Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze voor Hemmingway x Elcaro merrie

 
Profiel   

Hallo allemaal.

Ik heb besloten dit voorjaar een poging te doen mijn merrie te laten dekken.
Het betreft deze merrie: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 76/bolivia

Ik heb haar sinds dat ze net 5 was, toen nog helemaal groen onder het zadel. Altijd kerngezond geweest op een nare peesblessure 2,5 jaar geleden na.

Ik heb geen echt goede standfoto, maar hopelijk geven deze 3 een beeld van haar bouw.
[ img ]
De meest recente, maar hier is ze al een tijdje uit training vanwege peesblessure. Niet een foto die haar echt recht aan doet vind ik, maar wel het meest echt standfoto.

[ img ]
Foto van deze zomer onder zadel, beetje scheef en ze staat een beetje banketstaaf. Wel in wat betere conditie.

[ img ]
Foto van een paar jaar geleden. Ook niet echt ideale standfoto, maar geeft wel meer aan hoe ze echt is.

Bedroevend hoe weinig bewegend materiaal ik heb na ruim 10 jaar, maar ik rij altijd alleen in de bak en ga ook vrijwel altijd alleen op wedstrijd. Het bewegende materiaal dat ik heb is met mijn instructrice erop of mijn springinstructeur erop (zodat ik kon filmen) maar dat wil ik niet op Bokt zetten. Kort filmpje van aan de longe voor een beeld.

Iets over de merrie:
Karakter:
- Merrie heeft een vrij complex karakter. Enerzijds een superfijn karakter (het is ook echt mijn once in a lifetime paard, daarom wil ik ook graag een veulen van haar) Fijne aan haar karakter is dat ze altijd "aan" staat, altijd looplust, brutaal, veel lef, eerder nieuwsgierig dan bang en daarom altijd overal op af, snel maar niet ril en met springen altijd aantrekken op de sprong en ook altijd springen. Tot zover het goede aan haar karakter. Het lastige aan haar karakter is dat ze vrij eenkennig is, zowel wat betreft mensen als huisvesting. Ze heeft hele duidelijke voorkeuren en laat daar geen misverstand over bestaan. Rijtechnisch/trainingstechnisch uitte die complexiteit zich in zodra ze het er niet mee eens was, ze loodrecht op haar achterbenen stond tot echt zo over de zeik gaan dat ze zich ook een paar keer omgegooid heeft. Dit was niet zozeer in de training zelf of als dingen moeilijk waren, maar met name als ze ongeduldig werd (bv op buitenrit op ander paard moeten wachten die net iets minder vlot doorliep) of als ze van buiten de bak, de bak in moest stappen onder het zadel was aanleiding het hele palet aan drama open te trekken zowel thuis als op wedstrijd (een ring inlopen op wedstrijd kon niet dan stond je recht overeind en was je tijd verstreken voor je in de ring was. In de ring/bak opstappen geen enkel probleem), of simpelweg als zij rechts wou en ik links. Uiteindelijk is door heel consequent zijn, heel veel vallen en net zo vaak weer opstaan en heel veel begeleiding dit gedrag eruit gegaan en is ze uiteindelijk een hele makkelijke merrie geworden, waar je alleen mee op wedstrijd kan en dan iedereen zei, oh wat heerlijk zo'n makkelijk paard :D :+

Qua beweging:
- Ze heeft een geweldig fijne galop, opwaarts en ruig. By far haar beste gang en ook echt bovengemiddeld.
- Draf is gewoon. Prima, niet exceptioneel. Zou door rijden nog wel heel erg opgewaardeerd kunnen worden.
- Stap is haar minste gang. In stap wordt ze ongeduldig, wat spanning oplevert en spanning kan leiden tot achter kort/lang. Als ze geheel ontspannen is, is de stap wel okay (met uitstappen op het erf prima stap), maar als je wat aanspanning vraagt in de stap wordt ze snel gespannen en stort de stap in. Ik denk dat dit meer een karakter dingetje is (mevrouw ongeduld) als een "gang technisch" mankement.

Overig:
- Bobo is vrij beknopt, dit zit haar wel in de weg met lengte buiging.
- Bobo heeft voor ik haar gekocht heb en voor zij zadelmak gemaakt is een merrie veulen gehad van Ampère. Dit is kwalitatief dressuurmatig een heel goed veulen geworden (bij een duitse grand prix ruiter naar de S** klasse gebracht. Voor de liefhebbers kan ik via pb een trainingsvideo van haar dochter sturen maar die wil ik niet publiek on line zetten). Wat je wel duidelijk ziet op de video is dat ook dit veulen vrij beknopt is, maar dat is Ampère ook dus komt van beide kanten.
- Bobo is nooit naar de keuring geweest. Fokken is nooit mijn doel geweest met haar en ze staat nu met een blessure dus thuiskeuren is ook geen optie. Voor zover ik weet is ze alleen maar VB.
- Bobo zal altijd afgaan op de sprong, is zeker niet kijkerig, maar is eerder ruig als voorzichtig.
- Bobo en ik hebben maar heel weinig wedstrijd gereden. Dat heeft niets met haar kwaliteiten te maken maar puur met dat iedere keer als wij klaar waren om te starten (daar ben ik nogal kritisch in, ik start niet om het starten) kwam er weer een kink in de kabel. Meestal omdat ik veel medische ellende heb gekend (operaties, revalidaties, voor langere tijd uit de running) maar ook toen mijn medische problemen over waren er een peesblessure bij Bobo kwam en daarna Corona. Onze sportcarrière heeft gewoon niet van de grond mogen komen door domme pech en slechte timing.
- Bobo is wel bijna 50% volbloed, maar zou ik looks bloederiger mogen.

Wat zoek ik in een hengst:
- Op 1, 2 en 3 staat een heel goed, fijn en meewerkend karakter. Zowel in haar bloedlijn, maar ook in haar gedrag steekt gewoon een complex karakter en dat is het voornaamste wat ik wil verbeteren. Belangrijker dan welke andere eigenschap dan ook!
- Ik wil een allround sportpaard fokken daarom gaat mijn voorkeur gaat uit naar een hengst in de springrichting. Mijn doel is zowel dressuur, als springen en eventing te gaan rijden met het dier, Dus liefst springrichting maar met goede/correcte gangen. Hoeft geen superbeweger te zijn, maar gewoon correct.
- Ik wil een paard voor mijzelf fokken, haar opvolger. Hoeft dus niet 4* eventing, GP dressuur of ZZ springen te lopen, gewoon een fijn amateur paard in de basis klassen van zowel dressuur, springen als eventing. Ik ben tegen de tijd dat ik haar veulen ga beleren in de 2e helft van de 50 dus mijn ambities zijn gewoon lekker rijden en genieten met een fijn paard dat allround inzetbaar is.
- Omdat Bobo vrij beknopt is, waar ik in principe op val, moet het niet nog korter worden
- Ik wil geen kasteel fokken Ik ben zelf 1,65m en dat zou ik ook een perfecte stokmaat vinden. Hengst dus bij voorkeur niet boven de 1,70m en niet vergrotend fokken.
- Bobo is bijna 50% volbloed, maar heeft geen bloederig uiterlijk. Wel een duidelijk volbloed karakter. Hengst zou iets meer luxe toe mogen voegen.
- Ik zit niet vast aan het KWPN, ik ga gewoon voor de beste match
- Ik vind dekgeld van ondergeschikt belang. Is een druppel op de gloeiende plaat op het totale kosten plaatje van een veulen dus daar wil ik niet op beknibbelen. Ook hier geldt, gewoon de beste match.
- Ik hou van paarden die een beetje opgericht blijven in het parcours. Dus niet paarden zoals Quidam de revel en Verdi, die na de sprong zo duiken.
- Ik heb zelf echt 0,0 ervaring met fokken en ook in mijn directe netwerk geen experts, dus ik ga niet de gok aan met een jonge hengst, maar wil een meer bewezen hengst.

Wat ik al zei, ondanks haar complexe karakter is dit echt wel mijn once in a lifetime paard en echt mijn meisje. Ik denk haar karakter inschattend en hoe ze op veulens reageert, dat ze ook een geweldig moederdier gaat zijn. Van een exacte kopie maar een iets minder complex karakter zou ik al heel erg gelukkig worden. Kleur is niet belangrijk, maar bij bont trek ik een grens, daar houdt ik gewoon echt niet van. Liefst geen schimmel, maar bij de beste match geen probleem. Qua kleur ligt mijn voorkeur bij aftekening loos, ik hou van zwart/bruin, wordt verliefd op kopersnoetjes en heb liefst zo min mogelijk wit. Maar dit is echt allemaal van ondergeschikt belang. Uitstraling vind ik wel belangrijk. Ik wil gewoon wel blij worden als ik de box opentrek en denk...yyeeaaahh dat is mijn paard. Dat heb ik met Bobo ondanks haar aftekeningen zeker! Ik zou op aftekening nooit mijn merrie gekozen hebben maar ik wordt op alle fronten zo blij van haar!

Ik heb op dit moment zelf een top 3 aan hengsten in mijn hoofd:
1. Diarado: Gewoon een hengst waar ik verliefd op ben. Meestal val ik echt als een blok voor een paard met een mix vanHolsteiner bloed en volbloed en daar voldoet deze hengst ook weer aan (en mijn merrie ook). Ik denk dat deze hengst een enorme verbetering op karakter kan brengen en wat luxe en lang-benigheid kan toevoegen. Ik vind de hengst echt bloedmooi en heel fijn in de springmanieren. Enige zorgpuntje, wordt het niet te compact. Ik heb de hengst nog niet in real life gezien dus hoe de beweging is buiten de galop om weet ik niet. Ik wordt wel heel blij van hoe hij door een parcours loopt en wat hij aan nakomelingen heeft geleverd.
2. Tangelo van de Zuuthoeve. Net als Diarado scoort deze enorm veel punten op karakter. Ook wel luxe en veel bloed. Super springen en kan lengte toevoegen maar als ik het lineair score formulier bekijk vrees ik dat ik inlever op souplesse voor de dressuur en dat vind ik ook belangrijk.
3, Grand Slam VDL: Deze levert ook hele goede meewerkende karakters. Wel tot nu toe minder bewezen en ik heb gehoord dat deze het minder doet op wat meer beknopte merries.

Nou ja, ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn top 3 vinden of dat jullie betere/andere suggesties hebben. Dus ik zou zeggen, brand los!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:30 



 
Profiel   

Ik kan je niet helpen maar leuk om een keer een hemmingway tegen te komen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:39 



 
Profiel   

Wat leuk, jij hebt ook een Hemmingway!!! Herken jij wat van het karakter in mijn verhaal? Gewoon nieuwsgierig. En is die van jou ook zo'n haarbal? Gewoon niet tegenaan te toiletteren en te scheren in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:02 



 
Profiel   

Een echte Elcaro haha! Moeilijk karakter, als je ze eenmaal hebt doen ze alles voor je!

Vind het een mooi aansprekend paard en mooi model! Qua hengst kan ik je niet verder helpen aangezien ik niet in de springhengsten zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:08 



 
Profiel   

Exterieurmatig een typische Hemmingway :D Qua springhengsten kan ik niet echt met je meedenken. Maar als je zo weg bent van Diarado dan is dat toch een prima keuze?

Al kan ik me voorstellen dat je met een dressuurhengst ook een fijn paard kunt fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 21:20 



 
Profiel   

Ik heb veen dekadvies voor je. Maar ik heb ook een hemmingway en ik herken mijn paard zo erg in het karakter van jou paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 21:37 



 
Profiel   

De diarado’s die ik ken zijn bloedmooi, niet erg groot en bloederig. Volgens mij heeft hij ze niet groot. Met tangelo ga je de beweging en de souplesse niet verbeteren. Grand slam hoor ik goede dingen over maar ik weet niet hoe het zit qua karakter en maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 08:16 



 
Profiel   

Diarado geeft luxe paarden, maar niet heel groot. En de Diarado's die ik gekend heb hadden geen top karakter (maar dat kan ook toeval zijn)

Tangelo top karakter, genoeg maat, maar gaat net als Caro29 zegt geen souplesse toevoegen.

Grand Slam was in zijn begin jaren slecht bevruchtend. Ik weet niet of dit verbetert is. Daarbij zal Cardento icm Heartbreaker ook wel een 'boefje' geven. (Beetje ondeugend)

Met jouw wensen denk ik aan Inaico. Indoctro voor de look, gangen en karakter en Baloubet erachter dat het geen poppetje word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:04 



 
Profiel   

Maar Indoctro gaf ze ook niet altijd makkelijk he?

Ik denk aan hengsten uit de holsteiner c lijn voor het behouden van een net model en beweging, een hengst die ik in gedachte heb en waarvan ik verwacht dat deze luxe en lengte toe kan voegen is Cantona TN.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:31 



 
Profiel   

Ik denk aan united touch s, dit is een springhengst die héél goed kan bewegen. Ik weet niet hoe hij fokt maar hij lijkt zelf wel een goed karakter te hebben.
De nakomelingen van ermitage kalone kunnen ook goed bewegen en deze hengst heeft een topkarakter.
Verder is contender bloed ook altijd goed om veelzijdig te fokken.
Isabelle Werth rijdt toch ook een hengst die als springpaard is gekeurd maar zijn carrière gaat maken in de dressuur? Misschien is dat ook nog een optie? Ik weet alleen zijn naam niet meer.

Ik begrijp je dat je fan bent van diarado (dat ben ik ook!) maar ik weet niet of hij de beste combi is voor jouw merrie.
Ik twijfel voor de maat en de lengte. Verder kan hij haar heel goed aanvullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:41 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties!

Indoctro vind ik geweldig, maar geeft een lastig karakter door en is daarom ook echt geen goede combinatie met deze merrie. Zelfde geldt voor Connect, bloedje mooi, alles wat ik wil maar geeft vrijwel altijd lastige paarden. En karakter is echt heel belangrijk. Ik heb deze merrie helemaal groen gekocht maar zij heeft de eerste jaren echt wel de randen opgezocht van wat ik als ruiter op kan lossen. Dus karakter verbeteren is echt het allerbelangrijkste.

Iniaco zou ik dus echt niet aandurven, zelfde geldt voor nakomelingen van Numero Uno. Ik vind Numero Uno's ook heel gaaf maar ja, niet met deze merrie.

En als een hengst ze niet heel groot geeft, dat vind ik geen probleem. Ik ben zelf maar 1,65m. Mijn merrie is 1,66m stokmaat en dat vind ik een hele fijne maat. Iets kleiner mag nog maar liever niet onder de 1,60 want ik ben geen tenger vliegje dus dan vind ik het ook weer niet mooi staan. Maar geeft Diarado ze echt kleiner als de merrie als die rond dezelfde stokmaat zit?

Elisa, kun jij wat meer vertellen over Cantona TN, hoe is het karakter van de hengst en de nakomelingen?

United Touch en Ermitage Kalone ken ik niet, ga ik eens napluizen!

Contender bloed <3 <3 <3 Erge fan van.
Ik heb ook Burggraaf serieus overwogen. Enorme fan van deze hengst, super karakter en hele fijne beweging. Maar aangezien mijn merrie ook niet heel modern is vrees ik dat ik dan wel een vrij ouderwets model ga krijgen. Tevens natuurlijk alleen maar als diepvries en ik weet nog helemaal niet of mijn merrie makkelijk drachtig wordt. Maar die blijft wel in mijn achterhoofd zitten omdat ik altijd zo gecharmeerd ben geweest van Burggraaf nakomelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:03 



 
Profiel   

Kijk eens naar comme il faut bloed of de hengst Chubakko. Veulens van de laatste zijn mooi en de eerste die ik onder het zadel heb gezien bewegen fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:13 



 
Profiel   

En weet je ook iets over de karakters Caro29?
Comme il faut zit Cornet Obelensky achter en dat is natuurlijk een geweldenaar, maar heb altijd begrepen dat die (sowieso Clintons) niet echt makkelijke karakters hebben. Maar heb zelf geen ervaring met Cornets.

Chubakko spreekt mij minder aan (wel een gave kop!). Wel fijn in de springmanieren en een fijne galop maar als ik het filmpje op de site van LB zie, vermoed ik dat ik daarmee wel ga inleveren op de draf kwaliteit. Als ik op de draf ga inleveren kan ik denk ik beter Tangelo nemen omdat die vrijwel gegarandeerd hele goede karakters geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:29 



 
Profiel   

Ik denk persoonlijk dat je met Diarado geen beter karakter gaat krijgen, heb er genoeg speciale van gezien. Tangelo top, maar die gaat de beweging niet verbeteren. Grand slam geen ervaring mee.

Denk dat van Gogh nog wel eens zou kunnen passen, zie er fijne bewegers van, makkelijke karakters en geeft niet teveel maat mee. En geen aftekeningen :D Hij is wel een numero uno, maar geeft dat moeilijkere zeker niet door. En ik heb trouwens altijd fijne numero unos gekend :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:53 



 
Profiel   

Maar van Gogh is Numero Uno en heb ik daarom nooit meegenomen in mijn selectie, omdat ik weet dat Numero Uno vaak geen makkelijke paarden geeft. Is dat bij van Gogh anders? Hoor graag want heb geen ervaring met van Gogh zelf, wel Numero Uno's die lastig waren.

Ik ben wel verbaasd dat Diarado geen goede karakters geeft. Ik had juist van iemand die heel veel verschillende springpaarden rijdt gehoord dat de Diarado's juist allemaal zo'n fijn meewerkend karakter hadden. Natuurlijk is geeft de merrie ook wat mee. Zouden die "speciale" karakters dan niet juist zijn omdat men hem veel gebruikt op moeilijke merries (zoals dat ook mijn overweging zou zijn)? Ik geloof nl niet dat ik met een hele brave hengst ineens een poepbraaf veulen krijg, maar wel wat makkelijker als de merrie zelf is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:01 



 
Profiel   

Zo zie je dat het overal anders is :Y)

Op diverse stallen Indoctro's gezien en kan niet zeggen dat ik lastpakken heb meegemaakt

Maar hetzelfde geld voor Hors la loi bloed, prachtig bloed, maar niet voor iedereen

Numero Uno word als lastig omschreven, wat ik persoonlijk ervaar is dat het hele harde werkers zijn die wel uitgedaagd moeten worden. (Vond hem kwam model idem passen, maar daarom niet genoemd)

Contender bloed is ook heel interessant. Ik heb ook goede ervaringen met Canabis (niet meer vers beschikbaar), maar anderen ervaren ze toch anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:03 



 
Profiel   

Zo ver ik van gogh nakomelingen ken zijn ze allemaal braaf en meewerkend. Numero uno durft speciale te geven, maar dat geeft van gogh niet door. Heeft hij zelf ook niet meegekregen van numero uno.
Diarado was zelf speciaal genoeg en degene die ik ken zijn dat ook...dozn vaak ook ponyachtig aan...


Indoctro geeft vaak moeilijke monden is mijn ervaring en Canabis...tja laat ons zeggen dat ik daar nog geen makkelijke van ben tegengekomen :+ hengst heeft vroeger bij ons op stal gestaan en dat was pas een draak! Van NU heb ik dezelfde ervaring.

Maar das echt wel puur persoonlijke ervaring...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:07 



 
Profiel   

Misschien wat out of the box. Maar heb je wel eens aan Casaron gedacht? Allround delijke paarden met fijne karakters. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:09 



 
Profiel   

Cornets en alle familie daarvan, ervoor en erachter, zijn geen makkelijke karakters.

Je zou eens kunnen kijken naar Canabis Z, goed bewegen, goed springen, houdt de maat erin.

United Touch heeft zelf niet het makkelijkste karakter, en met Untouchable en Hors la Loi erachter is dat ook wel te verklaren. Wel gigantische springer.

Diarado geeft zelf wel vaker ponies, wel bloedje mooie, maar de vraag is of je dat wilt. Karakters zijn wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:13 



 
Profiel   

Volgens mij strooit Canabis enorm met karakter en maat. Ik rij en groom regelmatig een hele grote Canabis ruin (>1.80m) en die is echt werkwillig en braaf onder het zadel, maar dan wel weer een beetje sneaky als je ernaast staat. Maar ik ken ook een kleinere Canabis die dan wel weer lastig en totaal anders is. Maar ik vind een hele grote echt onhandig en neem sowieso liever een hengst die ook vers beschikbaar is.

Indoctro moeilijke monden, die herken ik, net zoals Hemmingway's, dus liever niet nog een moeilijke mond :+ Maar Indoctro's kunnen ook onbetrouwbaar zijn en je echt laten zitten./

Interessant van Van Gogh. Ja kan natuurlijk dat hij dan wel een goed karakter doorgeeft. Heb je met Ferro ook, bijna alle Ferro hengsten geven ze vrij lastig, maar Negro geeft ze allemaal poepbraaf in mijn ervaring.


Laatst bijgewerkt door oji op 09-01-22 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:16 



 
Profiel   

het voordeel aan een veulen is natuurlijk wel dat je hem zelf van begin af aan kunt opleiden, dat scheelt een hoop.

Untouchable en Hors la Loi vererven ook echt klein, en United Touch is niet vers beschikbaar.

en evt Cabrio? Die staat bij Zangersheide, is vers, alleen betalen bij levend veulen in het jaar erna (2023). Is Cassini bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:21 



 
Profiel   

kevinsky schreef
Misschien wat out of the box. Maar heb je wel eens aan Casaron gedacht? Allround delijke paarden met fijne karakters. :j

Die hengst ken ik niet, dus even opgezocht. Gelders zie ik, dat geeft vaak wel betrouwbare en nuchtere karakters. Leuk dier maar ook vrij ouderwets en ook wel compact heb ik het idee. Ik vrees dat als ik die hengst gebruik in combinatie met mijn wat beknopte en niet heel hoogbenige merrie, dat ik een wat lomper veulen ga krijgen. Is precies ook een beetje mijn zorg bij Burggraaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:26 



 
Profiel   

Cabrio ken ik niet, die moet ik eens bekijken. Hoe zijn die karakters?

Dat vind ik wel echt lastig hoor met een hengst zoeken. Als je op de informatie van de hengstenhouders op hun site afgaat, hebben ze allemaal goede bewegingen en een goed karakter. Maar wat is een goed karakter in hun ogen? Eentje die altijd perfect presteert in de ring, altijd springt en niet terugdeinst. Tja dat heb ik al, maar eentje die niet gaat staken en klooien tijdens training, op buitenrit, in de losrijring, eentje niet niet loeiheet en ril is...daar en ik naar op zoek. Een fijn amateurpaard. En van de springhengsten kom je bijna uitsluitend springfilmpjes tegen en maar weinig hoe ze verder bewegen. Dat vind ik echt lastig, zeker omdat dit de eerste keer is dat ik een hengst zoek. Wil het liefst ook als ik een short list heb die hengsten in real life gaan bekijken, maar of dat kan in corona tijd is maar de vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:26 



 
Profiel   

Ow Burggraaf zou ik wel durven gebruiken, gaf zulke fijne paarden qua beweging, karakter en springen.

Klopt hoor wat je zegt, bij de HH is iedere hengst superbraaf etc. etc. Beter kun je zelf kijken bij de verrichtingsonderzoeken, hengstencompetitie en nakomelingen presentaties.

Ik heb een aantal nakomelingen van Cantona gezien bij de hengstenshow, deze waren stuk voor stuk luxe en langgelijnd. Er werd ook echt gezegd dat hij merries nodig heeft die wat klassieker zijn, mij vielen ze op met hun lichtvoetige en goede beweging en model. Karakter durf ik niets over te zeggen maar in zijn onderzoeksrapport staat ongecompliceerd en goede instelling. Als een hengst wat brutaal is of wat anders dan wordt het vaak wel voorzichtig benoemd in het onderzoeksrapport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:41 



 
Profiel   

Je kan ook de hengstencompetitie bekijken. Er sws nog 1 ronde te gaan en als er een hengst if die jou aanspreekt even opzoeken op YouTube. Van sommige zie je ook wel trainingsvideo’s
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen