Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst keuze voor Dialy Diamond x Ferro merrie

 
Profiel   

Ik zit eraan te denken om mijn merrie volgend jaar te laten dekken. Maar ben er nog niet uit welke hengst. Heel misschien Toto jr.. Ik vind het karakter ook erg belangrijk dus wil wel een hengst die een goed karakter doorgeeft.

Minpunt:
- kort voorbeen
- korte stap als ze gespannen is

Pluspunt:
- heel sterk achterbeen
- mooie galop
- knuffelig

Heb haar nog maar net dus is lastig te zeggen wat de plus en minpunten zijn want ze is ook maar net onder het zadel. Ze 1,61 dus zou fijn zijn als de hengst hoogte doorgeeft.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:19 



 
Profiel   

Jouw merrie is vergelijkbaar met mijn Rhodium merrie.
Kort voorbeen, veel spanning maar goed achterbeen en is ook erg knuffelig.
Het veulen van Fontaine lijkt hier zeker in verbeterd, nuchter en rustig karakter, meer voorbeen en gaat in hoogte zeker zijn moeder voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:43 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Jouw merrie is vergelijkbaar met mijn Rhodium merrie.
Kort voorbeen, veel spanning maar goed achterbeen en is ook erg knuffelig.
Het veulen van Fontaine lijkt hier zeker in verbeterd, nuchter en rustig karakter, meer voorbeen en gaat in hoogte zeker zijn moeder voorbij!


Heb je misschien een foto en filmpje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:49 



 
Profiel   

Ik heb de beste man helaas nooit goed vast mogen leggen op film. Zodra de camera aan ging kon hij alleen nog maar in sjees-modus :+
Daarnaast is hij geboren met 2 steltvoeten aan zijn voorbenen dus de eerste 4 maanden was een intensief DA traject en konden wij weinig over zijn gangen zeggen maar al met al ondanks zijn stijve pezen voor heeft hij meer 'knie' tov zijn moeder.

Hij staat nu in de opfok en de eigenaar zei dat hij al zijn veulens wel zo makkelijk wilt hebben als de mijne. Toevallig staan er nog 4 Fontaines en die zijn vergelijkbaar in karakter.

Een filmpje hoe wij hem afleverde op 5,5 maand in de opfok; https://youtu.be/Dy_Mr8qA8CY
Ik vind hem luxer als zijn moeder, langere hals, schuine schouder(moeder heeft een steile schouder) en langer voorbeen met meer knie.

Toto jr. geeft ook veel kleintjes dus die zou ik icm met de stokmaat van jouw merrie niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 15:10 



 
Profiel   

Heb je btw een linkje naar horsetelex van de merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 15:12 



 
Profiel   

Toto zou ik niet aan beginnen, ook een beetje binnenvetters en kwa maat echt een risico, daarnaast duur en alleen diepvries, niet acht handig voor een eerste veulen

Voor karakter en maat zou je aan Spielberg kunnen denken. Las Vegas is zelf natuurlijk erg groot, en veulens kijken ook goed. Weet alleen niet hoe die kwa karakter zijn/worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 15:56 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Toto zou ik niet aan beginnen, ook een beetje binnenvetters en kwa maat echt een risico, daarnaast duur en alleen diepvries, niet acht handig voor een eerste veulen

Voor karakter en maat zou je aan Spielberg kunnen denken. Las Vegas is zelf natuurlijk erg groot, en veulens kijken ook goed. Weet alleen niet hoe die kwa karakter zijn/worden


Las Vegas heb ik ook naar gekeken maar die is 1,78 volgens mij. Is dat geen risico? Fokken is gokken maar wil geen onnodige risico’s lopen.
Ik ga Spielberg eens opzoeken. Dank je wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 19:13 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Heb je btw een linkje naar horsetelex van de merrie?


https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... asse-texel

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 19:14 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Ik heb de beste man helaas nooit goed vast mogen leggen op film. Zodra de camera aan ging kon hij alleen nog maar in sjees-modus :+
Daarnaast is hij geboren met 2 steltvoeten aan zijn voorbenen dus de eerste 4 maanden was een intensief DA traject en konden wij weinig over zijn gangen zeggen maar al met al ondanks zijn stijve pezen voor heeft hij meer 'knie' tov zijn moeder.

Hij staat nu in de opfok en de eigenaar zei dat hij al zijn veulens wel zo makkelijk wilt hebben als de mijne. Toevallig staan er nog 4 Fontaines en die zijn vergelijkbaar in karakter.

Een filmpje hoe wij hem afleverde op 5,5 maand in de opfok; https://youtu.be/Dy_Mr8qA8CY
Ik vind hem luxer als zijn moeder, langere hals, schuine schouder(moeder heeft een steile schouder) en langer voorbeen met meer knie.

Toto jr. geeft ook veel kleintjes dus die zou ik icm met de stokmaat van jouw merrie niet doen.


Het is inderdaad een mooi veulen.
Wat vervelend zeg dat je zo’n start had. Hopelijk gaat de toekomst beter brengen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 19:16 



 
Profiel   

Leuke merrie! Ik zou Toto ook niet gebruiken, als je wel graag Toto bloed wilt dan zou ik kijken naar Taminau voor het verbeteren van de stap ook. Maar ik denk niet dat deze het voorbeen of model gaat verbeteren.

De merrie is vrij lang met wat korte benen lijkt het, heb je misschien een bewegings filmpje? Wellicht zou Vivaldi bloed ook wel kunnen passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 09:01 



 
Profiel   

Dank je wel. Ben ook heel blij met haar!
Ik hoef niet perse Toto bloed. Sommige hengsten vind ik erg mooi maar dan zit er vooraan Ferro in dus dat gaat hem dan niet worden.
Heb teveel etterbakken gezien waar Jazz in zit dus daar ben ik niet zo happig op. Ben zelf geen held dus daarom vind ik het karakter heel belangrijk.

Het lukt mij niet een filmpje te downloaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 11:12 



 
Profiel   

Vivaldi geeft juist hele fijne karakters

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 11:29 



 
Profiel   

Ik had het net gelezen ja. Zat bij Ad Valk te kijken en Desperado is een nakomeling van hem. Alleen zit daar ook weer Ferro in.
Een Negro nakomeling is ook mooi maar ook weer Ferro.
Vind best lastig. Elke keer als ik een mooie hengst zie kan het kwa afstammeling niet of zijn ze sensibel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 12:02 



 
Profiel   

Ferro is geen bezwaar. Ligt er een beetje aan hoe ver weg en hoe vaak het in de lijn zit.
Vivaldi geeft inderdaad heel fijne karakters door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 12:20 



 
Profiel   

Ferro is de vader van haar moeder. Dit is haar afstammeling.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 12:22 



 
Profiel   

Ik zou Indian Rock wel een mooie combi vinden. Goed gebouwde hengst met maat en een stoer voorkomen en mooi front.
Indian Rock is niet WFFS vrij dus de merrie moet dat dan wel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 12:32 



 
Profiel   

kiko schreef
Ferro is de vader van haar moeder. Dit is haar afstammeling.
[ [url=m/fyf0ZC.png]Afbeelding[/url] ]


Volgens mij kan dat wel, zie je vaker hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 12:33 



 
Profiel   

Indian Rock zat ik ook aan te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 13:08 



 
Profiel   

kiko schreef
Dank je wel. Ben ook heel blij met haar!
Ik hoef niet perse Toto bloed. Sommige hengsten vind ik erg mooi maar dan zit er vooraan Ferro in dus dat gaat hem dan niet worden.
Heb teveel etterbakken gezien waar Jazz in zit dus daar ben ik niet zo happig op. Ben zelf geen held dus daarom vind ik het karakter heel belangrijk.

Het lukt mij niet een filmpje te downloaden.


Ah jammer, je zou een filmpje op Vimeo of youtube kunnen zetten. Ik weet niet hoe handig je bent met de pc. :D

Vivaldi geeft inderdaad goede karakters door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 13:12 



 
Profiel   

Is er iemand thuis in de Duitse hengsten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 20:08 



 
Profiel   

wat ook een leuke hengst is Revolution (duitse hengst)
Hij geeft lengte in het lichaam en fokt fijne rijpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:10 



 
Profiel   

Dank je. Ga ik die ook eens opzoeken.
Gister kwam ik op Escamillo uit. Daar was ik erg van gecharmeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 09:17 



 
Profiel   

kiko schreef
Dank je. Ga ik die ook eens opzoeken.
Gister kwam ik op Escamillo uit. Daar was ik erg van gecharmeerd.


Escamillo dekt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:02 



 
Profiel   

Jammer want mooie hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:49 



 
Profiel   

Dat is toch niet bekend of deze in 2022 dekt? Anders de nieuwe glock aanwinst? Ik zou zelf voor iets anders kiezen bij deze merrie.

Ik zou vooral kijken naar meer opwaarts en een goede stap. Las vegas vind ik geen slechte optie, indian rock ook niet maar gaat niet de stap verbeteren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 16:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen