Appaloosa/knapstrupper hengstenkeuze

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Appaloosa/knapstrupper hengstenkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:57

Oh haha ik zie nu pas dat ze in de zomer was uitgerekend :') Ik ging even uit dat ze dit jaar zou veulenen :P
Oh interessant, hoezo heb je voor die gekozen? Ben je trouwens bekend met de Gestüt Af Wendandi? Die bijna uitsluitend met Knabstruppers fokken?

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 21:50

Earth schreef:
Oh haha ik zie nu pas dat ze in de zomer was uitgerekend :') Ik ging even uit dat ze dit jaar zou veulenen :P
Oh interessant, hoezo heb je voor die gekozen? Ben je trouwens bekend met de Gestüt Af Wendandi? Die bijna uitsluitend met Knabstruppers fokken?


Ik denk dat next level mijn merrie heel fijn aanvult en echt haar minpunten kan verbeteren en haar pluspunten kan versterken, vandaar de keuze om het homozygoot appaloosa te laten vervallen omdat ik kwaliteit belangrijker vind dan kleur uiteindelijk.
Hoewel ik natuurlijk wel hoop op een gespikkelde next level haha.

Ik ben bekend met deze stoeterij, helaas dekken deze hengsten niet via KI maar uitsluitend natuurlijk en daar wil ik niet aan beginnen, buiten dat ze een heel eind rijden bij ons vandaan wonen

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Appaloosa/knapstrupper hengstenkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:08

Ah dat is een goede instelling. Het zou inderdaad wel supertof zijn als je een gestippelde topper kunt fokken :D :P
Oh ja dan snap ik dat wel. Bij mij zitten ze een stuk dichterbij dus ik wil sowieso een keer gaan kijken daar :)