Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

hengstenkeuze voor mijn Secret x Bon Bravour merrie

 
Profiel   

Hoi iedereen,

door de nieuwe hengstencollecties en alle nieuwe, vrolijke veulentjes die geboren worden beginnen de veulenkriebels bij mij ook de kop op te steken. :+

Ik was vorige zomer al bezig met mezelf in te lezen en informatie te vragen aan bekende fokkers maar dat was vnl om mezelf te informeren. Omdat Senza nu zelf zo'n twee maand onder het zadel is, wordt het karakterplaatje helemaal compleet. Zo kan ik nog specifieker een hengst uitkiezen.

Tot nu heb ik alleen nog maar wat rond gekeken op internet maar ik mis een duidelijke richting ofzo. Er zijn zoveel leuke hengsten en ik ben echt een leek in fokken, dekken ect dus eigenlijk doe ik maar wat haha :')

Kunnen jullie daarom met me mee denken? Ik heb volgende aandachtspuntjes voor de hengst wel al concreet:

- klein en fijn doorfokken (ik ben zelf ook klein en fijn van stuk dus kastelen of reuzen passen niet zo goed bij mij > 1.70 is voor mij al gigantisch :') )
- kort model (eerder vierkant dan rechthoek - merrie is net wat lang)
- goede, verbindende lendenpartij (bij de merrie is deze partij iets strak)
- goed, elektrisch achterbeen (+ beweging in knie en sprong)
- rustig, ontspannen, dapper karakter doorfokken (merrie is braaf in omgang maar ook vrij druk en onrustig)
- NIET sensibel of kneitheet
- gekende/oudere hengst die bewezen nakomelingen in de dressuursport heeft

nog even paar standfoto's (deze foto's zijn van vorig jaar, toen was ze twee jaar)

[ img ]

[ img ]


[ img ]


Alvast bedankt om mee na te denken!


Groetjes,

PerleB
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 21:28 



 
Profiel   

Mooi dier, heb je een linkje naar horsetelex?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 08:37 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Mooi dier, heb je een linkje naar horsetelex?