Hengstenkeuze Glamourdale x Welt Hit II x Lector merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 20:07

Even voor de duidelijkheid; we zoeken het niet perse in de Geldersen oid hoor. Maar inderdaad wel de types met wat meer body, veel afdruk, en voorwaartse drang en wil om te werken.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 20:32

Elisa2 schreef:
Even een andere insteek, maar jullie willen graag een hengst met veel massa. Kijk eens naar Newport, dat is een hengst met veel massa, veel aanleg tot sluiten, werkbaar karakter en souplesse.

https://kwpn.tv/watch/11844


We willen liever geen Jazz in het bloed, eigenlijk ook niet icm Welt Hit II. Verder wel een aansprekend paard. Wel heel gespannen op het filmpje zeg.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Hengstenkeuze Glamourdale x Welt Hit II x Lector merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:50

Koortje; het is een 2,5 jarige hengst op dat filmpje in een spannende omgeving. Iets spanning is dan niet zo gek. Ik vind Newport een hengst met een heel fijn lichaamsgebruik. Maar je fokt jezelf wel 'vast': Totilas bloed x Jazz, als je dan een merrieveulen krijgt word het over een paar jaar wel weer lastiger.

Alexandro P geeft wel alles wat je vraagt.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:48

Koortje schreef:
Elisa2 schreef:
Even een andere insteek, maar jullie willen graag een hengst met veel massa. Kijk eens naar Newport, dat is een hengst met veel massa, veel aanleg tot sluiten, werkbaar karakter en souplesse.

https://kwpn.tv/watch/11844


We willen liever geen Jazz in het bloed, eigenlijk ook niet icm Welt Hit II. Verder wel een aansprekend paard. Wel heel gespannen op het filmpje zeg.


Kijk hem eens op het filmpje van het examen zou ik zeggen, braaf, werkbaar en veel aanleg tot sluiten.

Jazz bloed kan ook hele positieve eigenschappen geven hoor... :D vooral wbt de voorwaartse drang en werkwilligheid.

GJ9

Berichten: 4468
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Hengstenkeuze Glamourdale x Welt Hit II x Lector merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:28

Als jullie van Valegro houden.. ui zijn volle zus is een Painted black goedgekeurd. Zeer werkwillige hengst met een gruwelijk sterk achterbeen. Fok je wel terug op Negro maar mogelijk ver genoeg weg?

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:48

Tjonge lastig hoor!

Allemaal mooie knappe hengsten met de een een beetje meer dit en de ander een beetje meer dat. Ik waardeer jullie inbreng!!
Ik zoek niet perse robuuster maar iets meer maat zou mogen gezien ze zelf klein is. Inmiddels is ze een stuk meer paard geworden en blijkt ze daarin een beetje een laatbloeier.

Zelf heb ik mijn oog ook nog laten vallen op Florida TN.
Nog jong natuurlijk en nauwelijks nafok. Vraag of hij zijn gangen vererfd.
Hoe zouden jullie die combi vinden?
En iemand op de hoogte van zijn karakter?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:25

Als je maat en formaat wilt dan moet je niet bij Florida zijn, mij viel hij tegen qua gangen. Heeft vooral een spectaculaire draf maar de galop is niet zo geweldig en de stap al helemaal niet...karakter leek me prima. Kun je beter kijken naar Floyd, vrij bloed en drie goede gangen met veel souplesse en maat en formaat.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:59

Oke thanks!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 21:28

Andere optie die we overwegen is Frankie Lee, die zagen we afgelopen weekend live in St Oedenrode.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:50


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:34


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 21:59

Ze is al gedekt met Frankie Lee. Morgen weer een scan ivm poging 2.