Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke hengst voor Duits x Gelderse merrie?

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik heb nooit gedacht dat ik hier überhaupt over na zou denken, maar door omstandigheden wil ik de (on)mogelijkheden van het fokken met mijn merrie onderzoeken. Welke hengst zouden jullie aanbevelen?

Merrie:

Fuchsberger x Bazuin
vos
1.60 m.

Behouden:
- werkwilligheid en nuchterheid in het werk
- stap

Verbeteren:
- omdat ze een wat rechte kont heeft, vindt ze achterbeengebruik soms lastig.
- soepelheid in draf
- het veulen mag iets meer looplust hebben
- mag iets meer opwaarts gebouwd

Het veulen, mocht het er komen, zou voor mezelf zijn. Ik zou graag in de dressuurrichting willen blijven. Kleur en maat maakt me niet uit, al hoeft het veulen niet kleiner dan de merrie.

Ik heb alleen recente foto's van een fotoshoot, waarbij ze op ontploffen stond, maar hopelijk zien jullie genoeg om een idee voor een hengst te geven. Het uploaden hier lukt niet, dus heb het via een album geprobeerd.

https://myalbum.com/album/7VEFdMyzzH7o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 19:06 



 
Profiel   

De rechte kont is niet zo te zien op de foto's, heb je misschien een iets betere standfoto? Het gebrek aan soepelheid kan ik wel zien aan de rug. Wat zit er verder achter de Bazuin moeder? gelders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 07:52 



 
Profiel   

Je paard heeft geen recht kruis maar juist hellend. Dat is mogelijk ook de reden dat ze niet zo krachtig is van achteren. Het is beter om een licht hellend kruis te hebben en met een Gelderse ga je dat wel bereiken. Ik zou namelijk terug fokken met Gelders als ik jou was. Of een stoere tuiger erop zetten, alleen komt dat je stap niet per definitie ten goede.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 18:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen