Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Glamourdale x Welt Hit II x Lector merrie

 
Profiel   

Voor iemand uit mijn familie zijn we aan het oriënteren naar een geschikte hengst om de merrie een keer mee te laten dekken.

Ik heb op dit moment nog geen beeldmateriaal om te posten, maar de verbeterpunten zijn (mijns insziens) het sterk hellend kruis, de draf mag meer afdruk hebben, en de wil/aanleg tot werken mag verbeterd worden. Het is een vrij rille, chique merrie van de N jaargang, nog niet zo lang onder het zadel en nog wat slapjes en week. Los in de bak kan ze vrij explosief reageren maar is onder het zadel vrij flegmatiek. Hengst moet ook wat vergroten, ze is nu ca. 1.62

Eigenaresse heeft de voorkeur voor een echt vaderdier met body en voorkomen, veel afdruk en niet dat hele gummybal achtige omdat de merrie al heel soepel van zichzelf is. We hebben zelf al diverse hengsten online bekeken, waaronder we positief zijn over Fleau de Baian, Noah di Livius, Le Formidable, Valdiviani, Ferguson, Blue Hors Santiano, type paard als Wolkentanz, Donnerhall. Oftewel niks mis met Duits bloed, mits via Nederland aan te komen en waar je ook KWPN papier bij krijgt (veulen wordt waarschijnlijk weer verkocht)

Ik zal kijken of ik aan beeldmateriaal kan komen, maar ben benieuwd naar de suggesties op papier.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 22:14 



 
Profiel   

Hierbij vast een standfoto;

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 13:47 



 
Profiel   

Ik heb ook in mijn privé Google afbeeldingen een filmpje, maar weet zo even niet hoe ik die hier plaats vanuit Google.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 13:53 



 
Profiel   

Je kunt de link gewoon plaatsen…
Tip: nu even naar de hengstencompetitie kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 13:55 



 
Profiel   

Kendra schreef
Je kunt de link gewoon plaatsen…
Tip: nu even naar de hengstencompetitie kijken :)


Ben soms n beetje digibeet. :D foto lukt nog wel maar video niet zonder dat iedereen toegang krijgt naar mijn Picasa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 14:02 



 
Profiel   

Mooie merrie, ik zie het Ferro type er wel in terug en zou daarom voorzichtig zijn met lijnenteelt op Ferro.

Het zijn echt hele verschillende hengsten die je noemt, hoe zijn de gangen van de merrie? wat willen jullie daar aan verbeteren? Hoe is het achterbeengebruik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 14:10 



 
Profiel   


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 14:14 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Mooie merrie, ik zie het Ferro type er wel in terug en zou daarom voorzichtig zijn met lijnenteelt op Ferro.

Het zijn echt hele verschillende hengsten die je noemt, hoe zijn de gangen van de merrie? wat willen jullie daar aan verbeteren? Hoe is het achterbeengebruik?


De merrie is van mijn zus. :)
Als het goed is, is er nu een video zichtbaar. We zijn allebei wel meer fan van de wat meer oudere types, zoals dus Wolkentanz II (fok je wel terug op Weltmeyer), of zeg een Valegro. Mijn zus heeft de Totilas lijnen (ggk hengsten) bekeken en vindt ze als osteopaat "te wiebelig" zoals ze het noemt. Zien allebei graag wat meer body en stevigheid in het lijf, zonder verlies van bewegingskwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 14:19 



 
Profiel   

Ik vind haar wel vrij strak ogen op het filmpje, de achterhand valt me dan weer wat mee. Ik zou in eerste instantie juist denken aan achterbeen en lossigheid. Terug fokken op Weltmeyer zou ik gezien de wensen niet doen.

Misschien is Homerun een interessante hengst voor jullie..Henkie x Sir Donnerhall qua type en bloedvoering. Maar uiteraard nog niks bekend over de nafok.

Ferguson vergroot niet, Fleu de Baian vind ik zelf juist een wat minder forse hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 14:32 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik vind haar wel vrij strak ogen op het filmpje, de achterhand valt me dan weer wat mee. Ik zou in eerste instantie juist denken aan achterbeen en lossigheid. Terug fokken op Weltmeyer zou ik gezien de wensen niet doen.

Misschien is Homerun een interessante hengst voor jullie..Henkie x Sir Donnerhall qua type en bloedvoering. Maar uiteraard nog niks bekend over de nafok.


Mijn eerste gedachte was; oeh dat platte kruis! :7 maar hij kan wel enorm goed bewegen zeg. Mooi aan de maat ook. Thanks, zal er eens verder naar kijken.

Ik denk dat het strakke van de merrie ook door de situatie daar in de bak was. Ze is enorm lenig en kan ineens uit het niks heel snel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:04 



 
Profiel   

Ja dat kruis komt van Sir Donnerhall en wellicht versterkt door het Alexandro P bloed, maar in dit geval denk ik niet zo'n probleem. Hij kan inderdaad goed bewegen. Is dit een type wat jullie aanspreekt?


Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 04-01-22 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:15 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ja dat kruis komt van Sir Donnerhall, maar in dit geval denk ik niet zo'n probleem. Hij kan inderdaad goed bewegen. Is dit een type wat jullie aanspreekt?


Behalve het kruis mijn wel. Maar mn zus moet de knoop doorhakken natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:17 



 
Profiel   

Snap ik, maar ik bedoel meer dan weet ik waar ik aan moet denken bij het aandragen van hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:20 



 
Profiel   

Daily Diamond geeft ook wat meer massa door en fijne bewerkbare karakters, zal alleen het achterbeengebruik niet verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:28 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken so far Elisa.

Nog meer andere hengst suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 17:10 



 
Profiel   

Hier de zus en eigenaresse.
Bedankt Elisa, type Homerun spreekt mij inderdaad wel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:20 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Snap ik, maar ik bedoel meer dan weet ik waar ik aan moet denken bij het aandragen van hengsten.


Heb je naast Homerun nog meer vergelijkbare hengsten voor mijn zus? Daily Diamond sprak mij minder aan, indd met name vanwege het achterbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:44 



 
Profiel   

Escolar of Estobar passen wellicht ook in jullie straatje, geven ook veel massa door en goede beweging. Achterbeen is wellicht net iets minder.

Wellicht is Hermes interessant voor jullie, deze vergroot sowieso en kan massa,kracht en vermogen tot sluiten toevoegen. Merrie moet wel een goede galop hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:55 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Escolar of Estobar passen wellicht ook in jullie straatje, geven ook veel massa door en goede beweging. Achterbeen is wellicht net iets minder.

Wellicht is Hermes interessant voor jullie, deze vergroot sowieso en kan massa,kracht en vermogen tot sluiten toevoegen. Merrie moet wel een goede galop hebben.


Thanks! Estobar vind ik van achteren echt niet geweldig, treed niet fijn onder in draf.
Denk dat Hermes niet helemaal haar type is. Maar daar mag ze zelf even naar kijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:37 



 
Profiel   

Jammer dat alleen Elisa met suggesties komt, waarvoor dank Elisa.

Dacht dat er op Bokt in dit gedeelte wel meer mensen zaten met goede blik op hengsten en lijnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 19:07 



 
Profiel   

Bij een echt vader dier met body en voorkomen denk ik aan de hengst Vaderland.
Zijn jaargangen zijn nog jong maar lijken erg goed. Hij staat sinds kort ook in Nederland waardoor hij waarschijnlijk goed beschikbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 23:25 



 
Profiel   

Ik ben zelf niet heel erg thuis in de dressuurhengsten, maar als ik denk aan maat, goed karakter, drie goede basisgangen, een correct fundament en waarvan de veulens ook positief opvallen: Fontaine TN.

Wat vind je van de hengst Las Vegas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 08:43 



 
Profiel   

simpie94 schreef
Bij een echt vader dier met body en voorkomen denk ik aan de hengst Vaderland.
Zijn jaargangen zijn nog jong maar lijken erg goed. Hij staat sinds kort ook in Nederland waardoor hij waarschijnlijk goed beschikbaar is.


Ook een gaaf dier! Zal me eens inlezen hoe hij verder is, heb even snel een youtube filmpje gevonden. Is wel echt mijn type paard ook (oh ja; merrie is niet van mij :o )

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 10:05 



 
Profiel   

Wat wordt er bedoele met vrij bloed of vrije bloedvoering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 10:06 



 
Profiel   

Julia schreef
Ik ben zelf niet heel erg thuis in de dressuurhengsten, maar als ik denk aan maat, goed karakter, drie goede basisgangen, een correct fundament en waarvan de veulens ook positief opvallen: Fontaine TN.

Wat vind je van de hengst Las Vegas?


Ook allebei heel gaaf!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen