Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst keuze voor Dialy Diamond x Ferro merrie

 
Profiel   

Ferguson kan ik je niet meer aanraden. Heb er een mooi veulen van van onze merrie van vivaldi x ferro. Maar hij is helaas oveeleden hoorde ik vandaag… wordt nu 3 dit jaar
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 00:10 



 
Profiel   

Hmmmm ik ken een Special D x Ferro en daar werd ik persoonlijk niet blij van. Te korte benen, kort in de hals en voor een KWPN wel echt een vrij weke rug. Teveel Ferro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 00:11 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Zo werkt fokken helaas niet, Obsession heeft ook nog een moeder en moederlijn (waar Jameson ook uit komt)die ook het ea zeggen. Over het karakter en wat hij doorfokt kunnen we pas wat zeggen als zijn nakomelingen ohz komen.

Mauro is natuurlijk lijnenteelt op Ferro, weet niet of dat verstandig is met een stap die verbeterd moet worden.

Het hoeft toch geen GP paard te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 00:16 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Hmmmm ik ken een Special D x Ferro en daar werd ik persoonlijk niet blij van. Te korte benen, kort in de hals en voor een KWPN wel echt een vrij weke rug. Teveel Ferro.


Dat is ook best wel heel stukje extremer natuurlijk, zijn weinig mensen die daar voor zouden kiezen

En daarom, hoeft geen grand prix paard te worden, maar gewoon correct/meegaand paard. Vivaldibloed is idd ook fijn, maar daar werd TS in eerste instantie niet erg enthousiast van. Mauro is dan weer een ander type, missch past dat TS beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 00:26 



 
Profiel   

Ferguson fokt klein dus daar is TS ook niet mee geholpen.

Mauro zou kunnen passen maar nadeel is dat er nog weinig nafok bekend is, dus dan is het ook moeilijker in te schatten hoe hij fokt en of dat meer naar de Ferro kant is of niet.

En het hoeft inderdaad geen GP paard te worden maar TS wil volgens mij vooral het karakter verbeteren.

Wat ik zou doen is het volgende, wat oudere (en bewezen) hengsten opschrijven die allemaal een fijn karakter geven. Dan kijken welke maat fokken, daarna kijken welke het meeste aansluit qua wensen en verbeterpunten.

Tenminste als karakter echt heel belangrijk is, als dat weer minder uitmaakt dan kan er meer risico genomen worden denk ik dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 09:45 



 
Profiel   

Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:11 



 
Profiel   

parnassia schreef
Opvoeding doet veel, maar echt niet alles. Apaches bv kunnen ook erg lief zijn, netjes opgevoed, braaf aan de hand etc. Maar... het gedrag op onbekend terrein, de sensibiliteit etc dat is zeer zeker ook een heel stuk erfelijk en dat verander je niet.

Dat moet je passen en anders idd gewoon ander type hengst zoeken, iedereen weer blij. Kijk goed naar je eigen doelstelling.

Dus nee, een paard kan je deels wel nuchterder maken, maar dat zal van binnen deels een hele sensibele blijven.


Ik heb een Apache x Ferro zelf gefokt er is geen braver paard dan hem zelfs een tikje lui :D Alleen op buitenrit een sprongetje maken en working equition parcoursjes. Zo jammer dat de hengst een slechte naam heeft Jovian en Indian rock zijn hele fijne brave bewerkbare paarden die niet zouden misstaan op deze merrie. Het luchtzuigen van Indy is wel iets om rekening mee te houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:11 



 
Profiel   

kiko schreef
Ik heb er een paar keer naast gelegen doordat ik bleef hangen met mijn voet in de omheining, schrok van machine. Achter de heg, beestje van kont veegde en spoor vast kwam in staart met opstappen. Als ze dan gaat is het een rodeo en kan je zeggen dan is ze echt niet grappig. Dit wil ik absoluut niet versterken vandaar dat ik naar karakter kijk. Ik ga heel nuchter met haar om en wandel veel om haar aan dingen te laten wennen. Kan zo de container bij de weg ophalen met haar en kan met de trekker de bak in als ze daar staat. Bladblazer aan. Toen ik haar net kreeg kon dat echt niet.


Dit zijn ook wel allemaal erg onhandige acties waar je merrie niet zo veel aan kan doen ik denk dat ieder jong paard hier wel op zou reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:14 



 
Profiel   

kiko schreef
Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.

Ik denk dat je daar goed aan doet. Die geven overigens ook hele fijne karakters mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:32 



 
Profiel   

kiko schreef
Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.


Misschien is Desperado wel interessant voor jou, fokt maat, een goed karakter en een goede stap en wat hoogbenigheid. Jouw merrie heeft een goede motor, kracht en massa en dat is wat hij nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:45 



 
Profiel   

Ik denk dat dat idd een heel mooie match is. Heel mooi gebouwde hengst ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:48 



 
Profiel   

Dit zijn ook wel allemaal erg onhandige acties waar je merrie niet zo veel aan kan doen ik denk dat ieder jong paard hier wel op zou reageren.[/quote]

Klopt was echt pech maar als ze gaat dan gaat ze goed. Vette rodeo wat niet uit te zitten is. Je vertrouwen loopt dan wel een deukje op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 12:56 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
kiko schreef
Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.


Misschien is Desperado wel interessant voor jou, fokt maat, een goed karakter en een goede stap en wat hoogbenigheid. Jouw merrie heeft een goede motor, kracht en massa en dat is wat hij nodig heeft.


Dat is zeker een mooie hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 13:05 



 
Profiel   

Avalanche schreef
kiko schreef
Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.

Ik denk dat je daar goed aan doet. Die geven overigens ook hele fijne karakters mee :)

Jaa heb er nu meerdere gezien. Pas even bij mexpression wezen kijken. Die wordt op mijn oude stal gereden. Die is zo relaxed. alleen jammer dat die WFFS gen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 13:10 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
kiko schreef
Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.


Misschien is Desperado wel interessant voor jou, fokt maat, een goed karakter en een goede stap en wat hoogbenigheid. Jouw merrie heeft een goede motor, kracht en massa en dat is wat hij nodig heeft.


Desperado fokt volgens mij niet direct maat.
Hoor juist veel dat hij zeker niet vergrotend fokt. Eerder klein.
Mijn ervaring is helaas ook niet groot.
Wel geweldig fijn paard, super karakter, erg goed bewegen en prachtige verschijning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 13:24 



 
Profiel   

kiko schreef
Avalanche schreef

Ik denk dat je daar goed aan doet. Die geven overigens ook hele fijne karakters mee :)

Jaa heb er nu meerdere gezien. Pas even bij mexpression wezen kijken. Die wordt op mijn oude stal gereden. Die is zo relaxed. alleen jammer dat die WFFS gen heeft.

Ik vind Obsession nog steeds de mooiste match voor jouw merrie, ook qua karakter denk ik dat hij is wat je zoekt :) WFFS vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 13:27 



 
Profiel   

Balko schreef
Elisa2 schreef

Misschien is Desperado wel interessant voor jou, fokt maat, een goed karakter en een goede stap en wat hoogbenigheid. Jouw merrie heeft een goede motor, kracht en massa en dat is wat hij nodig heeft.


Desperado fokt volgens mij niet direct maat.
Hoor juist veel dat hij zeker niet vergrotend fokt. Eerder klein.
Mijn ervaring is helaas ook niet groot.
Wel geweldig fijn paard, super karakter, erg goed bewegen en prachtige verschijning.


Hm ik twijfelde daar zelf ook iets over, maar volgens de database fokt hij vergrotend dus daar ben ik maar op af gegaan.

Het is in ieder geval wel een bewezen hengst.

Als je merrie geen WFFS heeft dan is een hengst die dat wel heeft niet zo erg TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 13:35 



 
Profiel   

Ik vind Obsession nog steeds de mooiste match voor jouw merrie, ook qua karakter denk ik dat hij is wat je zoekt :) WFFS vrij.
[/quote][/quote]
Ik ga even uitzoeken waar ik hem in het echt even kan bewonderen. Holstud heeft zowel Obsession als This is Naqueen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 15:38 



 
Profiel   

kiko schreef
Ik ga even uitzoeken waar ik hem in het echt even kan bewonderen. Holstud heeft zowel Obsession als This is Naqueen

Maar die staan daar (nu) niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 16:03 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
kiko schreef
Ik ga even uitzoeken waar ik hem in het echt even kan bewonderen. Holstud heeft zowel Obsession als This is Naqueen

Maar die staan daar (nu) niet.

Ik ga Jurgen wel even appen om te vragen. Hij zit niet ver van mij vandaan maar had al vermoeden dat ze er nu niet staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 16:39 



 
Profiel   

Obsession komt over een paar weken bij hem op stal en Naqueem zal wel een keer op show verschijnen dus hij laat het mij weten!
Desperado ga ik ook even naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 18:06 



 
Profiel   

Leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 19:56 



 
Profiel   

Wij hebben een desperado veulen van vorig jaar is absoluut niet klein eerder groot voor haar leeftijd en is ook super braaf dus misschien ook nog een optie voor je merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 19:58 



 
Profiel   

Cantodea11 schreef
Wij hebben een desperado veulen van vorig jaar is absoluut niet klein eerder groot voor haar leeftijd en is ook super braaf dus misschien ook nog een optie voor je merrie

Ik ga er nog wel naar kijken! Dank je wel voor het melden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 21:39 



 
Profiel   

Was even gaan zoeken op Desperado en kwam deze nakomeling tegen: NRPS goedgekeurd D'Joep (Desperado x Ferro).
https://www.bing.com/videos/search?q=de ... &FORM=VIRE
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 18:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen