Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Desperado x Johnson

 
Profiel   

Zoals ik al aangaf, is lengte een aandachtspunt bij Trafalgar. Maar de merrie van TS heeft ruimschoots lengte en de moederlijn staat ook bekend om langgelijnde paarden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 10:17 



 
Profiel   

Totaal geen nuttige info dit maar leuk! Ik heb ook een Desperado x Johnson!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 11:04 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Elisa2 schreef
Op de eerste bezichting vorig jaar gingen ze er (bijna) allemaal uit vanwege een te korte rug. Hij fokt wel luxe inderdaad, kwaliteit en een goed achterbeen maar bovenstaande is wel echt een aandachtspunt.


Citaat
De veulens staan ruim voldoende tot goed in het rechthoekmodel en meerdere veulens zijn hoogbenig. De door de eigenaar gepresenteerde veulens waren allen goed ontwikkeld en langgelijnd.


Daarnaast is zijn index naar rechthoekmodel 96. Is gewoon goed.

Het is beslist niet waar dat zijn nakomelingen er bijna allemaal uitgingen in de eerste bezichtiging vanwege een te korte rug.

Er zijn 5 hengsten aangeboden daarvan zijn er 3 aangewezen voor het verrichtingsonderzoek. Dat is een fantastische score. En al helemaal voor een eerste jaargang.

En dan mijn eigen bevindingen: vorig jaar 2 FF veulens uit merrie's waar lengte wel een punt is om mee te nemen met dekken. Prachtige veulens met correcte ruggen.


Je geliefde database zegt dat hij een totaal van 63 hengsten heeft qua nafok, waarvan 8 aangeboden, 2..tweede bezichting, 1 aangewezen.

Vorig jaar bij de eerste bezichting heb ik ze allemaal kunnen zien, vond trouwens niet alles terecht. De Trafalgar x Spielberg vond ik een super goed paard en voldoende langgelijnd. Snap nog steeds niet waarom die niet doorverwezen is. En anderen waren wel echt heel kort, oftewel je moet er de juiste merrie voor hebben. Kwaliteit vererft hij imo wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 14:27 



 
Profiel   

Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik zat bij de index van FF...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 14:41 



 
Profiel   

Janderegelaa en Elisa2, interessant jullie berichten en onderbouwing. Ik til er ook niet super zwaar aan, maar ik vond het wel een opvallend feit, aangezien je bij je eerste afstammelingen toch de 'beste' mee neemt. Ik zou hem er niet voor laten staan, maar bij iets vergelijkends interessants fok ik dan liever toch zo correct mogelijk.

@Aimee; Ja, naar de keuring ben ik ook zeer benieuwd. Ik vind haar prachtig, maar die mening is natuurlijk iets bevooroordeeld :+ Haar moeder (Cyraniek) is gedekt en wordt hopelijk over een kleine twee weken drachtig gescand. Helaas heeft Cyraniek dit jaar haar veulen verworpen, dus hopen dat we komend jaar meer geluk hebben. Ze is terug gedekt met Jameson. Daar heeft ze al een levend veulen van waar ik erg blij mee ben en haar 5 weken te vroeg geboren was ook erg knap, vandaar.
Veulen van Kingston is nu twee en is erg groot. Ik denk dat het een heel goed sportpaard gaat worden, maar voor het mooie had hij een slag luxer mogen zijn.

Trafalgar ga ik eens naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 20:30 



 
Profiel   

@nouklime; Leuk! Hoe is het karakter van jouw paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 20:31 



 
Profiel   

Wellicht bij iets vergelijkend interessants...FF heeft drie aangewezen zonen. Misschien zit daar nog wat interessants voor je bij als deze ggk worden.

De Jarville x Prestige zou wellicht ook interessant kunnen zijn qua actieve gangen en goede bovenlijn, maar dan zit je wel met 3x lijnenteelt op Jazz op papier/ zij het wel verder weg.

Ik weet ook niet of je met jonge hengsten wilt fokken of juist liever een bewezen hengst hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 08:57 



 
Profiel   

@Redd: wat verdrietig dat Cyraniek haar veulen verworpen heeft. Hopelijk is ze nu weer drachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 11:38 



 
Profiel   

Redd schreef
@nouklime; Leuk! Hoe is het karakter van jouw paard?


Hij is mega mensgericht en heeft heel veel vertrouwen in je! Ondanks dat hij sensibel is is hij dus onwijs werkbaar omdat hij zo op je vertrouwd. En hij is altijd blij maar dat is een beetje ruin eigen haha! Met zadelmak maken ook geen stap verkeerd gezet en werkwillig en pakt dingen snel op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 07:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen