Hengstenkeuze Sunny Boy x Winckenburgh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Hengstenkeuze Sunny Boy x Winckenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 17:33

Voor onze merrie kunnen we wel wat nieuwe inzichten gebruiken kwa hengsten keuze voor dit jaar.

- Sunny Boy x Winckenburgh x Roemer
- Ze heeft meer dan genoeg maat maar hier willen we niet op inleveren
- Top karakter, wel enorme looplust/heet onder het zadel
- Ze kan enorm goed stappen

Wat zoeken we in een hengst :
- Verbeteren galop
- Mooi front
- Goed karakter
- Goed fundament

Merrie stond er helaas als 3 jarige op de keuring niet goed voor, staat ook iets frans (alhoewel wij haar al jaren goed beslaan en er niks van te zien is). Vorig jaar vanwege de Corona is het sportpredicaat niet gelukt maar ik ga er vanuit dat dat dit jaar in orde komt.

Heeft nu 3 veulens gehad:
- El Capone, deze was niet simpel, klein, voor ons wat té chique en heel heet. Doet het nu wel erg goed in de sport en word mogelijk dit jaar Z gestart. Kan wel heel apart bewegen.

Afbeelding
(Op de foto net 3, helaas geen betere foto)

- Five Star, van deze nakomeling zijn we helemaal gek. Mooi front, bloedmooi en boven gemiddeld bewegen met een top karakter.

Afbeelding
(Op de foto al wel 6/7 maanden drachtig)

- Nu een veulen aan de voet van Koning, deze lijkt ook erg goed al is er nog niet bizar veel over te zeggen.

Afbeelding


Van de merrie zelf helaas geen hele goede stand foto, ik ga nog even speuren naar een betere.

Afbeelding

Afbeelding

De El Capone en Five Star zijn op de foto volledig gezond (de merrie overigens ook), de Five Star zal dit jaar naar de merrie keuring gaan en/of ibop lopen.
We zijn voor dit jaar nog vrij blanco kwa keuze. We hebben wel al 3 keer een jongere hengst gebruikt, maar hebben inprincipe geen voorkeur voor een jonge of oudere hengst.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:57

Weleens aan Indian Rock gedacht?
Of Le Formidable?

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 18:10

Suzanne F. schreef:
Weleens aan Indian Rock gedacht?
Of Le Formidable?



Indian Rock willen we al een hele poos alleen houd ons wffs tegen en een beetje vraagtekens bij karakter.
Le Formidable hebben we zelf niet echt wat mee, kan niet echt zeggen waarom.

Onze merrie is overigens geen drager van Wffs.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hengstenkeuze Sunny Boy x Winckenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:16

Number two is nog niet goedgekeurd maar lijkt me mooi aan te sluiten. Misschien voor volgend jaar een optie.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 18:39

Suzanne F. schreef:
Number two is nog niet goedgekeurd maar lijkt me mooi aan te sluiten. Misschien voor volgend jaar een optie.


Ik ga hem eens verder bekijken, maar voor dit jaar zal het zowiezo niks worden.

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:46

De nakomelingen lijken allebei wat week gekoot waardoor het voorbeen ook iets ‘hol’ aandoet.
Wel mooi vrij bloed waar je dus bijna alle kanten mee op kunt.
Op de één of andere manier schoot Just wimphof door mijn hoofd en dan komt dat denk ik met name door het zien van zijn nafok op de hengstenkeuring dit jaar.

En ik moest denken aan Foundation waar Kirsten Beckers binnenkort GP mee lijkt te gaan starten. Beetje zelfde type hengst als Five Star en omdat jullie zo gek zijn van de five star nakomeling. Een beetje out of the box 8-)

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengstenkeuze Sunny Boy x Winckenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:59

Doordat jullie zo weg zijn van de Five Star moet ik denken aan Goldberg, maar die staat niet in Nederland.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 19:03

simpie94 schreef:
De nakomelingen lijken allebei wat week gekoot waardoor het voorbeen ook iets ‘hol’ aandoet.
Wel mooi vrij bloed waar je dus bijna alle kanten mee op kunt.
Op de één of andere manier schoot Just wimphof door mijn hoofd en dan komt dat denk ik met name door het zien van zijn nafok op de hengstenkeuring dit jaar.

En ik moest denken aan Foundation waar Kirsten Beckers binnenkort GP mee lijkt te gaan starten. Beetje zelfde type hengst als Five Star en omdat jullie zo gek zijn van de five star nakomeling. Een beetje out of the box 8-)


Foundation kennen we persoonlijk, en ik vind het eerlijk waar een vreselijk fijn sport paard maar ik heb er niet hét gevoel bij.

Just Wimphof zou een optie kunnen zijn, die gaat op het lijstje.


Aimee schreef:
Doordat jullie zo weg zijn van de Five Star moet ik denken aan Goldberg, maar die staat niet in Nederland.


Het is niet zo dat de Five Star perfect is hoor :+, maar ze kan gewoon erg goed bewegen en heeft een vreselijk goed karakter. Goldberg ga ik eens bekijken, dat die in het buitenland staat is opzich geen probleem.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Re: Hengstenkeuze Sunny Boy x Winckenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 19:50

Gekke optie misschien maar Glamourdale? Meer met oog op de galop verbeteren?

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Hengstenkeuze Sunny Boy x Winckenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:45

Tsjah.. wat is gek? Het is natuurlijk ook het gevoel wat je bij een combi krijgt.
Ik ben zelf van mening dat de hengst niet al te moderne types doorfokt en de merrie dus zelf wel wat bloed/scherpte moet hebben.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 20:51

simpie94 schreef:
Tsjah.. wat is gek? Het is natuurlijk ook het gevoel wat je bij een combi krijgt.
Ik ben zelf van mening dat de hengst niet al te moderne types doorfokt en de merrie dus zelf wel wat bloed/scherpte moet hebben.


Nah echt bloed/scherpte vind ik zelf niet. Ze geeft ze best heet en zo als de nakomeling van El Capone willen we absoluut niet meer. Deze was ons echt te chique en zeker te scherp (hij was ook gewoon niet braaf). De merrie is zelf al heel heet maar wel nuchter gelukkig.

Het is natuurlijk ook per persoon verschillend welk type je graag ziet. Wij fokken niet voor keuringen ect, puur voor ons zelf met oog op een fijn sportpaard.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:29

Boedha_1981 schreef:
Gekke optie misschien maar Glamourdale? Meer met oog op de galop verbeteren?


Lijkt me een prima optie als de merrie scherp genoeg is en genoeg buiging heeft in het achterbeen van zichzelf.