Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Glamourdale x Welt Hit II x Lector merrie

 
Profiel   

Koortje schreef
Wat wordt er bedoele met vrij bloed of vrije bloedvoering?


Dat er ook wat minder vaak voorkomende hengsten in voorkomen. Bloedspreiding.

Vaderland lijkt mij trouwens een hele fijne hengst. Of z'n vader, Vitalis?

Vind Vivaldi nakomelingen hele fijne, meewerkende paarden over t algemeen.

* gaat weer in meeleesmodus*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:11 



 
Profiel   

Vaderland vind ik ook geen rare optie, prima beweger en ik verwacht dat deze wel wat souplesse toe kan voegen.

Houdt er rekening mee dat Las Vegas lijnenteelt op Ferro is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:38 



 
Profiel   

Koortje schreef
Wat wordt er bedoele met vrij bloed of vrije bloedvoering?


Vrij van de bekende hengsten, Jazz, Ferro, Flemmingh, Krack.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:39 



 
Profiel   

Bedankt allemaal weer. Hermes is van Easy Game zie ik. Deze spreken mij niet echt aan. Ik heb zo mijn twijfels over het karakter van Easy Game en bij Hermes zie ik in het rijden ook veel staartbeweging en uiting van onvrede. Ik zou eerder kiezen voor een hengst die ook plezier en werkwilligheid in het werk uit straalt.

Weet iemand waarom Vaderland niet bij het kwpn is goedgekeurd?
Deze hengst spreekt mij zeker aan.

Las Vegas vond ik erg gaaf inderdaad ook. Maar Ferro lijn en staat volgens mij dit jr ook niet ter dekking (meer richten op sportprestaties)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 08:03 



 
Profiel   

Wellicht is Next Pitch ook interessant als Vaderland je aanspreekt, Ferro zit ver genoeg weg daar lijkt me. Volgens mij staat Las Vegas gewoon ter dekking.

Volgens mij is Vaderland niet aangeboden bij het KWPN.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:35 



 
Profiel   

Vaderland is nooit aangeboden bij het kwpn komt denk ik omdat hij een hele tijd in Duitsland heeft gestaan en nu pas weer terug is in Nederland.

Hier wel een hele leuke nakomelingen van Vaderland.


[ img ]

Als veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:00 



 
Profiel   

Bij Next Pitch zit Ferro net zo ver weg als bij Las Vegas.
En bij Vaderland zit er aanzienlijk dichterbij lijnenteelt met Krack C.

Iemand bekend met blue hors Santiano?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:03 



 
Profiel   

Dat is waar..

Blue horse Santiano is een krachtpatser, waardeert zich enorm op onder het zadel. Maar is nog een jonge hengst, wat wil je weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:53 



 
Profiel   

Al even niet online geweest. Vanmiddag gaan mijn zus en ik op bezoek bij van Uytert, gewoon eens wat hengsten irl bekijken. Bordeaux vond mn zus nu ook een optie. We gaan het zien! Door van Uytert werden ook nog Fürst Dior of Fürst Jazz aanbevolen.

Weet iemand toevallig hoe je aan Homerun en Vaderland kunt komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 10:39 



 
Profiel   

16 april is hengstenshow bij Reesink, daar staat vaderland

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 10:41 



 
Profiel   

Homerun via Helgstrand, zou even contact opnemen met hun.

Er is ook nog een Henkie aangewezen bij de Geldersen:

https://kwpn.tv/watch/14038


Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 12-02-22 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 10:42 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
16 april is hengstenshow bij Reesink, daar staat vaderland


Thanks! Helaas zit ik dan in het buitenland, maar misschien kan ze zelf gaan kijken. Zal het doorgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 10:45 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Homerun via Helgstrand, zou even contact opnemen met hun.


Thanks! Had ik inderdaad ook gezien, maar had een beetje de hoop dat hij ook direct in NL beschikbaar zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 10:46 



 
Profiel   

Koortje schreef
Elisa2 schreef
Homerun via Helgstrand, zou even contact opnemen met hun.


Thanks! Had ik inderdaad ook gezien, maar had een beetje de hoop dat hij ook direct in NL beschikbaar zou zijn.


Niet in Nederland, wel in Duitsland:

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 09/homerun

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 16:06 



 
Profiel   

Ik snap niet zo goed waat het lijnenteelt gesteggel vandaan komt. Het zit allemaal ver genoeg weg en daarbij zijn het ook nog hengsten waarop lijnenteelt niet eens zo erg zou zijn, integendeel.

Ik vind de merrie niet perse soepel. Ze is wel wat electrisch in het voorbeen maar in de hedendaagse fokkerij zien we het voorbeen liever op een andere manier uit de schouder komen. Het is wat stekerig en we zien liever een knietje. Rug lijkt ook wat strak en dat zie je terug in het achterbeen.

Ik zou Alexandro P doen. Als ik de wensen van TS hoor voldoet hij daar wel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 20:31 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ik snap niet zo goed waat het lijnenteelt gesteggel vandaan komt. Het zit allemaal ver genoeg weg en daarbij zijn het ook nog hengsten waarop lijnenteelt niet eens zo erg zou zijn, integendeel.

Ik vind de merrie niet perse soepel. Ze is wel wat electrisch in het voorbeen maar in de hedendaagse fokkerij zien we het voorbeen liever op een andere manier uit de schouder komen. Het is wat stekerig en we zien liever een knietje. Rug lijkt ook wat strak en dat zie je terug in het achterbeen.

Ik zou Alexandro P doen. Als ik de wensen van TS hoor voldoet hij daar wel aan.


Dat het ver genoeg weg zit vind ik ook hoor Jan. Maar het is niet mijn merrie en dus niet mijn beslissing, maar van mijn zus. ;-) En vwbt het knietje ben ik met je eens, maar in de praktijk zien we bij haar dat er ook van achteren wat meer motor mag zitten, o.a. in de voorwaartse drang mist ze wat, wat zich ook vertaalt in het achterbeen. Op dit filmpje is ze heel gespannen en showerig, zo is ze onder het zadel totaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 20:37 



 
Profiel   

Koortje schreef
janderegelaa schreef
Ik snap niet zo goed waat het lijnenteelt gesteggel vandaan komt. Het zit allemaal ver genoeg weg en daarbij zijn het ook nog hengsten waarop lijnenteelt niet eens zo erg zou zijn, integendeel.

Ik vind de merrie niet perse soepel. Ze is wel wat electrisch in het voorbeen maar in de hedendaagse fokkerij zien we het voorbeen liever op een andere manier uit de schouder komen. Het is wat stekerig en we zien liever een knietje. Rug lijkt ook wat strak en dat zie je terug in het achterbeen.

Ik zou Alexandro P doen. Als ik de wensen van TS hoor voldoet hij daar wel aan.


Dat het ver genoeg weg zit vind ik ook hoor Jan. Maar het is niet mijn merrie en dus niet mijn beslissing, maar van mijn zus. ;-) En vwbt het knietje ben ik met je eens, maar in de praktijk zien we bij haar dat er ook van achteren wat meer motor mag zitten, o.a. in de voorwaartse drang mist ze wat, wat zich ook vertaalt in het achterbeen. Op dit filmpje is ze heel gespannen en showerig, zo is ze onder het zadel totaal niet.

Dan is Alexandro geen slechte keuze. Zeker vwb de massa niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 20:47 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ik snap niet zo goed waat het lijnenteelt gesteggel vandaan komt. Het zit allemaal ver genoeg weg en daarbij zijn het ook nog hengsten waarop lijnenteelt niet eens zo erg zou zijn, integendeel.

Ik vind de merrie niet perse soepel. Ze is wel wat electrisch in het voorbeen maar in de hedendaagse fokkerij zien we het voorbeen liever op een andere manier uit de schouder komen. Het is wat stekerig en we zien liever een knietje. Rug lijkt ook wat strak en dat zie je terug in het achterbeen.

Ik zou Alexandro P doen. Als ik de wensen van TS hoor voldoet hij daar wel aan.


Maar lijnenteelt op Ferro geeft juist meer kans op een strakke rug en stekerig voorbeen..

Denk je dat Alexandro de rug genoeg kan verbeteren?

Mijn gedachte bij de merrie zou ook een hengst zijn met wat meer souplesse en electriciteit maar TS wil graag meer massa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 08:56 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
janderegelaa schreef
Ik snap niet zo goed waat het lijnenteelt gesteggel vandaan komt. Het zit allemaal ver genoeg weg en daarbij zijn het ook nog hengsten waarop lijnenteelt niet eens zo erg zou zijn, integendeel.

Ik vind de merrie niet perse soepel. Ze is wel wat electrisch in het voorbeen maar in de hedendaagse fokkerij zien we het voorbeen liever op een andere manier uit de schouder komen. Het is wat stekerig en we zien liever een knietje. Rug lijkt ook wat strak en dat zie je terug in het achterbeen.

Ik zou Alexandro P doen. Als ik de wensen van TS hoor voldoet hij daar wel aan.


Maar lijnenteelt op Ferro geeft juist meer kans op een strakke rug en stekerig voorbeen..

Denk je dat Alexandro de rug genoeg kan verbeteren?

Mijn gedachte bij de merrie zou ook een hengst zijn met wat meer souplesse en electriciteit maar TS wil graag meer massa.

Ferro staat niet eens meer op het papier. Ik vind het echt te ver gezocht eerlijk gezegd.

Mijn Alexandro's hebben allemaal een goede rug uit een moeder die in alles strak was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 09:34 



 
Profiel   

Ik kijk nu naar dit filmpje https://kwpn.tv/watch/3331 en daar spreekt hij mij echt niet aan.
Ga nog even verder kijken, kan ook aan de amazone liggen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 18:56 



 
Profiel   

Grappig dat de insteek was dat met Alexandro P de rug zou verbeteren. Onder het zadel vind ik de rug juist echt minder en zie ik een paard wat in 2 delen loopt... rennerig, moeilijk sluit, met de mond open loopt (niet gek met de stangteugel zo strak)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 19:15 



 
Profiel   

Koortje schreef
Ik kijk nu naar dit filmpje https://kwpn.tv/watch/3331 en daar spreekt hij mij echt niet aan.
Ga nog even verder kijken, kan ook aan de amazone liggen.....


Hij wordt ook wel echt beroerd voorgesteld hoor. Alleen maar met de zorg dat ie de oefeningen doet, niks in harmonie, ontsapnning en rust. Het is allemaal heel hectisch en hij krijgt bijna geen tijd om zijn benen neer te zetten. Ophoudingen zijn geen ophoudingen meer maar gewoon rukken in zijn mond :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 19:33 



 
Profiel   

En het is een Gelderse hengst, als je hem op een rijpaard merrie wil gebruiken zou ik eerder kijken naar zij nakomelingen uit rijpaard merries dan naar de hengst zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 19:37 



 
Profiel   

Koortje schreef
Grappig dat de insteek was dat met Alexandro P de rug zou verbeteren. Onder het zadel vind ik de rug juist echt minder en zie ik een paard wat in 2 delen loopt... rennerig, moeilijk sluit, met de mond open loopt (niet gek met de stangteugel zo strak)



Hij heeft een strakke rug inderdaad, vandaar ook mijn vraag of deze de rug zou kunnen verbeteren..

De amazone doet hem geen recht qua beweging, hij kan wel echt veel beter lopen.

Had het al gezegd maar bij het KWPN is er nu een kleinzoon aangewezen die ook geprimeerd is, Olaf van Henkie:https://kwpn.tv/watch/14038
Als het bloed of de massa oid je wel aanspreekt dan is die wellicht interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 09:09 



 
Profiel   

Even een andere insteek, maar jullie willen graag een hengst met veel massa. Kijk eens naar Newport, dat is een hengst met veel massa, veel aanleg tot sluiten, werkbaar karakter en souplesse.

https://kwpn.tv/watch/11844
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 09:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen