Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhengst gezocht, heb graag veel suggesties

 
Profiel   

Julia schreef
Ik vind Kjento ook niet gek gedacht. Nakomelingen vallen positief op.

Als je ook naar jonge hengsten kijkt, zou Florida TN misschien ook nog wel interessant kunnen zijn.
Of Johnny Depp?


Florida TN vind ik te “grof” voor mijn merrie, want dat is zelf ook een flinke hengst. Ook zijn er weinig video’s van hem te vinden, en dat vind ik bijzonder…
Johnny depp vind ik super gaaf en had ik zeker gebruikt als hij wat groter was geweest. Eigenlijk voldoet jij idd aan al mijn eisen, maar hij is maar 1.65 cm groot. Zelf ben ik 1.80+ waardoor ik geen kleintje wil fokken… En Tuurlijk komt het niet op een paar cm maar 1.65 vind ik echt te klein als je zelf groot bent.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 13:05 



 
Profiel   

Mvdh23 schreef
Photoshop vind ik nogal overdreven gedacht, als je naar de video’s kijkt is hier weinig aan de foto veranderd dan dat je op de Videos ziet.


Niet naief zijn he? Er gaat zoveel geld in die dekkerij-wereld om, iedere commercieel gemaakte foto van een dekhengst is bewerkt. De een misschien wat meer dan een ander, maar reken er maar op dat minimaal de wat mindere puntjes vakkundig zijn weggecamoufleert.

Om een goede keuze te kunnen maken moet je echt een hengst in het echt gaan bekijken. Een rondje middendraf door de baan zien is niet voldoende. Je wilt hem ook op stand op het harde zien. Zeker als fundament een aandachtspunt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 13:50 



 
Profiel   

Wil je perse KWPN?

Kijk ook eens naar een PRE, korter in de rug, sterke achterhand en niet onbelangrijk; top karakters!

En ze schakelen als de beste, ook zijgangen gaan ze heel makkelijk af

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 13:54 



 
Profiel   

Ik heb een filmpje opgezocht, mooie hengst, mooi front en lijkt fijn te lopen. Maar wel een neerwaartse romprichting en lang achterbeen. Nu maakt het mij niet uit, uiteindelijk is het voor jezelf belangrijk om af te wegen wat je nu echt het belangrijkste vind.

Hier zie je al beter zijn bouw:
https://www.ehorses.nl/oldenburger-heng ... 54498.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 13:55 



 
Profiel   

Nibbit schreef
Wil je perse KWPN?

Kijk ook eens naar een PRE, korter in de rug, sterke achterhand en niet onbelangrijk; top karakters!

En ze schakelen als de beste, ook zijgangen gaan ze heel makkelijk af


Niet perse kwpn mag ook Duits stamboek. Liever geen pre etc, heb ik zelf niks mee…

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 14:17 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik heb een filmpje opgezocht, mooie hengst, mooi front en lijkt fijn te lopen. Maar wel een neerwaartse romprichting en lang achterbeen. Nu maakt het mij niet uit, uiteindelijk is het voor jezelf belangrijk om af te wegen wat je nu echt het belangrijkste vind.

Hier zie je al beter zijn bouw:
https://www.ehorses.nl/oldenburger-heng ... 54498.html



Thanks voor het meedenken! Wat vind je dan van Dancier Gold?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 14:18 



 
Profiel   

Fijne hengst met veel souplesse maar eigenlijk hetzelfde verhaal, neerwaartse romprichting en lang achterbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 14:21 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Fijne hengst met veel souplesse maar eigenlijk hetzelfde verhaal, neerwaartse romprichting en lang achterbeen.


Oké bedankt voor je feedback! Ik laat het weer even bezinken, en ga goed kijken wat ik wil…

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 14:26 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik heb een filmpje opgezocht, mooie hengst, mooi front en lijkt fijn te lopen. Maar wel een neerwaartse romprichting en lang achterbeen. Nu maakt het mij niet uit, uiteindelijk is het voor jezelf belangrijk om af te wegen wat je nu echt het belangrijkste vind.

Hier zie je al beter zijn bouw:
https://www.ehorses.nl/oldenburger-heng ... 54498.html

De veulentjes op zijn pagina lopen ook zonder uitzondering met een neerwaartse romprichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 14:32 



 
Profiel   

Mvdh23 schreef
Julia schreef
Ik vind Kjento ook niet gek gedacht. Nakomelingen vallen positief op.

Als je ook naar jonge hengsten kijkt, zou Florida TN misschien ook nog wel interessant kunnen zijn.
Of Johnny Depp?


Florida TN vind ik te “grof” voor mijn merrie, want dat is zelf ook een flinke hengst. Ook zijn er weinig video’s van hem te vinden, en dat vind ik bijzonder…
Johnny depp vind ik super gaaf en had ik zeker gebruikt als hij wat groter was geweest. Eigenlijk voldoet jij idd aan al mijn eisen, maar hij is maar 1.65 cm groot. Zelf ben ik 1.80+ waardoor ik geen kleintje wil fokken… En Tuurlijk komt het niet op een paar cm maar 1.65 vind ik echt te klein als je zelf groot bent.

Weet niet hoe je er bij komt maar Florida TN is juist heel luxe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 14:34 



 
Profiel   

Met For Romance er achter kan hij inderdaad bijna alleen maar luxe zijn, maar video's/ foto's vertekenen soms ook. Het beste is om ze irl te bekijken. De weinig filmpjes komt omdat het dier net 3 is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 14:37 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Mvdh23 schreef



Florida TN vind ik te “grof” voor mijn merrie, want dat is zelf ook een flinke hengst. Ook zijn er weinig video’s van hem te vinden, en dat vind ik bijzonder…
Johnny depp vind ik super gaaf en had ik zeker gebruikt als hij wat groter was geweest. Eigenlijk voldoet jij idd aan al mijn eisen, maar hij is maar 1.65 cm groot. Zelf ben ik 1.80+ waardoor ik geen kleintje wil fokken… En Tuurlijk komt het niet op een paar cm maar 1.65 vind ik echt te klein als je zelf groot bent.

Weet niet hoe je er bij komt maar Florida TN is juist heel luxe.


Als ik de foto’s van hem zie vind ik hem nogal “fors” overkomen. Wellicht niet de beste woordkeuze, en ik zeg niet dat ik hem niet luxe vind, maar ik vraag me af of hij goed op mijn merrie zou passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 15:14 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Met For Romance er achter kan hij inderdaad bijna alleen maar luxe zijn, maar video's/ foto's vertekenen soms ook. Het beste is om ze irl te bekijken. De weinig filmpjes komt omdat het dier net 3 is.


Daarnaast heb ik liever een hengst die al een jaargang heeft, dan krijg je een beter beeld van wat hij doorgeeft. Uiteraard niet het complete plaatje als bij een bewezen hengst, maar met een jaargang heb je toch iets meer om te beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 15:16 



 
Profiel   

Ben ik het helemaal mee eens hoor, zeker als je nog niet weet hoe je merrie fokt dan geeft dat meer zekerheid.

Dat gezegd hebbende, Zack bloed geeft ook vaak een goed achterbeen door en veel vermogen tot schakelen/ sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 09:41 



 
Profiel   

Mvdh23 schreef
Julia schreef
Ik vind Kjento ook niet gek gedacht. Nakomelingen vallen positief op.

Als je ook naar jonge hengsten kijkt, zou Florida TN misschien ook nog wel interessant kunnen zijn.
Of Johnny Depp?


Florida TN vind ik te “grof” voor mijn merrie, want dat is zelf ook een flinke hengst. Ook zijn er weinig video’s van hem te vinden, en dat vind ik bijzonder…
Johnny depp vind ik super gaaf en had ik zeker gebruikt als hij wat groter was geweest. Eigenlijk voldoet jij idd aan al mijn eisen, maar hij is maar 1.65 cm groot. Zelf ben ik 1.80+ waardoor ik geen kleintje wil fokken… En Tuurlijk komt het niet op een paar cm maar 1.65 vind ik echt te klein als je zelf groot bent.

Florida TN vind ik zelf een hele luxe hengst, wat beknopter, veel uitstraling en veel veer in het bewegen.

Dat een hengst zelf 1.65 is betekent gelukkig niet automatisch dat het veulen niet groter kan worden dan dat. De merrie heeft maat en Johnny Depp komt zelf ook uit een lijntje met 1.68 tot 1.70+ paarden. De stokmaat van de hengsten wordt in mijn ervaring meestal bepaald wanneer ze net 3 zijn en voor de keuring gaan, vaak komt er nog wel iets bij op. Als ik hem zo zie, toont hij ook helemaal niet per se klein(er). Als je de hengst interessant vindt en het totaalplaatje spreekt je aan, zou ik ‘m niet om 2 cm laten staan, but that’s me.

Ben heel benieuwd wat je uiteindelijk kiest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 19:39 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ben ik het helemaal mee eens hoor, zeker als je nog niet weet hoe je merrie fokt dan geeft dat meer zekerheid.

Dat gezegd hebbende, Zack bloed geeft ook vaak een goed achterbeen door en veel vermogen tot schakelen/ sluiten.



Wat zou je denken van For Ferrero voor deze merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 10:20 



 
Profiel   

For Ferrero geeft zeker een prima achterbeen, veel schakelvermogen, een mooi front en functionele gangen door. Hij veredeld ook dus heeft merries met massa nodig. Enige "minpuntje" is dat hij ook een wat neerwaartse romprichting heeft en dit ook vererft. Maar bedenk ook dat de "perfecte" hengst niet bestaat..hij geeft goede karakters mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 16:16 



 
Profiel   

als je een grote wil, ligt For ferrero niet voor de hand imo.

ik zou toch richting Kjento of Las Vegas denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 16:31 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
als je een grote wil, ligt For ferrero niet voor de hand imo.

ik zou toch richting Kjento of Las Vegas denken

Fontaine of Spielberg voor maat. En dan nog eerder Fontaine. Wel op de voetjes letten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 16:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen