Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Cachet L x Krack C

 
Profiel   

Als je naar Duitse hengsten kijkt ik vind dit echt een paard met heel veel souplesse

https://www.youtube.com/watch?v=opgeOi7GO5s
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 14:00 



 
Profiel   

amen schreef
Flemmingh vererft ook positief ocd elisa
Dat moet jou ook aanspreken!!

En kwa karakter wolkentanz. Mijn merrie heeft top karakter en zoals jij weet komt 70% van de kwaliteit van veulen bij de moeder vandaan!


En al jij farrel neerwaartse romprichting vind hebben...


http://stallionai.co.uk/stallions/don-diamond/

Dan heb jij iig niet dezelfde kijk als mij op paarden.. want een neerwaartse romp heeft hij dus niet!!!

Dat verklaard ook jou flemmingh look.. prachtig voorbeen.. veel kijken naar t front..

De achterhand is t belangrijkste... verzamelen/zitten/ front word verheven en dan heb je extra voorbeen... dat fok je niet met een voorbeenfokkerij!!! Dat fok je met goed exterieur en de juiste hoekingen in de gewricht oa.


En over don diamond.. en ouderwets...


Een paard die goed in balans is gebouwd. Heeft voor/midden en achterhand in 3 gelijke lengtes.

Daardoor lijken ze korter.. maar zijn nog steeds rechthoeksmodel.

En de de bone en bespiering en ronde ribbenkast ed. Kan jou merrie zeker gebruiken ts.

En wat betreft het toti bloed veulen.

Ze heeft net als moeder achterbeen achter de massa.

Ik zou dus zeker hengst zoeken die een achterbeen in de massa uniform door geeft. En geen op voorhand gebouwde hengst. Want dat is wat jou merrie mijn inziens nodig heeft om veulen te geven wat beter gebouwd is dan haarzelf. En wat ook in de dressuur het werk veel gemakkelijker/natuurlijker gaat!


Geen woorden in mijn mond leggen please..genoeg duitsers die ook ocd vererven. Ik vind het gewoon te negatief over Flemmingh, in combi met de juiste merrie kon hij echt wel fijne paarden geven. Dat jouw merrie een top karakter heeft is natuurlijk super maar ik kende meerdere Wolkentanzjes en die waren echt niet allemaal zo braaf.

Tja eh..Farrell:
[ img ]

Volgens mij ben ik juist iemand die je continu hoort over het achterbeen, lees maar oude posts na en dan kun je mijn kijk op paarden beoordelen. ;-)
Een goede rug/ bouw van het kruis en achterhand zijn imo ook het belangrijkste zoals bijv. Ferro bloed. Maar dat wil niet zeggen dat andere hengsten geen andere positieve eigenschappen door kunnen geven.

Ik zou bij deze merrie ook gaan voor een hengst die het achterbeen meer onder de massa heeft/ kan brengen. Vandaar ook mijn eerdere suggestie voor Las Vegas omdat ik ook denk dat dit het belangrijkste is wat deze merrie nodig heeft.


Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 03-01-22 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 15:20 



 
Profiel   

dresjoepie schreef
Als je naar Duitse hengsten kijkt ik vind dit echt een paard met heel veel souplesse

https://www.youtube.com/watch?v=opgeOi7GO5s


Deze geeft ook veel souplesse door ja, maar zijn zonen vielen wat tegen qua achterbeengebruik bij de eerste bezichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 15:21 



 
Profiel   

Estobar nrw ook interresant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:27 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties weer! Super leerzaam.

Ik vind Dimaggio Black ook fantastisch maar kan niet echt een goede stand foto van hem vinden. Hoe zien jullie in beweging of er paard in het rechthoeksmodel staat? En zouden jullie deze vinden passen bij mijn merrie? Hij spreekt mij aan door de souplesse en achterbeen gebruik. Ook vind ik het een mooie type paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 23:40 



 
Profiel   

[EHK] Dressuurhengst gezocht, heb graag veel suggesties

Dimaggio wordt hier besproken.

Wat ik vind is een prachtig front, een extra draf met een goed achterbeengebruik ondanks dat het achterbeen wat lang is. Galop vind ik niet zo geweldig, hij blijft hoog in het kruis en daar zie je zijn neerwaartse romprichting ook, net als in de stap.

Om in beweging te zien of het paard in het rechthoeksmodel staat kijk ik naar hoeveel ruimte er achter het zadel is. In dit geval niet zoveel, hij is wat beknopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:07 



 
Profiel   

He balen. Vind het een gave hengst haha. Merk dat ik met paarden die in principe goed bij mijn merrie passen niet zo veel heb. En dat maakt het lastig want het veulen blijft bij mij dus wil toch ook ‘het’ wel voelen bij een hengst. Dat ik er echt weg van ben. Kijk er toch 11 maanden naar uit en wil dan wel 11 maanden achter mijn keuze staan. En daarna hopelijk nog vele jaren uiteraard. Maar de hengsten die ik gaaf vind hebben een min punt die mijn merrie ook heeft en dat wil ik niet versterken. Heel erg lastig! Verstand en gevoel liggen nog te ver uit elkaar merk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:37 



 
Profiel   

Begrijpelijk, belangrijk ook om zoveel mogelijk hengsten en nafok te bekijken denk ik. En soms is het nodig om concessies te doen, uiteindelijk is het ook belangrijk om 100% achter je keuze te kunnen staan.

Wat vind je van Florida TN? Deze jonge hengst lijkt zeer veelbelovend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:44 



 
Profiel   

Naar die zat ik net te kijken aan de hand van dat topic. Ik vind het echt een gave hengst maar ook weer heel jong en weinig nafok bekend. Maar ik zet deze wel op mijn lijstje want hij spreekt mij wel heel erg aan!

Wat vinden jullie van Mister Diamond? De fokstier van mijn merrie heeft haar daar in 2020 mee laten insemineren maar is niet gelukt. Zij vond deze hengst heel goed passen. Ik vind het wel een mooie hengst en mooi bloed maar hoor er zo weinig over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:54 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Maar de hengsten die ik gaaf vind hebben een min punt die mijn merrie ook heeft

Zeg ik iets heel raars als ik tot de conclusie komt dat hetgeen voor jouw voor een aansprekend paard zorgt puur objectief technisch minder ideaal is?



Om een vergelijking met honden te maken (dat is veel extremer maar daarom misschien ook duidelijker als illustratie): die korte neusjes van een Mopshond en Franse Bulldog zijn zó schattig. Objectief gezien belemmeren ze de ademhaling van die hondjes behoorlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 16:00 



 
Profiel   

Het is nog een jonge hengst, eerste veulens zijn net geboren maar leken heel goed. Hij kan zeker souplesse en lichtvoetigheid toevoegen. Ik vind het wel een fijne hengst, als ik kritisch ben dan zeg ik dat hij een wat lang achterbeen heeft wat van mij meer buiging zou mogen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 16:03 



 
Profiel   

Mister Diamond moet zo lopen in de hengstencompetitie:

https://kwpn.tv/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 16:05 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
xmarliez schreef
Maar de hengsten die ik gaaf vind hebben een min punt die mijn merrie ook heeft

Zeg ik iets heel raars als ik tot de conclusie komt dat hetgeen voor jouw voor een aansprekend paard zorgt puur objectief technisch minder ideaal is?



Om een vergelijking met honden te maken (dat is veel extremer maar daarom misschien ook duidelijker als illustratie): die korte neusjes van een Mopshond en Franse Bulldog zijn zó schattig. Objectief gezien belemmeren ze de ademhaling van die hondjes behoorlijk.

Ja zo ervaar ik het zelf ook 8)7 want het gaat er om dat er een beter veulen uit komt dan dat ze zelf is. En dus een hengst die niet dezelfde tekortkomingen heeft. Maar blijkbaar hou ik van een bepaald type en dat past niet op deze merrie. Daarom ook dit topic zodat ik het anders ga zien. En niet alleen af ga op smaak maar juist op kwaliteit.

Ik hou gewoon van paarden met veel souplesse en schwung en die hebben vaak (merk ik) een lang achterbeen. Daarnaast hebben veel hengsten nog best een neerwaartse romprichting en dat wil ik liever niet op deze merrie.
Kortom, alle input is meer dan welkom! Ik ben er nog lang niet over uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 16:55 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Mister Diamond moet zo lopen in de hengstencompetitie:

https://kwpn.tv/

Gezien inderdaad. Kon mij niet overtuigen. Merlot VDL vond ik wel heel positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 16:55 



 
Profiel   

Mij ook niet eerlijk gezegd..heb hem weleens beter zien lopen. Ook blijft hij erg hoog in het kruis in de galop, Merlot had duidelijk meer souplesse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 17:08 



 
Profiel   

Ja vond ik ook! Maar goed deze amazone kan mij ook totaal niet bekoren :7 :o
Mc Laren ook onwijs fijn, soepel en makkelijk paard maar die heeft ook een lang achterbeen toch? En ik vind hem achter niet actief genoeg (vergeleken met andere hengsten) van schoft tot neus vind ik hem geweldig maar daar achter vind ik minder. Maar wellicht bekijk ik dat ook weer verkeerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 17:11 



 
Profiel   

Nee hoor, in mijn ogen niet..ik zie het net zo.

Gorgeous black art had een fijn achterbeen en genoeg souplesse en een goede stap vond ik, dat vond ik vandaag qua achterbeen echt de beste hengst. Maar nrps, en Toto bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 17:13 



 
Profiel   

Die heb ik niet gezien helaas maar wat er op internet van staat lijkt het een aansprekende hengst!

Even weer terug op mijn merrie. Wat vinden jullie van Negro? Naar mijn idee heeft deze een mooi model en goede romprichting? Zal hij positief kunnen toevoegen aan mijn merrie of raden jullie hem af? Ik ben zelf meer van de moderne types maar ze heeft natuurlijk al een Toto gegeven en binnenkort een For Ferrero dus al 2 moderne hengsten. Ik sta wel open voor een wat ouderwets type maar zoek wel een paard die voldoende lossigheid en achterbeen door geeft.
Ben benieuwd naar jullie bevindingen. Ik vind het echt heel moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 17:51 



 
Profiel   

Lossigheid gaat Negro bloed niet geven maar wel een goed achterbeen en ik denk dat hij goed past op wat scherpere bloedmerries. Hij heeft zeker een goed model en een goede romprichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:01 



 
Profiel   

Met Ferro bloed fok je niet op lossigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:40 



 
Profiel   

Ja lastig. Qua model denk ik dat hij wat kan verbeteren maar ik wil wel graag meer souplesse in het veulen krijgen (voor zover je dat kunt bepalen natuurlijk). Maar hengsten met een wat langer achterbeen lijken meer souplesse te hebben/te vererven maar ja dan zit ik qua bouw weer minder goed. Wat is handig en verstandig? Ik heb ook advies gevraagd via de Donia Hoeve. Kwam het tegen op FB en ik dacht, wie weet komt er wat uit wat mij kan helpen. Ik vind het bijzonder lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:05 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Ja lastig. Qua model denk ik dat hij wat kan verbeteren maar ik wil wel graag meer souplesse in het veulen krijgen (voor zover je dat kunt bepalen natuurlijk). Maar hengsten met een wat langer achterbeen lijken meer souplesse te hebben/te vererven maar ja dan zit ik qua bouw weer minder goed. Wat is handig en verstandig? Ik heb ook advies gevraagd via de Donia Hoeve. Kwam het tegen op FB en ik dacht, wie weet komt er wat uit wat mij kan helpen. Ik vind het bijzonder lastig.

Ik zou gewoon eerst kijken hoe het For Ferrero veulen t.o.v. de Toto is. Dan weet je ook hoe de moeder fokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:11 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Ja lastig. Qua model denk ik dat hij wat kan verbeteren maar ik wil wel graag meer souplesse in het veulen krijgen (voor zover je dat kunt bepalen natuurlijk). Maar hengsten met een wat langer achterbeen lijken meer souplesse te hebben/te vererven maar ja dan zit ik qua bouw weer minder goed. Wat is handig en verstandig? Ik heb ook advies gevraagd via de Donia Hoeve. Kwam het tegen op FB en ik dacht, wie weet komt er wat uit wat mij kan helpen. Ik vind het bijzonder lastig.


Ik zou Gorgeous black art er wel op durven zetten. Hengst viel mij echt op met zijn souplesse, goede stap en super achterbeen.

Doniahoeve is van Vulina hier op Bokt. Zij hebben een opfok bedrijf dus zien heel veel nafok van de hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:34 



 
Profiel   

Ja dat is ook zeker mijn plan maar ik wil wel weer rond april gaan insemineren. En als ik dan nog totaal geen idee heb welke richting ik op wil dan krijg ik stress. En ik vind het ook leuk om weer ander bloed er op te zetten. In principe wordt dit voorlopig haar laatste veulen want ik wil graag verder met haar de sport in. En dan wellicht rond haar 14e weer een keer dekken mocht dat allemaal mogelijk zijn en dan heb ik wel een duidelijk idee welk bloed haar goed past en wat zij zelf doorgeeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:34 



 
Profiel   

amen schreef
Flemmingh vererft ook positief ocd elisa
Dat moet jou ook aanspreken!!


Is dit een feit? Dat werd vroeger wel eens beweerd maar volgens mij nooit is bewezen.
Bijna alle hengsten die van Flemmingh afstammen en een bekende D-OC fokwaarde hebben zijn namelijk gezond. Ze hebben vrijwel allemaal een fokwaarde ruim boven de 100. Amazing Star, 106
en vrijwel alle zoons en kleinzoons van Vivaldi zijn zeer gezond. Was dat niet het geval en was Flemmingh inderdaad niet gezond dan zou je dat ongetwijfeld terugzien bij zijn geteste nakomelingen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen