Hengstenkeuze Cachet L x Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 19:58

Helaas is het veulen van Bon Bravour dood geboren. Echt heel erg zonde want het was een prachtig merrie veulentje. Ik heb haar nu een jaar leeg gelaten maar wil haar toch dit jaar weer laten dekken.
Haar hengtveulen van 2022 is erg goed gelukt (For Ferrero). Dit jaar wil ik graag voor Franklin gaan of als BB in NL beschikbaar is wellicht die nog een keer. Verder heb ik niets op mijn lijstje voor haar. Wellicht iemand hier nog een goede suggestie?

Waarom ik Franklin wil, ik hou van de uitstraling van zijn nakomelingen en het scherpe karakter en het bewegingsmechanisme. Ik zou een hengst die souplesse doorgeeft en waarvan de nakomelingen makkelijk kunnen ‘sluiten’. Merrie zelf heeft zeer veel beweging maar is echt een boot in haar lijf. De FF lijkt dit al veel meer van vader mee gekregen te hebben en zit qua lijf denk ik makkelijker in elkaar. Ik lever liever in op kwaliteit in lopen dan op gemak in het lijf. Nakomelingen worden toch aangehouden voor de sport.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:12

Ik denk niet dat Franklin echt souplesse door zal geven, maar het sluiten zal hij wel geven. :-) Je krijgt alleen 3x lijnenteelt op Ferro.

Jouw merrie is ook vrij horizontaal gebouwd wat niet mee helpt, denk dat een hengst die het model kan verbeteren ook al zal helpen in het minder een "boot" te laten zijn.

Zonde van de BB zeg!

Wellicht is een andere FR zoon of een zoon van FF ook interessant voor je.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:34

Elisa2 schreef:
Ik denk niet dat Franklin echt souplesse door zal geven, maar het sluiten zal hij wel geven. :-) Je krijgt alleen 3x lijnenteelt op Ferro.

Jouw merrie is ook vrij horizontaal gebouwd wat niet mee helpt, denk dat een hengst die het model kan verbeteren ook al zal helpen in het minder een "boot" te laten zijn.

Zonde van de BB zeg!

Wellicht is een andere FR zoon of een zoon van FF ook interessant voor je.

Franklin scoort 110 op vrij bewegen en 91 op souplesse...ik zou me er niet zo'n zorgen over maken;-)

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 11:15

Haar model geeft ze tot nu toe nog niet echt door. Haar merrie van Toto is qua model echt een Toto en de For Ferrero hengst is echt een FF qua model. Ze geeft vooral haar karakter, uitstraling en gelukkig ook wel wat beweging door. De Toto is helemaal geen ‘boot’ qua rijden en de FF zie ik dat ook niet worden.
Ik wil deze keer geen FR/FF bloed gebruiken, verwacht dit jaar uit de Toto al een FF en dan heb ik er 3 op stal haha. Ben helemaal weg van die hengst dus die ga ik in de toekomst zeker nog gebruiken! Maar wil nu graag wat ander bloed.

@Jan, denk jij dat Franklin voor deze merrie zou passen?

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengstenkeuze Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:56

Ik ben echt weg van Skyline to B en hij lijkt ook wel te passen bij wat je zoekt. Via Ampère voert hij wel nog een keer Flemmingh, maar dat heb je met Franklin ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:17

xmarliez schreef:
Haar model geeft ze tot nu toe nog niet echt door. Haar merrie van Toto is qua model echt een Toto en de For Ferrero hengst is echt een FF qua model. Ze geeft vooral haar karakter, uitstraling en gelukkig ook wel wat beweging door. De Toto is helemaal geen ‘boot’ qua rijden en de FF zie ik dat ook niet worden.
Ik wil deze keer geen FR/FF bloed gebruiken, verwacht dit jaar uit de Toto al een FF en dan heb ik er 3 op stal haha. Ben helemaal weg van die hengst dus die ga ik in de toekomst zeker nog gebruiken! Maar wil nu graag wat ander bloed.

@Jan, denk jij dat Franklin voor deze merrie zou passen?

Jij hebt toch ook zo'n prachtig Secret veulen? Is dat geen optie voor deze merrie?

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 18:58

Ja klopt, haar dochter heeft een Secret veulen! Secret zou ik ook wel op deze durven zetten alleen vorige jaar was hij niet beschikbaar en dit jaar vind ik het nog erg duidelijk. Dus wellicht in de toekomst! Eerst maar eens kijken hoe de andere Secret opgroeit!

Skyline is inderdaad een gave! Als zijn nakomelingen onder het zadel zijn dan heb ik beter zicht op wat hij doorgeeft. Ben zelf niet zo fan van een hengst waarbij de nakomelingen nog niet onder het zadel zijn.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:55

xmarliez schreef:
Skyline is inderdaad een gave! Als zijn nakomelingen onder het zadel zijn dan heb ik beter zicht op wat hij doorgeeft. Ben zelf niet zo fan van een hengst waarbij de nakomelingen nog niet onder het zadel zijn.


+:)+
Een wat meer bewezen hengst. Dat had ik nog niet uit je topic gehaald. Misschien Dante Weltino?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:02

xmarliez schreef:
Haar model geeft ze tot nu toe nog niet echt door. Haar merrie van Toto is qua model echt een Toto en de For Ferrero hengst is echt een FF qua model. Ze geeft vooral haar karakter, uitstraling en gelukkig ook wel wat beweging door. De Toto is helemaal geen ‘boot’ qua rijden en de FF zie ik dat ook niet worden.
Ik wil deze keer geen FR/FF bloed gebruiken, verwacht dit jaar uit de Toto al een FF en dan heb ik er 3 op stal haha. Ben helemaal weg van die hengst dus die ga ik in de toekomst zeker nog gebruiken! Maar wil nu graag wat ander bloed.

@Jan, denk jij dat Franklin voor deze merrie zou passen?

Ik zou hem niet gebruiken omdat ik hem verschrikkelijk toontredend vind en hij geeft dat volgens zijn index ook best door en jouw merrie lijkt dat ook een beetje te zijn als ik het filmpje goed bekijk.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 07:30

Aimee schreef:
xmarliez schreef:
Skyline is inderdaad een gave! Als zijn nakomelingen onder het zadel zijn dan heb ik beter zicht op wat hij doorgeeft. Ben zelf niet zo fan van een hengst waarbij de nakomelingen nog niet onder het zadel zijn.


+:)+
Een wat meer bewezen hengst. Dat had ik nog niet uit je topic gehaald. Misschien Dante Weltino?

Die zou ik zeer graag willen maar alleen diepvries! En gelijk de volle mep. Durf dat niet aan eigenlijk. Vind dat echt een onwijs gave hengst.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 07:30

janderegelaa schreef:
xmarliez schreef:
Haar model geeft ze tot nu toe nog niet echt door. Haar merrie van Toto is qua model echt een Toto en de For Ferrero hengst is echt een FF qua model. Ze geeft vooral haar karakter, uitstraling en gelukkig ook wel wat beweging door. De Toto is helemaal geen ‘boot’ qua rijden en de FF zie ik dat ook niet worden.
Ik wil deze keer geen FR/FF bloed gebruiken, verwacht dit jaar uit de Toto al een FF en dan heb ik er 3 op stal haha. Ben helemaal weg van die hengst dus die ga ik in de toekomst zeker nog gebruiken! Maar wil nu graag wat ander bloed.

@Jan, denk jij dat Franklin voor deze merrie zou passen?

Ik zou hem niet gebruiken omdat ik hem verschrikkelijk toontredend vind en hij geeft dat volgens zijn index ook best door en jouw merrie lijkt dat ook een beetje te zijn als ik het filmpje goed bekijk.

Oké, dank voor je mening!

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 08:48

Dante US heeft ook veel souplesse, merrie moet wel een goede stap en galop hebben.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:31

xmarliez schreef:
Die zou ik zeer graag willen maar alleen diepvries! En gelijk de volle mep. Durf dat niet aan eigenlijk. Vind dat echt een onwijs gave hengst.


De kwaliteit lijkt wel goed te zijn, ondanks diepvries.

Maar misschien is ie vanaf 2025 wel vers beschikbaar.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 19:58

Elisa2 schreef:
Dante US heeft ook veel souplesse, merrie moet wel een goede stap en galop hebben.

Ik zal er eens naar kijken!

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 19:59

Aimee schreef:
xmarliez schreef:
Die zou ik zeer graag willen maar alleen diepvries! En gelijk de volle mep. Durf dat niet aan eigenlijk. Vind dat echt een onwijs gave hengst.


De kwaliteit lijkt wel goed te zijn, ondanks diepvries.

Maar misschien is ie vanaf 2025 wel vers beschikbaar.

Zou zeker een optie zijn als hij vers beschikbaar wordt gesteld :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengstenkeuze Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:08

Resultaten met diepvries wijken echt niet zoveel van gekoeld hoor. Ik vind het meer afhangen van de kunde van de dierenarts.

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:08

janderegelaa schreef:
Resultaten met diepvries wijken echt niet zoveel van gekoeld hoor. Ik vind het meer afhangen van de kunde van de dierenarts.

Misschien is dat wel zo maar er is nog een reden om daar goed over na te denken. Als je bijv. 1 rietje diepvries van een bepaalde hengst aankoopt bij "de handel", zonder drachtigheidsgarantie dan vind ik het link. Vaak gaat het ook nog om de duurdere hengsten.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Hengstenkeuze Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 16:15

Precies. Volgens mij is dat ook bij Dante Weltino (meen ik destijds gelezen te hebben) dat je de volle prijs betaald voor 1x. En dat vind ik echt een groot risico.