Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Rubin Royal x Gribaldi

 
Profiel   

Hallo bokkers,

Dit jaar wil ik mijn 3-jarige Rubin Royal x Gribaldi merrie laten dekken. Linkje naar de afstamming van de moeder https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ma-sjellie. Horsetelex is nog niet bijgewerkt en ook haar zus (Zonik x Uma-Sjellie v. Gribaldi) is ondertussen ster. Ik vond toevallig een linkje naar foto's van haar zus tijdens de keuring https://www.oypo.nl/nl/a619acbc03bb023e.

Ze staat pas net op stal en zijn rustig begonnen met het leren van longeren. Ze is jong en er zitten dus nog geen spieren op, maar ze is al behoorlijk af. We hopen deze zomer met haar naar de keuring te gaan en ze is al PROK gekeurd.

We zoeken een dressuurhengst die aan de volgende eigen voldoet:
- Fokt goed karakter door
- Goede voeten
- Goede moederlijn
- Het liefst geen diepvries

Ze kan best een beetje gestrest doen maar is wel erg lief. Daarom niet een al te hete hengst. Over haar gangen hoop ik binnen 2 weken een beter beeld te hebben.


Ik hoop binnenkort ook betere foto's te kunnen maken.
Op deze foto is ze 2,5 jaar

[ img ]



En dit zijn recente foto's (3 jaar)


[ img ]


[ img ]


Alle ideeen zijn welkom!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 10:14 



 
Profiel   

Knappe merrie, ik ben wel benieuwd naar haar gangen. Wat zoek je nog meer in een hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 14:15 



 
Profiel   

Ik zal kijken of ik komende week een filmpje kan maken aan de longe!

Het liefst een hengst met 3 goede gangen met een sterk achterbeen en souplesse. Wellicht niet al te stevig en compact omdat ze dat zelf al is. Ook een bewezen hengst heeft mijn voorkeur omdat dit haar eerste veulentje is.

Aan moeders kant zitten ook goede springers, dus een hengst die spring kwaliteiten in de lijn heeft zitten zou wel leuk zijn. Dit is echter geen pre.


Laatst bijgewerkt door LISA_L op 11-04-21 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 10:58 



 
Profiel   

Leuke merrie.
Ze lijkt wat kort en neerwaarts. Dat laatste misschien door die scheut springers bloed.

Dus welke kant zou je zelf op willen?

Edit: neerwaarts is lastig te beoordelen. Eerste foto vind ik dat weer niet.

Heb je betere foto’s?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 11:09 



 
Profiel   

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... a-kingsley

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 11:50 



 
Profiel   

Bedankt janderegelaa! Ik zal het straks even in de op aanpassen.

Zelf wil ik met haar de dressuur in dus ik zoek echt een dressuurhengst. Maar mocht er een leuke match zijn met een dressurhengst die wat meer allround fokt dan is dat een plus.

Ze is inderdaad kort en compact. Neerwaarts vind ik moeilijk te zeggen, ze begint nu net weer te groeien en ook In de beweging waardeert ze enorm op en dan lijkt ze veel meer opwaarts. Ze heeft ook best een leuk voorbeen in draf.

Vrijdag zal ik nieuwe foto’s maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 12:20 



 
Profiel   

LISA_L schreef
Bedankt janderegelaa! Ik zal het straks even in de op aanpassen.

Zelf wil ik met haar de dressuur in dus ik zoek echt een dressuurhengst. Maar mocht er een leuke match zijn met een dressurhengst die wat meer allround fokt dan is dat een plus.

Ze is inderdaad kort en compact. Neerwaarts vind ik moeilijk te zeggen, ze begint nu net weer te groeien en ook In de beweging waardeert ze enorm op en dan lijkt ze veel meer opwaarts. Ze heeft ook best een leuk voorbeen in draf.

Vrijdag zal ik nieuwe foto’s maken!


Voor een merrie dat nog groeit en ook wenselijk is, zou ik nog niet insemineren. Maar lekker oriënteren voor 2022.

Benieuwd naar de foto’s. Vind haar wel wat hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 13:42 



 
Profiel   

Zou jij sowieso niet met een 3 jarige merrie dekken of vind je haar er nog niet klaar voor ogen? 3-jarige zijn natuurlijk allemaal nog niet uitgegroeid.

Oriënteren voor volgend jaar is ook zeker een optie! Het plan was juist dit jaar te dekken en dan zodra ze 4 is pas echt te gaan doorrijden. Zou je dit omdraaien of beide uitstellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 16:06 



 
Profiel   

LISA_L schreef
Zou jij sowieso niet met een 3 jarige merrie dekken of vind je haar er nog niet klaar voor ogen? 3-jarige zijn natuurlijk allemaal nog niet uitgegroeid.

Oriënteren voor volgend jaar is ook zeker een optie! Het plan was juist dit jaar te dekken en dan zodra ze 4 is pas echt te gaan doorrijden. Zou je dit omdraaien of beide uitstellen?


Ik vind haar er best oké uitzien. Ze is 3 ja. Wordt wel vaker gedaan. Ze is niet extreem achter dat ik het je echt af zou raden ofzo. Maar de uiteindelijke groei geeft wel een beter beeld welke hengst bij haar past.

Zelf zou ik haar beleren en met 4 laten insemineren. Maar dat is een keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 16:26 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor een hengst die voldoende lengte geeft en over een goede schuine schouder beschikt. Heb je al eens aan Kjento gedacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 13:56 



 
Profiel   

We gaan nog even kijken of het dit jaar wordt! Zo niet dan is het ook leuk alvast om een idee te hebben voor volgend jaar.

Kjento ga ik nog even beter naar kijken. Ik vind hem erg knap maar nog wel jong en had graag wat meer nakomelingen gezien.


Vandaag even snel een filmpje gemaakt aan de longe. De bak is mul en erg lekker liep ze niet, maar het is voor het idee! Ook even snel een foto geschoten toen ze stil stond.

[ img ]

Filmpje van draf
https://youtu.be/-Cz_cGYiWZw

Filmpje stap
https://youtu.be/amlhsn9GFkM

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 19:49 



 
Profiel   

Hoeft geen strik om hoor kom haar zo wel halen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 21:40 



 
Profiel   

Umeo schreef
Ik zou gaan voor een hengst die voldoende lengte geeft en over een goede schuine schouder beschikt. Heb je al eens aan Kjento gedacht?


Dit vind ik geen verkeerde optie na het zien van de filmpjes. Kan zeker het achterbeengebruik verbeteren en zijn veulens lijken veel veer te hebben.

Mooie merrie trouwens hoor :-)

Wellicht voor souplesse, goed achterbeen, goede voeten en een goed karakter is For Ferrero interessant. Die fokt wat luxer door.

Ik moest ook aan Vivaldi bloed denken bij je wensen, alleen qua achterbeengebruik matcht dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 08:36 



 
Profiel   

Ik zou For Ferrero een logischere keuze vinden. Ik denk dat je met hem een heel chique veulen krijgt. Ik denk dat het met Kjento te zwaar wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 08:42 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken!

For Ferrero is ook prachtig. Ik zag wat staan over lage verzenen maar weet niet of dat persee slecht is. Kan iemand mij daar wat over vertellen? Vindt goede voeten namelijk erg belangrijk.

Ook zei iemand dat Governor goed zou passen op mijn merrie. Zelf val ik gelijk over de inteelt, maar volgens de Kwpn inteelt tool blijft het percentage wel onder het gestelde maximum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 13:11 



 
Profiel   

Wow, kom ik nu eens een topic voorbij waarin Jan en Elise het met elkaar eens zijn?! :oo :')

Prachtige merrie Ts, ik ben geen kenner hoor, maar ik moet bij jouw lijstje denken aan Le Formidable. Is nog een jonge hengst, maar heeft een goede moederlijn en heeft al een aantal zeer knappe en interessante veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 13:21 



 
Profiel   

LISA_L schreef
Bedankt voor het meedenken!

For Ferrero is ook prachtig. Ik zag wat staan over lage verzenen maar weet niet of dat persee slecht is. Kan iemand mij daar wat over vertellen? Vindt goede voeten namelijk erg belangrijk.

Ook zei iemand dat Governor goed zou passen op mijn merrie. Zelf val ik gelijk over de inteelt, maar volgens de Kwpn inteelt tool blijft het percentage wel onder het gestelde maximum.

Ik zou lekker FF doen. Voeten vererft hij prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 17:26 



 
Profiel   

Earth schreef
Wow, kom ik nu eens een topic voorbij waarin Jan en Elise het met elkaar eens zijn?! :oo :')

Prachtige merrie Ts, ik ben geen kenner hoor, maar ik moet bij jouw lijstje denken aan Le Formidable. Is nog een jonge hengst, maar heeft een goede moederlijn en heeft al een aantal zeer knappe en interessante veulens.


De wonderen zijn de wereld nog niet uit :D

Lage verzenen is geen probleem TS, Governor zou er denk ik een te kort "propje" van maken. Als je toch de tijd hebt is het beste wat je kunt doen vooral veel nakomelingen gaan bekijken van de hengsten waar je interesse in hebt. Op kwpn.tv zijn filmpjes te zien van de eerste bezichtiging bijv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 08:01 



 
Profiel   

aansprekende merrie hoor !
Als je een chique hengst zoekt met lossigheid zou ik kijken naar : https://www.deijzerenman.com/paarden/furstenball/

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 08:16 



 
Profiel   

hooffie schreef
aansprekende merrie hoor !
Als je een chique hengst zoekt met lossigheid zou ik kijken naar : https://www.deijzerenman.com/paarden/furstenball/

Dat wordt wel een hele dure excersitie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 08:24 



 
Profiel   

Even een update van deze kant.

26 juni hebben wij haar voor het eerst geïnsemineerd met FF. Dit was gelijk raak!

Bedankt voor het meedenken iedereen. Jullie voorkeuren met toelichting hebben zeker een grote rol gespeeld in de beslissing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 14:47 



 
Profiel   

Leuk, ik ben benieuwd naar het veulen.

Hopelijk verloopt de verdere dracht en bevalling voorspoedig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 15:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen