Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Elite merrie Zhivago x Sandro Classic

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik wil volgend jaar mijn elite merrie van Zhivago X Sandro Classic weer laten dekken. Ze heeft dit jaar een veulen van Lowlands gekregen. Hieronder heb ik wat foto's van hem bijgevoegd.

Voor de gehele afstamming: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 42/fadeeya

Wat ik graag wil verbeteren is de galop die zou meer sprong mogen hebben. De merrie zelf is snel gespannen dus zoek een hengst met een goed karakter. Verder zou ik meer formaat willen fokken.

Hoop dat jullie nog goede ideeën hebben welke hengsten goed bij haar zouden kunnen passen?

Standfoto van de merrie
[ img ]


Dit is het veulen van dit jaar van Lowlands
[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 21:45 



 
Profiel   

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 42/fadeeya

Even de goede link neer gezet.

Het veulen lijkt erg op de moeder of niet? Sjieke merrie..volgens mij kun je er aardig wat kanten mee op.

Hoe zit het met de kracht in de beweging? en het achterbeengebruik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:54 



 
Profiel   

Ja, klopt het veulen heeft veel van zijn moeder. Hij staat wel beter op zijn benen. De merrie staat toontredend voor.

De merrie heeft een goed achterbeengebruik met genoeg kracht. Dit wil ik natuurlijk graag zo houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:47 



 
Profiel   

Heeft Lowlands verbeterd op de merrie?
Was dit het eerste veulen van de merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:49 



 
Profiel   

Nee, dit was haar derde veulen. Haar eerste veulen was van Hankie. Deze is helaas op 1 jarige leefdtijd overleden. Daarna heeft ze een veulen van Just wimphof deze wordt volgend jaar drie jaar. Deze veulens zijn niet bij mij geboren.

Ik vind dat Lowlands wel verbeterd heeft. Hij heeft een goede galop. Veulen staat recht op zijn benen. Wel was hij bij de geboorte erg week in de koten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:56 



 
Profiel   

Fontaine zou wellicht maat en formaat kunnen geven en de galop verbeteren, heeft vrij bloed. Ik vind hem zelf alleen niet zo'n super achterbeen hebben.

Als je het zou durven qua karakter dan is Kjento wellicht ook een goede optie, behoudt je het goede achterbeengebruik, kracht, maat en hij kan de galop verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:10 



 
Profiel   

De merrie lijkt dus vrij chique te fokken.
Dan zou ik Glamourdale ook wel aandurven.

Met Kjento ga je terug op Jazz. Zou dat zelf niet zo heel snel doen.

En andere optie is Kyton. Braaf en een hengst met wat meer ‘bot’. Volgens de statistieken fokt hij iig niet verkleinend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 19:34 



 
Profiel   

Glamourdale dacht ik ook nog aan, zie er erg veel fijne nakomelingen van heeft inderdaad wat scherpere merries nodig.

Klopt wbt Jazz, dat is karaktertechnisch een risico.

TS: weet je hoe de JW is geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 09:08 



 
Profiel   

denk ook zeker dat Glamourdale op deze merrie past.
Heb zelf een 6 jarige Glamourdale fijn paard en goed achterbeen.
Hij geeft fijne rijpaarden maar je moet zelf een merrie met wat pit hebben.
En mijn andere merrie is ook nu weer drachtig van Glamourdale.

En als je iets anders zou willen buiten kwpn is misschien BLUE HORS FARRELL
een leuke keus.
Die geeft ook erg fijne rijpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 09:55 



 
Profiel   

Heb in juni wel een foto gehad van de just wimphof. Is alleen geen foto van mij en geen toestemming dat ik hem zo hier ga delen. Het lijkt zo wel een compleet paard maar weet niet hoe die verder is kwa karakter en bewegingen.

Vind Glamourdale we een goede optie die had ik 2 jaar geleden ook op mijn lijstje zetten. Wil idd liever niet terug fokken op Jazz.

De andere ga ik even op zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 19:29 



 
Profiel   

Dat hoeft ook niet, ik dacht alleen als dat bloed aansluit dan kun je ook kijken naar de Just Wimphof zonen misschien. Numer Two oid, dat leken ook twee fijne en bewerkbare paarden met veel massa en kracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 08:56 



 
Profiel   

Ik vind My Blue Horse Santiano een erg fijne hengst met zeer goede galop voor zo'n jong paard, ook een fijn karakter. Misschien is dat wat voor jouw merrie?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 18:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen