Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze voor Dreamboy x Dayano

 
Profiel   

Daar ziet ze er wel een stuk beter en ook gezonder uit, prachtige merrie.

Ik blijf in ieder geval bij mijn voorgaande mening :-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 09:43 



 
Profiel   

Dat is wat goede voeding en training doen, plaaaaaaaatje was het. wauw. Fijn om zo meer info te krijgen over de lijn voor TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 10:59 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Dat is wat goede voeding en training doen, plaaaaaaaatje was het. wauw. Fijn om zo meer info te krijgen over de lijn voor TS.

Idd ,daar was ze in topconditie ;normaal gesproken zou je verwachten dat een 7 jarige zich positiever heeft ontwikkeld.

Lees je hiernog lekker mee Weule? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 13:19 



 
Profiel   

KahluaB schreef
Mer1980 schreef
Dat is wat goede voeding en training doen, plaaaaaaaatje was het. wauw. Fijn om zo meer info te krijgen over de lijn voor TS.

Idd ,daar was ze in topconditie ;normaal gesproken zou je verwachten dat een 7 jarige zich positiever heeft ontwikkeld.

Lees je hiernog lekker mee Weule? :D


Zo soms wel eens, maar het reageren ligt op een heel laag pitje... ik werd geattendeerd op dit topic en dacht ik slinger er eens een reactie uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 13:32 



 
Profiel   

KahluaB schreef
Mer1980 schreef
Dat is wat goede voeding en training doen, plaaaaaaaatje was het. wauw. Fijn om zo meer info te krijgen over de lijn voor TS.

Idd ,daar was ze in topconditie ;normaal gesproken zou je verwachten dat een 7 jarige zich positiever heeft ontwikkeld.

Lees je hiernog lekker mee Weule? :D


Toen ze bij mij kwam op haar vijfde was ze veel magerder dan ze nu is. Ze kwam toen weliswaar niet direct van de fokker en was om een voor mij onbekende reden niet verkocht geraakt op een veiling.

Ik lees hier veel directe en stevige kritiek als zou ze er ongezond uitzien, te mager uitzien, slecht gevoerd en slecht getraind worden. Kritiek op mij als ruiter, eigenaar en verzorger. Ik zou ook willen dat ik al wat verder sta met training en dat er meer vet aan blijft hangen maar het blijft een paard van nu meer dan 1,84m waar wel wat werk aan was en ik doe, met goede begeleiding, heel hard mijn best dat ze zich goed in haar vel voelt.

In ieder geval krijgt ze veel goed hooi, een grote emmer bietenpulp met een schep Vitamino van Cavalor (aminozurenrijk voer), een beetje lijnzaadolie en vitaminesupplement, en twee keer per dag brok.

Op de foto als driejarige was ze nog niet getraind onder de man, denk ik. Sinds ze hier is, is ze erg vooruit gegaan. Ze wordt getraind onder supervisie van een goed, klassiek opgeleide ruiter maar ze is inderdaad moeilijker dik te krijgen en groeide tussen haar 5e en 6e nog heel veel.

Ze is sterker, rustiger, heeft meer houding en loopt veel beter in balans. Ze is aangenamer en goed gezind maar heet in het werk. Ze wordt gereden op een trens en springt een mooie wissel, loopt sb, travers en appuyementen in draf en galop, zij het dat ze nog meer moet leren sluiten en inderdaad sterker worden.


Ik kan foto’s posten bij aankomst op 5 jaar en misschien een betere, recente foto of een recentere rijfoto maar het is niet de bedoeling van dit topic om me te verantwoorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:16 



 
Profiel   

Dat klopt,maar dat heb je nu net wel gedaan! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:16 



 
Profiel   

KahluaB schreef
Dat klopt,maar dat heb je nu net wel gedaan! ;)

Ok, wat een fijne, sarcastische reactie weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:18 



 
Profiel   

PietJanB schreef
KahluaB schreef
Dat klopt,maar dat heb je nu net wel gedaan! ;)

Ok, wat een fijne, sarcastische reactie weer.

Het is niet zo bedoeld hoor. :n

Citaat
Ik lees hier veel directe en stevige kritiek als zou ze er ongezond uitzien, te mager uitzien, slecht gevoerd en slecht getraind worden. Kritiek op mij als ruiter, eigenaar en verzorger.

Ik lees dit nergens zo stellig....


Laatst bijgewerkt door KahluaB op 11-11-21 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:22 



 
Profiel   

Wat een prachtig dier! Ik moet wel heel eerlijk zijn dat ik niet zou gaan fokken in deze conditie. Een veulen vergt veel energie waardoor ik vrees dat het alleen maar erger wordt. Mijn vorige paard heeft in deze periode ook een erg lastige periode gehad. Ik zou wachten tot de merrie uitgegroeid is en wanneer ze de breedte in gaat en wat meer heeft om bij te zetten zou ik wederom kijken of je de merrie kan gaan dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:23 



 
Profiel   

Mijn reactie is ook niet veroordelend bedoeld. Het valt me op dat ze glanst en appeltjes heeft als een paard die heerlijk buiten in de wei staat. Komt ze nu nog in de wei? (Hoef je geen reactie op te geven, het is puur en oprecht bedoeld en niet om te oordelen)

Voor de rest klinkt het alsof je goed bezig bent en het beste met haar voor hebt. Grote paarden kunnen zeker moeilijker rond te houden zijn. Had ze geen maagzweren oid toen je haar kocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:01 



 
Profiel   

Oh ik bedoelde het ook echt niet als kritiek. Paarden die klaargemaakt worden voor de keuring op dat level gaat echt mega professioneel voor heel veel geld. Ze stond er dat gewoon prachtig voor. Soms kun je erin duwen wat je wil, maar is het gewoon lastig. Ik vind het wel heel fijn dat je zo raar inside info krijgt op de lijn. Dat is juist gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:46 



 
Profiel   

Zo’n grote merrie die nog veel is doorgegroeid, zou ik juist wel dekken. Goed om te lezen dat de moeder drachtig is van Florida TN.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 20:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen