Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Charmeur x Houston merrie.

 
Profiel   

Hoi Bokkers

Inmiddels zitten we weer in de donkere dagen en ben ik mij weer gaan verdiepen in de hengstenkeuze voor aankomend jaar ik hoop dat jullie mij daar een beetje mee kunnen helpen.
Mijn merrie is een Charmeur x Houston x Armstrong
Ze heeft de predicaten Ster Sport D-OC ze is dit jaar voor het eerst drachtig van Vaderland.

https://www.kwpn.nl/database?paard=P-489165
Hier staat ook een filmpje bij.

Verbeter punten van de merrie zijn.

#stokmaat ze meet 163 dus de hengst moet vergroten.

# merrie heeft iets een lang achterbeen.

# merrie is wat strak op de lendenen.

# Merrie is zelf scherp genoeg.




[ img ]



[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:54 



 
Profiel   

Spielberg zou een fijn karakter, maat en lengte toe kunnen voegen. Hij gaat alleen niet de galop verbeteren denk ik.

Omdat ik me je vorige topic en de keuze voor Vaderland nog goed kan herinneren vind ik het lastig om te adviseren merk ik. Wat zijn van de verbeterpunten de belangrijkste wensen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 15:45 



 
Profiel   

Ik moet aan bordeaux denken. Ik denk dat deze de merrie mooi zou aanvullen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 16:01 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Spielberg zou een fijn karakter, maat en lengte toe kunnen voegen. Hij gaat alleen niet de galop verbeteren denk ik.

Omdat ik me je vorige topic en de keuze voor Vaderland nog goed kan herinneren vind ik het lastig om te adviseren merk ik. Wat zijn van de verbeterpunten de belangrijkste wensen?


Spielberg heb ik zelf ook al eens na gekeken maar spreekt mij zelf niet zo aan. Maar is natuurlijk wel een hele goede hengst.

Wat de belangrijkste punten zijn is karakter en stokmaat. Merrie is voor mij prima maar is soms zo werkwillig dat het haar wat in de weg gaat zitten en mij ook wel eens.
Stokmaat moet zeker niet kleiner.
Wat vindt jij van de keuze voor Vaderland Elisa ?


Bordeaux heb ik ook naar gekeken en zou ook helemaal geen gekke keuze zijn omdat Barosso uit de moederlijn komt. Maar dan zit ik zelf meer aan
ferdeaux te denken. ik weet niet hoe het dan komt met Karakter.

Zelf dacht ik nog Mclaren maar die is ook vrij recht in de rug maar lijkt mij wel een heel fijn bewerkbaar paard.

Kjento staat ook op mijn lijstje maar wat is jullie mening met 2x jazz in de lijn ? en karakter lijkt mij daar ook een dingetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 16:45 



 
Profiel   

Ik vind Ferdeaux zelf een hele fijne hengst,qua karakter zijn de meningen verdeeld. Zo strak is MC laren toch niet? En My blue horse santiano?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 20:23 



 
Profiel   

Goede tip Sorbetje ik ga My blue horse santiano even bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 21:34 



 
Profiel   

Ik zou Bordeaux niet snel doen omdat ik denk dat ze een wat bloederige hengst nodig heeft. Barosso is ook niet het meest simpele paard.

Ferdeaux kwam ook in mij op alleen verbeter je de rug niet, maar wel het achterbeen en de galop en hij geeft ze bloederig genoeg denk ik.

Vaderland vind ik een prima keuze, Vivaldi bloed moest ik ook aan denken maar dan zit je nog wel een beetje met het achterbeen. Ik moest aan Dynamic Dream denken omdat deze ook de galop kan verbeteren, maar is nog een jonge hengst. Ik weet niet hoe hij fokt.

Ik zou niet zo heel dicht de lijnenteelt op Jazz maken wbt karakter, het kan natuurlijk wel. Maar liever wat verder weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 09:24 



 
Profiel   

Dynamic dream is is zeker wel een goede optie alleen ik las dat die een blessure heeft opgelopen maar kan niet vinden hoe dit verder verlopen is.

Ferdeaux hou ik ook nog even op mijn lijstje.
Ik ben het met je eens dat Bordeaux waarschijnlijk wat te weinig bloed mee gaat geven. Kende jij Barosso Elisa?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 09:52 



 
Profiel   

Ik heb je even een PB gedaan.

Klopt wbt DD, ik weet ook niet of deze nog dekt.

Wbt karakter en stokmaat, je kan kijken naar Il Divo voor Jazz vrij bloed. Geeft maat en lengte en volgens mij prima karakters. De hengst zelf spreekt mij niet heel erg aan maar de nafok lijkt wel goed.

Fontaine geeft ook maat en de hengst zelf heeft in ieder geval een goed karakter, geeft mooie modellen maar ik ben zelf niet zo weg van zijn beweging en beenstand.

Andere opties zijn: Indian rock..zit je wel met 2x lijnenteelt op Jazz maar geeft mooie modellen en goed bewegers. Karakter durf ik niet te zeggen. En wat de lijnenteelt op Jazz doet is ook de vraag.

Inspire geeft maat en formaat en lengte, heb er een aantal fijne bewegers van gezien maar ik denk wel dat hij merries nodig heeft die goed in elkaar zitten. En hij is misschien niet bloederig genoeg. Wel vrij bloed.

Andere hengsten met Vivaldi bloed lijken me ook prima bij je wensen passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 10:39 



 
Profiel   

Ik kan je helaas geen advies geven, maar wilde wel even zeggen dat ik je merrie echt prachtig vind. Helemaal mijn type paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 10:55 



 
Profiel   

Charaz schreef
Ik kan je helaas geen advies geven, maar wilde wel even zeggen dat ik je merrie echt prachtig vind. Helemaal mijn type paard.


Wat een mooi compliment <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 13:23 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik heb je even een PB gedaan.

Klopt wbt DD, ik weet ook niet of deze nog dekt.

Wbt karakter en stokmaat, je kan kijken naar Il Divo voor Jazz vrij bloed. Geeft maat en lengte en volgens mij prima karakters. De hengst zelf spreekt mij niet heel erg aan maar de nafok lijkt wel goed.

Fontaine geeft ook maat en de hengst zelf heeft in ieder geval een goed karakter, geeft mooie modellen maar ik ben zelf niet zo weg van zijn beweging en beenstand.

Andere opties zijn: Indian rock..zit je wel met 2x lijnenteelt op Jazz maar geeft mooie modellen en goed bewegers. Karakter durf ik niet te zeggen. En wat de lijnenteelt op Jazz doet is ook de vraag.

Inspire geeft maat en formaat en lengte, heb er een aantal fijne bewegers van gezien maar ik denk wel dat hij merries nodig heeft die goed in elkaar zitten. En hij is misschien niet bloederig genoeg. Wel vrij bloed.

Andere hengsten met Vivaldi bloed lijken me ook prima bij je wensen passen.


II Divo heb ik al eens na gekeken hengst zelf spreekt mij ook niet zo aan maar na zijn nafok heb ik nog niet gekeken ga ik even doen.

Fontaine beetje het zelfde verhaar al vindt ik zijn veulens helemaal niet tegen vallen. Dus zal hem nog niet meteen wegstrepen.

Indian rock had ik op mijn lijstje dit jaar niet gedaan omdat het wat vervelend was met sperma bestellen geloof ik.

Inspire ken ik niet ga ik nog even naar kijken.

Iets met Vivaldi bloed is ook waar ik aan dacht daarom op Vaderland uitgekomen.
Al wilde ik eerst Next Pitch gebruiken vanwege Geniaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 13:31 



 
Profiel   

Next Pitch vind ik geen gekke optie ook, wellicht zijn de aangewezen Indian Rock zonen nog interessant.

Van der Sande heeft een aangewezen For Fererro x Charmeur, wellicht dat dit bloed ook wel zou kunnen passen ookal vergroot deze niet zo zeer. Qua rijdbaarheid denk ik dat je wel goed zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 15:32 



 
Profiel   

Ja helaas pakte het niet met next Pitch erg jammer anders had ik Geniaal zelf gebruiken maar dat gaat niet meer.
Van Vaderland was ze in 1 keer drachtig.

For ferrero was ik zelf helemaal weg van maar ik durfde niet vanwege de stokmaat.
De merrielijn van mijn merrie is ook niet echt groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 16:35 



 
Profiel   

Super leuk dat je haar weer laat dekken. Ik ken haar moeder en aantal nakomelingen. Ze hadden allemaal geen maat.
Ik heb de negro en everdale gezien als veulen /jaarling. Toonde genoeg bloed. De negro was wel echt een compact ding.
Natuurlijk de Formidable uit ourami. Die doet het ook heel goed, sterke motor zit daarin.

Ik vindt Ferdeaux ook een mooie optie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 01:16 



 
Profiel   

Ja de formidable lijkt kwa type heel erg op mijn merrie. Echt heel leuk dat hij het nu zo goed doet :D

Wel goed om te horen dat de Negro en everdale genoeg bloed hadden.
Ouramie zelf was ook wel redelijk klassiek nog. Maat is inderdaad wel echt een aandachtspunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 10:42 



 
Profiel   

Tsja ik ga nu iets heel heel geks zeggen, goed karakter 100% maat (echt alles heeft maat), goed achterbeen en een goede galop. Ceasar ter Linden :D moet je wel van bont houden. Ik ken nu meerdere nakomelingen van deze hengst uit kleine merrietjes en alles is 1.70+, ze zouden wat scherper mogen zijn en de merrie moet echt wel bloed hebben. Hij gaat alleen geen lengte geven.

Maar goed dat is echt even helemaal buiten je straatje. Verder Vivaldi (of zijn nakomelingen) kunnen echt iets toevoegen ivm maat en rijdbaarheid.

Hengst die lengte en maat kan toevoegen is wellicht Lantanas, vrij bloed ook en fijn bewegen. Mooi front ook, maar dat zie ik vaak bij Sir Donnerhall's.

Je kan ook eens kijken naar Nacho: Negro x Krack C 1.76m := flink paard, echt flink, maat formaat en een super galop. en Braaf.... echt wel braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 13:38 



 
Profiel   

Mer ik ben fan van Ceasar heb er al eens een leuke bonte van gefokt. Hele leuke hengst vindt ik het. Misschien ga ik het bij deze merrie in de toekomst nog wel eens proberen

Lantanas heb ik eens een proef van gezien op de hengstenkeuring toen was ik er nog niet zo weg van had ook wel wat met de ruiter te maken denk ik.

Nacho ken ik niet dus die ga ik even opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 17:10 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
Kjento staat ook op mijn lijstje maar wat is jullie mening met 2x jazz in de lijn ? en karakter lijkt mij daar ook een dingetje.

Nu zijn de kinders van Vivaldi natuurlijk super lief en de hengst zelf ook, dus zegt niet alles, maar....... ik heb een merrie met 2x Jazz in de lijn. En ze is echt heel heel lief, ontzettend werkwillig (zo erg dat ik op een gegeven moment moet zeggen dat het klaar is, want zij blijft gaan), maar ook heel eenkennig, ril, zo sensibel als iets en gruwelijk heet.
En dat risico loop je wel met Kjento denk ik.
Nu zit daar ook Negro in, maar Ferro kan ook fijn vergroten (de grote Negro zelf doet dat ook) en dan heb je wel een makkelijker karakter. Of nakomelingen van Negro. Denk dat de Ferro hoek wel heel leuk is voor jouw merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 17:19 



 
Profiel   

In dit topic kan je Il Divo nakomelingen zien:
[FB] Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Ik ken er meerdere, hebben allemaal maat en een mooie bovenlijn! En veel adel.
In mijn profiel kan je goed zien wat hij doet op wat strakkere lendenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 09:25 



 
Profiel   

Ik zou trouwens niets met Negro bloed op deze merrie zetten, dan kan het te klassiek worden op jouw merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 09:27 



 
Profiel   

GJ9 schreef
Ik zou trouwens niets met Negro bloed op deze merrie zetten, dan kan het te klassiek worden op jouw merrie.


Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt.

De veulens in het topic vallen mij niet tegen allemaal wel hele mooie types ga hem even goed bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:51 



 
Profiel   

Valdiviani.
Veneno x Fidertanz x Pit I

https://youtu.be/U2xP3_gumic

Op het filmpje zie je hem in het werk onder Werth. Imo een echt bewerkbaar karakter!
Is zelf ook 1m76.

Heb er al enkele héle goeie veulens van gezien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:43 



 
Profiel   

Heel mooi dier, en volgens mij idd een heel leuk karakter

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 21:54 



 
Profiel   

s0173957 schreef
Valdiviani.
Veneno x Fidertanz x Pit I

https://youtu.be/U2xP3_gumic

Op het filmpje zie je hem in het werk onder Werth. Imo een echt bewerkbaar karakter!
Is zelf ook 1m76.

Heb er al enkele héle goeie veulens van gezien!


Prachtige hengst helemaal mijn type ga nog even wat informatie over hem opzoeken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 18:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen