Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst (dr) gezocht voor elite merrie v. Goodtimes.

 
Profiel   

Dit jaar verwacht ik een veulen van Impressive VDL.
Ik zou haar dit jaar graag laten dekken door een dressuurhengst.

https://www.kwpn.nl/database?paard=P-340315

[ img ]

Haar nakomeling van Negro (niet mijn fokproduct):

[ img ]

Ik vind de hals wat kort, hij is wat klein gebleven met 1.63 m. en de romprichting vrij neerwaarts. Verder absoluut een leuk paard!

Het is belangrijk dat de nakomeling als het een hengst is, interessant/commercieel genoeg is voor een veiling en een eventueel merrieveulen goed genoeg om mee verder te fokken.

Ik zoek vooral een hengst die niet verkleinend fokt in ieder geval en iets meer massa en bot doorgeeft en een mooi front. De merrie heeft zelf genoeg bloed. Het karakter van de merrie is heel goed en ze heeft een bijzonder goeie galop.

Haar moeder heeft in combinatie met Jazz een GP dressuurpaard gebracht.

De merrie is altijd wat recreatief gereden geweest en het afgelopen jaar voor het eerst uitgebracht tijdens de dracht. Ze is met een goeie IBOP springen nog Elite geworden het afgelopen jaar en ook nog M1 dressuur. Er zit zeker meer in qua potentie, maar ze is nu hoog drachtig en al 18 jaar.

Wie denkt er mee?


Laatst bijgewerkt door Lante op 11-04-21 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 16:28 



 
Profiel   

Ik zie geen neerwaartse romp bij die negro. De hals lijkt kort door de houding van het hoofd.
Korter dan die van je merrie ja, maar niet te kort.

Behalve de stokmaat vind ik hem best wel kunnen.

Heb je hem ook in het echt gezien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 16:31 



 
Profiel   

Knert schreef
Ik zie geen neerwaartse romp bij die negro. De hals lijkt kort door de houding van het hoofd.
Korter dan die van je merrie ja, maar niet te kort.

Behalve de stokmaat vind ik hem best wel kunnen.

Heb je hem ook in het echt gezien?


Ik wilde eigenlijk niet de Negro bediscussiëren hier, haha; want het is zeker weten een leuk paard hoor! Ik heb alleen een paar foto’s gezien. Deze foto is alleen ter illustratie bijgevoegd omdat dit een beetje laat zien wat de merrie doorgeeft. Ik zoek een hengst die meer maat geeft en een (nog ;) ) mooier front.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 16:58 



 
Profiel   

Lante schreef
Knert schreef
Ik zie geen neerwaartse romp bij die negro. De hals lijkt kort door de houding van het hoofd.
Korter dan die van je merrie ja, maar niet te kort.

Behalve de stokmaat vind ik hem best wel kunnen.

Heb je hem ook in het echt gezien?


Ik wilde eigenlijk niet de Negro bediscussiëren hier, haha; want het is zeker weten een leuk paard hoor! Ik heb alleen een paar foto’s gezien. Deze foto is alleen ter illustratie bijgevoegd omdat dit een beetje laat zien wat de merrie doorgeeft. Ik zoek een hengst die meer maat geeft en een (nog ;) ) mooier front.


Oh ja zo bedoelde ik het niet. Noemde het diertje alleen negro omdat jij hem ook zo aanduidde.

Maar zag het meer als bespreken wat je merrie doorgaf. En ik moet zeggen dat ik de combi best leuk vind.
Maar snap dat je hem te klein vindt.

Heb je een filmpje van de merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 17:06 



 
Profiel   

Nee, ik heb eigenlijk alleen filmpjes met iemand anders erop en die zet ik maar niet op Bokt. De gangen zijn goed genoeg, de galop heel erg goed zelfs. :)
Kan je de link naar de KWPN database openen? Daar staat ook veel informatie op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 17:17 



 
Profiel   

Omdat Jazz dus lijkt te werken op deze lijn.

Johnson? Maat, formaat en front. Verder uiteraard zelf een goede staat van dienst en een mooie positie op de ranking op basis van zijn nakomelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 17:24 



 
Profiel   

Commercieel, maat, front, bot en massa + drie goede gangen in combinatie met Jazz bloed wat lijkt te werken bij de merrie. Las Vegas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 07:36 



 
Profiel   

Beide goeie opties, al vind ik Johnson vrij duur. Ik had nog niet aan hem gedacht, bedankt voor de suggestie; hij komt wel op mijn lijstje. Las Vegas is wel weer heeeel erg groot, maar hij staat wel op mijn lijstje. En ik zou graag wat meer bewezen willen, dan zit ik met Johnson wel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 13:13 



 
Profiel   

Tussen Las Vegas en Johnson zitten volgens mij nog wel een paar goede opties. Imposantos bijvoorbeeld of Indian Rock. Passen volgens mij ook aardig bij je lijstje wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 14:25 



 
Profiel   

Indian rock nog duurder dan Johnson denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 14:27 



 
Profiel   

Uphill?
Wij hebben zelf een uphill x goodtimes, en die heeft wel een beetje wat jij zoekt - front, formaat, bot.
Heel fijn dier! 3 goede gangen, dressuurmatig fijn te rijden, en kan ook een leuke sprong maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 14:54 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Indian rock nog duurder dan Johnson denk ik


Hmmmm... niet bij stilgestaan, hij is inderdaad duurder. Imposantos blijft dan wel een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 16:24 



 
Profiel   

@Aimee: Imposantos had ik inderdaad hoog op mijn lijstje; ik hoorde alleen wat wisselende dingen over de nakomelingen en daarom twijfel ik nog.

@rozebadeend: Uphill; ik ga me er even in verdiepen. Bedankt voor het aandragen van deze hengst. Ik ben wel benieuwd naar jullie nakomeling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 20:20 



 
Profiel   

Ik stuur een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 20:37 



 
Profiel   

Ik zou Uphill niet zo snel bedenken bij veel formaat.

De Negro lijkt op zich best goed gelukt, wellicht is een van de Dales of zonen interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 08:14 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik zou Uphill niet zo snel bedenken bij veel formaat.

De Negro lijkt op zich best goed gelukt, wellicht is een van de Dales of zonen interessant.


De Uphill's die ik ken zijn allemaal mooi aan de maat, en ze tonen vooral ook best groot, maken veel front.
Zie inderdaad dat hij zelf heel normaal is qua maat, maar dat hoeft niet zoveel te zeggen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 12:01 



 
Profiel   

Kyton zijn sperma kwaliteit is ook voldoende nu, ook een optie wat mij betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 22:33 



 
Profiel   

Desperado past hier mooi op als je bewezen wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 03:25 



 
Profiel   

rozebadeend schreef
Elisa2 schreef
Ik zou Uphill niet zo snel bedenken bij veel formaat.

De Negro lijkt op zich best goed gelukt, wellicht is een van de Dales of zonen interessant.


De Uphill's die ik ken zijn allemaal mooi aan de maat, en ze tonen vooral ook best groot, maken veel front.
Zie inderdaad dat hij zelf heel normaal is qua maat, maar dat hoeft niet zoveel te zeggen natuurlijk.


Ik vind de uphills klein. Veel te klein.
Mar wel erg mooi en goed karakter

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 06:44 



 
Profiel   

rozebadeend schreef
Elisa2 schreef
Ik zou Uphill niet zo snel bedenken bij veel formaat.

De Negro lijkt op zich best goed gelukt, wellicht is een van de Dales of zonen interessant.


De Uphill's die ik ken zijn allemaal mooi aan de maat, en ze tonen vooral ook best groot, maken veel front.
Zie inderdaad dat hij zelf heel normaal is qua maat, maar dat hoeft niet zoveel te zeggen natuurlijk.


Wellicht juist aangepaard met grootramige merries? Ik vindt het leuke paarden hoor maar denk gewoon niet aan maat/ formaat bij deze hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:41 



 
Profiel   

Uphill strooit qua maat idd, zou dat met een Goodtimes niet aandurven.

Bordeaux misschien een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:51 



 
Profiel   

Je zult waarschijnlijk al een keuze hebben gemaakt, maar we hebben bij onze Goodtimes ook een keer gekozen voor Desperado, dat was een goede keuze en dat paard was op 4-jarige leeftijd dik 1.73 m. De Geniaal is nu ook zo groot en is ook een mooi paard. Overigens paste Everdale ook goed en de driejarige Just Wimphof (ook goed) meet nu 1.63 m, die is nog in de groei, maar wordt niet zo groot.

Waar ben je uiteindelijk voor gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:55 



 
Profiel   

Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 15:13 



 
Profiel   

Dat past ook goed bij Goodtimes, ik weet niet wat er verder nog achter zit. Succes met de dracht!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 15:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen