Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengsten keuze Zardando x Houston

 
Profiel   

Ik wil mijn merrie Kinadora graag dit jaar weer laten dekken. Ze is een KWPN (Houston x Zardando) merrie van 1.68 hoog en heeft vorig jaar een heel mooi veulen van Cassanova du Bois gehad.

Verbeterpunten:
Mag onder het zadel meer front maken
Karakter wat nuchter is, ze is heel lief en eerlijk maar staat hoog in het bloed.

Ondertussen zijn er ook goede hengsten met een kleurtje en wil ik graag met een (homozygoot) bonte of een cremello dekken, eventueel terug dekken met Cassanova zit zeker ook in mijn gedachte. Het veulen zal ingeschreven worden bij het NRPS en daarom geen barock Pinto hengst die alleen bij het BP stamboek is goedgekeurd.
Daarom zit ik zelf ook aan Homozygoot Diamond te denken. Ik denk dat een beetje fries bloed erg goed op deze merrie past.

De merrie zelf:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Stukje film:

https://www.facebook.com/share/r/Nm618c82UuuyKkd7/

Haar veulen van vorig jaar. Vind hem erg mooi in elkaar zitten, goed bewegen en bovenal een super karakter.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-24 11:09 



 
Profiel   

Nog even haar complete stamboom:

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 0/kinadora

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-24 12:56 



 
Profiel   

Ik zou het echt zonde vinden om hier iets met Fries bloed op te zetten.

Als je graag kleur wilt en NRPS, kijk dan eens naar de cremello hengst White Dream. Heb daar al een paar mooie veulens van gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-24 13:51 



 
Profiel   

Het is een Zardando X Houston dus en geen Houston X Zardando. In je openingspost staat het dan verkeerd.
Ik zag dat de Houston merrie zelf Elite was maar haar nakomelingen zijn allemaal veulenboek. Dus geen keuringsresultaten en geen sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-24 18:33 



 
Profiel   

Zie dat ik het idd verkeerd heb neergezet, kan het niet meer aanpassen. Kinadora gaat deze zomer voor de keuring van het NRPS. Ze is stamboek bij het KWPN dus kan zijn dat horsetelex niet overal mee up to date is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-24 18:46 



 
Profiel   

AM_Horses hier op Bokt is de eigenaresse van de Cremello hengst White Dream, neem eens met haar contact op. Dit is de website:https://www.am-stables.nl/cremello-hengst-white-dream/


Deze hengst is volledig Duits warmbloed gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-24 21:48 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik zou het echt zonde vinden om hier iets met Fries bloed op te zetten.

Als je graag kleur wilt en NRPS, kijk dan eens naar de cremello hengst White Dream. Heb daar al een paar mooie veulens van gezien.
Dit inderdaad, eeuwig zonde. Denk dat terugfokken met Cassanova wel een mooie optie is. Je veulen van vorig jaar is goed gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-24 21:57 



 
Profiel   

Vinden jullie dat zonde vanwege haar bloedlijn of de uitkomst van het veulen? Ik heb nml hele mooie veulens van Diamond uit warmbloed merries gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 00:42 



 
Profiel   

Beide, ik denk ook niet dat het de rug goed doet..wat als ik het me goed herinner wel een aandachtspunt is voor deze merrie. Vind er ook nog wel wat op aan te merken, achter beweegt hij zeer matig, achterbeen is niet correct gesteld en kruis is zeer hellend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 09:18 



 
Profiel   

Daimond heeft ook maar half papier, is best zonde voor deze merrie :o Dan fokt je niet zozeer met fries bloed maar vooral met volledig onbekend bloed dat van alles erin kan fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 09:45 



 
Profiel   

Diamond heeft inderdaad half papier en met de rug en lendenpartij zou ik het ook geen match vinden voor deze merrie eigenlijk.

De Gelderse Odin past denk ik iets beter.

Als je voor kleur wil gaan vind ik inderdaad boven genoemde een betere optie.
Als je ook een bont uitstapje wil maken is Nacimiento D (nacho van bokker pradadaan) ook wellicht een optie? Is voll. Gekeurd bij AES nu.

Of natuurlijk weer naar een van de echt fijne Duitse pony hengsten. Die hebben vaak model, kleur èn kwaliteit, alleen dat inderdaad wel weer meer kans op een lagere stokmaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 09:52 



 
Profiel   

Nacimiento D is wel neerwaarts gebouwd en in zijn laatste filmpje op Facebook vond ik hem heel ponyachtig (kort en snel) bewegen. Die gaat deze merrie ook niet verbeteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 09:53 



 
Profiel   

Ik vind Nacimiento in de rug ook wat te kort voor deze merrie. Als ik voor een heterozygoot bonte hengst zou gaan zonder fries bloed, dan denk ik meer richting aan Pokerface of Night or Day.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 10:18 



 
Profiel   

White dream zou een goeie optie kunnen zijn voor deze merrie.

Homozygoot bont en volledig AES ggk is ook Zuperhero, hij is ook BP goedgekeurd maar volledig warmbloed gefokt.
Met zuperhero kan je dus ook gewoon volledig NRPS of KWPN register A papieren krijgen, net als met Nacho.
Met White Dream kan je zeker weten NRPS a register krijgen en vind dat WD wel echt leuke veulens geeft die veelal de merrie verbeterd hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 11:02 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd waarom White Dream een optie is voor deze merrie, behalve een kleurtje, wat gaat hij verbeteren/toevoegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 11:10 



 
Profiel   

Ik vind Zuperhero een sympathiek dier maar zou qua beweging en front van mij meer mogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 12:00 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Ben wel benieuwd waarom White Dream een optie is voor deze merrie, behalve een kleurtje, wat gaat hij verbeteren/toevoegen?


White Dream geeft opwaartse beweging, kijk even naar zijn pedigree en foto's nakomelingen ook uit minder goede merries verbeterd hij schouder en halslijn.

Waarom neem je niet contact op met Annet, zij kan dit met je bespreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 17:45 



 
Profiel   

Ik zou bij deze merrie echt voor een hengst gaan die de bovenlijn kan verbeteren. Op het filmpje is dat echt een opvallend zwak punt. Zou zelf de kleurtjes los laten en gaan voor kwaliteit. Immers heb je niets aan een paard met een leuk kleurtje zonder kwaliteit of gezondheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 20:26 



 
Profiel   

Ik wil vooral een braaf paard haha. De merrie heeft voor mij kwaliteit genoeg, ik hoef geen paard te fokken voor de topsport. Maar gewoon nuchter en idd gezond/correct. En dat kan ook met kleur gezien haar veulen van vorig jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 20:27 



 
Profiel   

littleroosie schreef
Ik wil vooral een braaf paard haha. De merrie heeft voor mij kwaliteit genoeg, ik hoef geen paard te fokken voor de topsport. Maar gewoon nuchter en idd gezond/correct. En dat kan ook met kleur gezien haar veulen van vorig jaar.

Cassanova is dan ook wel een hele goede hengst.

Waarom dek je niet terug met Cassanova? Of met Cremello du Bois, als een kleurtje zo belangrijk is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 20:36 



 
Profiel   

littleroosie schreef
Ik wil vooral een braaf paard haha. De merrie heeft voor mij kwaliteit genoeg, ik hoef geen paard te fokken voor de topsport. Maar gewoon nuchter en idd gezond/correct. En dat kan ook met kleur gezien haar veulen van vorig jaar.


Nou, de bovenlijn ziet er niet erg correct uit. Dus daar moet echt wat aan verbeterd worden. Ik zou het advies van Elisa ter harte nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 20:40 



 
Profiel   

Ik zie dat White Dream al een paar keer genoemd is. Je mag mij altijd berichten, om te kijken of de combinatie passend is. En natuurlijk voor vragen.

Hij lijkt wel echt goede verbindingen te geven. Vorig jaar heb ik een nakomeling verkocht naar het buitenland en ik weet ook dat er één bij een bekende stal terecht is gekomen. Op de late veulen keuring werd een White Dream kampioen bij de dressuur veulens. Was toch wel even heel trots als hengstenhouder. Als je je bedenkt dat er oa een glamourdale en furst dior meeliep. Uiteraard heeft een veulen ook een moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 20:49 



 
Profiel   

Je veulen is duidelijk verbeterd, dus deze combi heeft goed gepast. Ik zou het wel aandurven om te herhalen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-24 23:04 



 
Profiel   

marjolein88 schreef
Je veulen is duidelijk verbeterd, dus deze combi heeft goed gepast. Ik zou het wel aandurven om te herhalen!

Eens, idd.

Wat hebben jullie trouwens een ontzettend gave nieuwe hengst, Happy van de Ponderosahoeve

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-24 08:44 



 
Profiel   

Diamante misschien?

https://indebus.be/nl/paarden/Diamante- ... ce?c=p&r=h

Heeft een zeer fijn en makkelijk karakter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-24 20:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen