Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstkeuze NMPRS merrie

 
Profiel   

Ik weet nog niet helemaal zeker of ik volgend jaar mijn merrie wil laten dekken maar ik ben mij wel aan het oriënteren op een eventuele hengst. Ik heb al menig veulen van in de ban van Pjotr gezien en vind die kwa exterieur en uistraling prachtig. Volgensmij dekt Pjotr volgend jaar niet natuurlijk en dit heeft in eerste instantie wel mijn voorkeur.

Info over Herheagen's Miracle of Life (Mirre voor intimi ;));

* 1,04 m
* vader is Titan; een fallabella.
* Palomino en misschien Dunalino (niet laten testen)
* chique bewegingen en doet het super voor de wagen

Wat ik graag wil bij een hengst:
* minimaal 1,08 m
* niet te breed, graag ook "sportief" gebouwd
* mag een leuk kleurtje opzitten
* brave nakomelingen eventueel als kinderpony
* eventueel appaloosa (ingeschreven bij NAS) NMPRS of welsh.

Doel voor de nakomeling is een leuke, gezonde, chique en brave menpony fokken van minimaal 1.05/1.10 m Ik ben totaal niet thuis in stamboeken en moet mij hier verder in verdiepen maar het is vast voordelig als het veulen er één kan krijgen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:51 



 
Profiel   

Trinity house perfect storm, ook een super gaaf dier en fokt fijne karakters (tenminste die ik hier heb staan is goed gelukt qua looks en persoonlijkheid)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 21:24 



 
Profiel   

Jaaa een Mirre veulen zou zo tof zijn *\o/* Ik weet niet waar je precies zoekt qua afstand maar de 1e premie Nas hengst Cash-O! Heeft de maat, kleur, beweging en super nakomelingen. Ik denk dat het een mooie combinatie zou zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 22:03 



 
Profiel   

Nimmy schreef
Trinity house perfect storm, ook een super gaaf dier en fokt fijne karakters (tenminste die ik hier heb staan is goed gelukt qua looks en persoonlijkheid)


Deze is volgensmij van dezelfde fokker als in de ban van Pjotr, ik denk dat Pjotr dan mijn voorkeur heeft :)


Pandakaas schreef
Jaaa een Mirre veulen zou zo tof zijn *\o/* Ik weet niet waar je precies zoekt qua afstand maar de 1e premie Nas hengst Cash-O! Heeft de maat, kleur, beweging en super nakomelingen. Ik denk dat het een mooie combinatie zou zijn :j


Haha ja het lijkt me super leuk om een keer een veulen te fokken, Mirre heeft alles wat ik in een nakomeling ook zou willen zien, alleen iets groter mag.
Cash-o heb ik ook voorbij zien komen bij de NAS hengsten, hij is erg veranderd als je de foto's zo ziet :)! Elspeet is niet om de hoek maar wel te reizen denk ik. Weet jij of hij de maat ook doorgeeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:20 



 
Profiel   

Je zult het dan wel bij Welsh of NAS moeten zoeken. Goedkeuring NMPRS gaat maar tot 104cm. :)

Ik had de ideale NMPRS hengst, maar die heb ik onlangs verkocht..is wel nog hengst, weet niet of ze hem wilt laten dekken. Hij is half Welsh, valk (kan nooit vos verdunning geven) en 108cm hoog. Staat wel in BE.

Heb nu zelf een NMPRS (ggk)/NAS valk schrabakbont hengst, maar die is wel 97cm..
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 13:06 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Je zult het dan wel bij Welsh of NAS moeten zoeken. Goedkeuring NMPRS gaat maar tot 104cm. :)

Ik had de ideale NMPRS hengst, maar die heb ik onlangs verkocht..is wel nog hengst, weet niet of ze hem wilt laten dekken. Hij is half Welsh, valk (kan nooit vos verdunning geven) en 108cm hoog. Staat wel in BE.

Heb nu zelf een NMPRS (ggk)/NAS valk schrabakbont hengst, maar die is wel 97cm..
[ [url=m/AxHPRR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GOpqDC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een knapperd! Hij is inderdaad aan de kleine kant maar echt prachtig getekend en mooie beweging! Heeft hij ook al nakomelingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 13:43 



 
Profiel   

Dat niet, hij is nog maar 3 jaar en pas dit jaar ggk.

Gekocht van de fokker en zij hadden alleen maar familie lopen. Hij stond ook in de verkoop dus lieten ze niemand van buitenaf komen ivm garantie. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 13:57 



 
Profiel   

Ik heb dit jaar voor ties gekozen van r. buitehuis, knap few spot hengstje

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 01:14 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of je al de keuze hebt gemaakt of je dit jaar gaat dekken of niet? En zo ja, of je al een hengst hebt gevonden :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen