Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Oscar x Ulft merrie

 
Profiel   

Bedankt voor je antwoord! Zoiets dacht ik al. Prijs verschil vind ik stiekem ook te klein om een grotere gok te nemen. Wilde het even van iemand anders horen om toch te bevestigen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 15:41 



 
Profiel   

Graag gedaan :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 15:43 



 
Profiel   

Ik schop dit topic even weer omhoog! Dit keer met een iets andere situatie.

Afgelopen april is er een tumor op haar eierstok gevonden die er 22 april operatief uit is gehaald. Hierdoor hadden wij het dekken opzij geschoven en stond dit niet meer op de planning. Echter doet ze het lichamelijk toch beter dan verwacht en merken we hoe geweldig haar karakter is. Hierdoor begint het toch weer te kriebelen om aan het eind van het jaar een poging te doen tot dekken, mitst wij en de dierenarts vinden dat zij dit aankan. Echter valt For Ferrero af ivm wijziging van budget. Om mijn buffer ongeveer hetzelfde te houden, moet de maximale dekprijs omlaag naar max 1000 exc. btw. Ons eisenlijstje is dan ook iets aangepast, wij zoeken nu een hengst die aan de volgende eisen voldoet:
- Braaf
- Stokmaat het liefste tussen 1.70-1.75. Iets lager en iets hoger zou ook mogen.
- Mag iets meer beweging toevoegen
- Dekgeld maximaal 1000,- exc. BTW

We hoeven er niet perse een bewezen hengst op te hebben, als er een jonge hengst is die aan de eisen voldoet is dat ook prima. Wij willen een fijn sportpaard fokken waar wij lekker de sport mee in kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 20:24 



 
Profiel   

Filou?
https://www.reesinkhorses.nl/hengsten/filou

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 20:28 



 
Profiel   

Vind je Floyd niet iets? Daar is onze Secret van en volgens mij voldoet hij aardig aan je eisen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 20:44 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties!! Filou en Floyd ga ik onthouden! Beide leuke hengsten die zo te zien aan onze eisen voldoen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:17 



 
Profiel   

Oeh! Denk dat floyd wel eens zou passen.

En misschien heel gek gedacht een goede pre of lusitano? Bij het kwpn willen ze er meer mee gaan kruisen en ze heeft voldoende maat en lengte. En ze kunnen wat makkelijker sluiten wat ze wel wat kan gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:47 



 
Profiel   

Een PRE of lusitano zou ook wel kunnen maar dat zijn niet mijn type paarden en gezien ik uiteindelijk met het veulen wil gaan rijden, moet de hengst wel een type zijn wat mij aanspreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 08:54 



 
Profiel   

Flubberboot schreef
Een PRE of lusitano zou ook wel kunnen maar dat zijn niet mijn type paarden en gezien ik uiteindelijk met het veulen wil gaan rijden, moet de hengst wel een type zijn wat mij aanspreekt.


Haha ook die knappe van je moeder niet? ;)

Snap het wel hoor! Maar mooi dat ze weer snel op knapt! Als ik weer wat rustiger ben met t huis kom ik graag een keer kijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 08:57 



 
Profiel   

Ik vind hem echt gigantisch gaaf en ik sta telkens te kwijlen als ze aan het rijden is of als hij gewoon in de weide staat, maar om zelf te rijden is het geen match. Hij is zo mega sensibel. Als je een mm verschuift gaat hij appuyeren/piafferen/galopperen... Op Tet kan je gewoon lekker zitten en rijden. Ze is wel gevoelig op zit, maar gaat niet gelijk piafferen _O-

Jaa echt super fijn!! Ze blijft er ook mooi rustig onder en gedraagt zich echt super!! Vandaar dat het dekken toch weer begint te kriebelen! Van dat karakter mogen er wel meer zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 09:01 



 
Profiel   

Floyd heeft zelf wel veel massa, wel drie goede gangen en zeer veel souplesse en een goede galop.

Next Pitch is misschien ook een optie, Geniaal geeft fijne karakters en de hengst zelf heeft ook een hele goede galop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 09:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen