Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst keuze voor Dialy Diamond x Ferro merrie

 
Profiel   

sorbetje schreef
Dat is toch niet bekend of deze in 2022 dekt? Anders de nieuwe glock aanwinst? Ik zou zelf voor iets anders kiezen bij deze merrie.

Ik zou vooral kijken naar meer opwaarts en een goede stap. Las vegas vind ik geen slechte optie, indian rock ook niet maar gaat niet de stap verbeteren.


Wie zou jij aanbevelen?
Ik wil inderdaad meer opwaarts en een goede stap. En maat omdat ze niet zo groot is. Voor het mooie had ze net een paar cm hoger mogen zijn. Volgens de touwtjes methode zou ze nog 2-3 cm groeien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 16:36 



 
Profiel   

Las Vegas zat ik ook aan te denken. Ook een mooi front.
Ik zou een niet te luxe of bloederige hengst kiezen bij deze merrie. De merrie is ook wat korter/ielig in het front zo te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:03 



 
Profiel   

kiko schreef
sorbetje schreef
Dat is toch niet bekend of deze in 2022 dekt? Anders de nieuwe glock aanwinst? Ik zou zelf voor iets anders kiezen bij deze merrie.

Ik zou vooral kijken naar meer opwaarts en een goede stap. Las vegas vind ik geen slechte optie, indian rock ook niet maar gaat niet de stap verbeteren.


Wie zou jij aanbevelen?
Ik wil inderdaad meer opwaarts en een goede stap. En maat omdat ze niet zo groot is. Voor het mooie had ze net een paar cm hoger mogen zijn. Volgens de touwtjes methode zou ze nog 2-3 cm groeien.


Ik vind Las Vegas of Indian Rock echt wel een goede optie. Ik denk dat deze ook meer schwung kunnen toevoegen (als ik de merrie zo inschat qua bouw).

Wil je naar het Duits gaan en gezien type waar je denk ik op valt zou je naar furst dior of dimaggio black kunnen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:54 



 
Profiel   

Babootje schreef
Las Vegas zat ik ook aan te denken. Ook een mooi front.
Ik zou een niet te luxe of bloederige hengst kiezen bij deze merrie. De merrie is ook wat korter/ielig in het front zo te zien.


Ik houd zelf ook niet van te bloederig dus dat komt goed. Ze is pas 3,5 en net onder het zadel.
Maar kan het geen kwaad dat Las Vegas zo groot is want zij is maar 1,61m. ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:09 



 
Profiel   

Nee hoor. Het veulen op het moment van geboorte past zich aan, aan de merrie.
Het is niet, dat je er een belgisch trekpaard op zet of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:40 



 
Profiel   

Ik denk soms te moeilijk
Ik weet dat veulen aanpast maar dacht dat er toch altijd wel risico voor de merrie was als je grote hengst erop zou zetten. Dat maakt het wel wat makkelijker zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:29 



 
Profiel   

Een forse hengst wel, maar alleen groot, dan zijn de benen wat langer, daar heeft de merrie geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:42 



 
Profiel   

Ok dank je wel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 06:49 



 
Profiel   

Waarschijnlijk ga ik voor Las Vegas maar we hebben nog even de tijd.
Hier nog een foto van Nakupenda toen ze nog een veulentje was

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 11:19 



 
Profiel   

Ben ook wel gecharmeerd van Just Wimphof & Glamourdale. Zouden die eventueel ook een optie zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 23:44 



 
Profiel   

Ik zou dat niet doen omdat je merrie een wat lang achterbeen heeft waardoor het voorbeen kort lijkt en deze beide hengsten dat ook hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:37 



 
Profiel   

Ok.. jammer want vind ze erg mooi. Zag een filmpje van Las Vegas en daar vond ik hem een beetje tegenvallen vandaar dat ik toch weer verder ben gaan kijken. En glamourdale heb ik altijd al mooi gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:36 



 
Profiel   

kiko schreef
Dank je. Ga ik die ook eens opzoeken.
Gister kwam ik op Escamillo uit. Daar was ik erg van gecharmeerd.


Dit vind ik echt een hele fijne hengst met heel veel souplesse mooi model en 3 goede gangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:13 



 
Profiel   

Escamillo is een geweldige hengst met een zeer fijn karakter. Enige punt van aandacht is dat je merrie voldoende formaat moet hebben, want hij fokt niet groot en komt zelf ook uit een kleine moederlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:59 



 
Profiel   

LDRD schreef
Escamillo is een geweldige hengst met een zeer fijn karakter. Enige punt van aandacht is dat je merrie voldoende formaat moet hebben, want hij fokt niet groot en komt zelf ook uit een kleine moederlijn.


Haar moeder en zus zijn wel groot maar zij is klein gebleven. Half jaar geleden was ze 1,61. Volgens de touwtjes methode zou ze nog 2-3cm groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:53 



 
Profiel   

Als je rond de 1.60 een mooi formaat vindt, dan zou ik zeker voor Escamillo gaan. Als hij tenminste ter dekking staat komend seizoen. Ik heb hem jaren geleden gezien en ben erbij op stal geweest. Was toen al in beweging en onder het zadel (was hij toen net) een dier waarvan je stil valt :j . Het is ook van karakter een heel fijne brave rustige hengst :j .
Wil je meer formaat fokken dan zou ik hem niet gebruiken.
Ik heb hem puur alleen om formaat reden altijd laten staan, helaas had mijn merrielijn écht formaat nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:06 



 
Profiel   

kiko schreef
Ok.. jammer want vind ze erg mooi. Zag een filmpje van Las Vegas en daar vond ik hem een beetje tegenvallen vandaar dat ik toch weer verder ben gaan kijken. En glamourdale heb ik altijd al mooi gevonden.


Wat vond je tegenvallen bij Las Vegas? heb je ook zijn veulens bekeken?

Waarschijnlijk wordt je merrie nog wel rond de 1.65 cm.

Je kan natuurlijk ook nog kijken naar Spielberg voor maat, goed karakter en ik verwacht dat hij de stap ook wel zal verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:39 



 
Profiel   

LDRD schreef
Als je rond de 1.60 een mooi formaat vindt, dan zou ik zeker voor Escamillo gaan. Als hij tenminste ter dekking staat komend seizoen. Ik heb hem jaren geleden gezien en ben erbij op stal geweest. Was toen al in beweging en onder het zadel (was hij toen net) een dier waarvan je stil valt :j . Het is ook van karakter een heel fijne brave rustige hengst :j .
Wil je meer formaat fokken dan zou ik hem niet gebruiken.
Ik heb hem puur alleen om formaat reden altijd laten staan, helaas had mijn merrielijn écht formaat nodig.

1,60 heeft niet mijn voorkeur. Heb liever rond de 1,65-1,68. Ben zelf 1,73 dus moet niet te klein zijn.
Ik had wat filmpjes van hem gezien en dacht echt woh die is gaaf en las dat zijn karakter ook goed was. Maar als hij klein fokt dan is dat geen optie voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:38 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
kiko schreef
Ok.. jammer want vind ze erg mooi. Zag een filmpje van Las Vegas en daar vond ik hem een beetje tegenvallen vandaar dat ik toch weer verder ben gaan kijken. En glamourdale heb ik altijd al mooi gevonden.


Wat vond je tegenvallen bij Las Vegas? heb je ook zijn veulens bekeken?

Waarschijnlijk wordt je merrie nog wel rond de 1.65 cm.

Je kan natuurlijk ook nog kijken naar Spielberg voor maat, goed karakter en ik verwacht dat hij de stap ook wel zal verbeteren.

Was pas op kwpn.tv in Ermelo. Vond zijn draf heel erg tegenvallen.
Zal Spielberg eens opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:41 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met Furst Dior? 2 jaar geleden ooit een filmpje gezien van hem en was op slag verliefd. Had een berichtje naar van Uytert gedaan en zij kwamen ook met deze hengst voor mijn merrie.

https://www.uytert.nl/nl/f%C3%BCrst-dior

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 13:40 



 
Profiel   

Ja dat zou weleens mooi kunnen passen als je merrie een goed achterbeen heeft, hij geeft ze vrij luxe en hoogbenig met een mooi front.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 14:55 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ja dat zou weleens mooi kunnen passen als je merrie een goed achterbeen heeft, hij geeft ze vrij luxe en hoogbenig met een mooi front.


Ja ze heeft een heel goed achterbeen!! Van de week hielp mijn instructrice met longeren en op een gegeven moment liep ze en dacht ik woh is dit mijn paard. Super gaaf!!

Had van Uytert gemaild want 2 jaar geleden was ik al helemaal weg van hem. En zij zeiden ook dat dit een goede match kon zijn. Tevens kwam ze met Dante US & Just Wimphof. Omdat ik liever geen Gribraldi, Jazz en Krack C erin wil. Ze is al sensibel genoeg en wil juist liever een paard wat cool in het hoofd is als er iets gebeurd ipv als een kip zonder kop te gaan rennen. Dus je moet op zoveel dingen letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 07:37 



 
Profiel   

Vandaag geprobeerd wat foto’s te maken

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 16:03 



 
Profiel   

Ik vind het een leuk dier, je zou kunnen zeggen dat ze wat kortbenig is. Ben je al een beetje uit de hengstenkeuze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 16:06 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik vind het een leuk dier, je zou kunnen zeggen dat ze wat kortbenig is. Ben je al een beetje uit de hengstenkeuze?


Dank je.. ben ook heel blij met haar. Het is een enorme knuffelkont!
Klopt, daarom zoek ik een hengst die dat niet heeft. En daarnaast vind ik het karakter heel belangrijk omdat zij mega sensibel is en ik geen held op sokken ben dus wil juist een hengst die Relaxt is en dat doorgeeft. Zodat je hopelijk dat een beetje afvlakt.
Ik neig naar Fürst Dior maar sprak net Eva van der Linde en die twijfelde of hij wel groot fokt dus die ging er even over nadenken. Haar vader kwam met Taminiau.
Ik vind het echt lastig. Omdat ik liever geen Krack C, Jazz en Gribraldi erin wil. Ferro zit bij haar erin en dat kan ook wel karakter hebben
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 17:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen