Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Vitens x Elegant

 
Profiel   

Bedankt voor jullie leuke reacties en input.

Il Divo staat zeker op mijn lijstje met name om zijn krachtige achterbeen. Het nadeel is dat je nooit iets over hem hoort of van hem ziet en over z’n nakomelingen wordt ook nergens iets gemeld. Ik wil zeker nog contact opnemen met de hengstenhouder en hem live bewonderen.

Just wimphof vind ik een erg fijne hengst in omgang. Ik ga me er eens verder in verdiepen.

Voor double Dutch geldt het zelfde, ga ik me ook in verdiepen.
Beide hengsten waar ik zelf nog geen link mee had gelegd.

Nogmaals thanks voor het mee denken en jullie suggesties
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 09:44 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik snap wel wat je bedoelt, heb Elegant zelf vaak gezien vroeger ook in beweging. McLaren zou ik juist niet doen vanwege de rug (het Sir Donnerhall bloed geeft ook vaak wat rechte ruggen)
Hermes zou wel kunnen mits de merrie goed kan galloperen, ik denk dat dat bloed wel aansluit.

Kjento geeft fijne nakomelingen qua beweging en model, of het bij je karakter wensen past weet ik niet. Zijn veulens hebben wel allemaal een veertje in het lopen.


Ik verwacht niet dat McLaren rechte ruggen gaat geven. Doet Fynch Hatton met moedersvader Sir Donnerhall bijvoorbeeld ook niet en die heeft er nog Weltmeyer achter. Maar we zullen zien.

Niets mis met het karakter van Kjento. Maar hoe goed ik hem ook vind, ik zou geen Negro-bloed bij deze merrie gebruiken.

Dan zou ik eerder kijken naar de Zack-nakomelingen. Hij heeft immers bewezen de lange ruggen van de Don Schufro’s te kunnen verbeteren. Misschien Florida TN of Lennox.

Een Totilas-zoon kan ik me ook wel voorstellen. Trafalgar bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 10:27 



 
Profiel   

Zack is ook in mijn gedachte gekomen vanwege het goede sluiten en achterbeengebruik.

Het is jammer dat het nog niet duidelijk is hoe McLaren gaat fokken he, een fijne hengst is het zeker wel.

Il Divo en JW zijn niet direct hengsten waar ik aan denk bij een goed achterbeengebruik en meer sluit/ verzamelvermogen. (niet dat ze slecht zijn maar ik vind dit er niet zo de merrie voor -> mijn persoonlijke mening)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 10:49 



 
Profiel   

Kiss1990 schreef
Bedankt voor jullie leuke reacties en input.

Il Divo staat zeker op mijn lijstje met name om zijn krachtige achterbeen. Het nadeel is dat je nooit iets over hem hoort of van hem ziet en over z’n nakomelingen wordt ook nergens iets gemeld. Ik wil zeker nog contact opnemen met de hengstenhouder en hem live bewonderen.

Just wimphof vind ik een erg fijne hengst in omgang. Ik ga me er eens verder in verdiepen.

Voor double Dutch geldt het zelfde, ga ik me ook in verdiepen.
Beide hengsten waar ik zelf nog geen link mee had gelegd.

Nogmaals thanks voor het mee denken en jullie suggesties


Ja dat vind ik ook jammer. Stond bij Silfhout en werd toen door een stalruiter gereden die er nu niet meer werkt. Hoop dat hij nog een goede doorstart gaat maken met een fijne ruiter, al zijn er meer goede paarden dan ruiters volgens mij.
Zijn oudste nakomelingen zijn nu 3, er is er 1 op de keuring geweest en ster geworden.
Dus vanaf nu kan dat een beetje gaan lopen. Ik heb volgend jaar een knapperd voor de keuring hoop ik :)

De JW zoon die ik bedoelde heet Number Two, is heel mooi gefokt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 11:13 



 
Profiel   

Thanks voor alle input en het mee denken.

Ik ga even wat dingen nakijken en kijken wanneer ik een aantal hengsten live kan zien.

Glocks Trafalgar is niet meteen de hengst die mij het meest aanspreekt van de Totilas nakomelingen (mede door dat hij niet altijd even makkelijk is in de proeven) maar King Karim lijkt mij wel heel fijn en goed te passen.
Florida TN spreekt mij ook heel erg aan.

Nogmaals bedankt voor het mee denken en alle suggesties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 09:29 



 
Profiel   

Hengsten live bekijken is het meest verstandig om te doen inderdaad.

De nakomelingen die ik heb gezien van Trafalgar waren wel vrij braaf trouwens. Ik heb het idee dat hij wel werkbare karakters geeft in ieder geval.

Heel veel succes met het maken van de uiteindelijke keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 12:26 



 
Profiel   

En Trafalgar kan echt de rug verkorten. Dat kan onhandig zijn bij niet al te langgelijnde merries, maar voor deze merrie misschien een pluspunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 12:30 



 
Profiel   

Ik zou het persoonlijk zonde vinden om in te leveren op de lang gelijndheid dat is al zo moeilijk te vinden tegenwoordig.
Meer vorm in de bovenlijn brengen is eerder iets wat ik zou bekijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 13:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen