(Koudbloed) hengst gezocht voor leuke kruising!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

(Koudbloed) hengst gezocht voor leuke kruising!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 21:59

Van mijn staleigenaresse mag ik met 1 van haar merries een veulentje fokken *\o/* . Aangezien mijn eigen pony nu 19 is wil ik langzaam bezig met een opvolger. Maar ik ben een leek in fokken, mag van haar een hengst uitzoeken maar dat is lastiger dan ik dacht... :')

Informatie over merrie 1
Afbeelding
Afbeelding
Naam: Teddy (nog niet ingereden)
Schofthoogte: 1.48 hoog (vader 1.68, moeder 1.45)
Ras: Andalusierxfjord (Vader is schimmel)
Karakter: Teddy is koel, zelfverzekerd, een ontsnapper , leergierig

Informatie merrie 2
Afbeelding
Afbeelding
Naam: Eljah
Schofthoogte: 147
Ras: haflingerxijslander
Karakter: braaf, eigen mening (met kinderlessen braaf met gevorderden iets pittiger), koel in het hoofd
Heeft erg vlakke gangen
Momenteel drachtig van barrock pinto hengst Hidde

Wat ik graag zou willen:
- Veulen later ong 1.50/1.55
- Koel in het hoofd (geen heet paard)
- Geen sportpaard (aanleg voor dressuur zou fijn zijn, maar vooral recreatief)
- Hengst met body en goede ruime gangen. Vooral een goede galop, dat is bij beide merries wel een verbeter punt (mag best koudbloed zijn)
- Geen schimmel
- Dekgeld graag betaalbaar, het veulen hoeft geen grandprix paard te worden

Ik ben dol op leuke kruisingen (heb nu zelf een aparte, voor info daarover check mijn instagram pagina in onderschrift) en zou het leuk vinden als er iets aparts uit komt. Maar het moet natuurlijk wel kunnen! Geen moeten want karakter is belangrijker.

Weet iemand een leuke hengst die geschikt zou zijn? En welke merrie zou je kiezen? Natuurlijk krijgen we begeleiding bij dit proces maar een hengst uitkiezen vind ik enorm lastig haha.