Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

New forest dekhengst voor lomansheide Brent x Valentino

 
Profiel   

Hallo,
Ik heb besloten om mijn new forest merrie te laten deken.
Ik wil uitsluitend dekken met een NF hengst, en dat maakt mijn keuze ook beperkt en moeilijker.

Mijn merrie is nog niet naar een keuring geweest, maar dat wil ik wel dit jaar gaan doen. De moeder van deze merrie is ook nooit naar een keuring geweest maar deze heeft wel z1 gedressuurd en l gesprongen. en komt uit het zelfde lijntje als carlo. De moeder kwam kwa beweging te kort en had voor het springen te veel energie, maar vermogen genoeg.
Deze extra energie heeft ze gelukkig niet door gegeven aan haar dochter,en dit is dus ook zeker verbeterd.
Ik zelf heb enkel kleine sprongetjes genomen met haar en dit doet ze niet verkeerd.
Kwa beweging is het niet mega speciaal, maar wel goed genoeg.
Ze zou van uit zich zelf misschien wat makkelijker de berg op mogen lopen, maar oké ze is ook pas 3, of net 4 hoe je het bekijkt ;)

Ik wil zeker niet inleveren op karakter, want dat vind ik het belangrijkste wat er is. Ze is zelf super lief en wil graag werken. Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en heeft nooit 1 pas verkeerd gezet.

Ik wil graag hengsten vermijden met Brent en Valentino bloed. Ook wil ik carlo bloed niet te dichtbij hebben in verband met inteelt.

Heeft er misschien iemand een leuke suggestie?

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 17:50 



 
Profiel   

Hoe groot is ze en in welke maat wil je fokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:13 



 
Profiel   

Ow haha vergeten 147 en ik wil graag een grote d fokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:22 



 
Profiel   

Asterhofs Magic Gold? Gouden karakter ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:02 



 
Profiel   

https://www.stal-koetsiershoeve.nl/new-forest/
Ik ken deze stal en ik vind dat ze hele fijne dieren fokken die echte kinderpony's zijn. Op karakter inleveren zal hier zeker niet gebeuren.
Ik denk dat bijvoorbeeld Julian, Elessar, Freedom en Magic Star in staat zijn om een wat meer opwaarts model te krijgen en te gangen te verbeteren met behoud van springtalent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:46 



 
Profiel   

Ik ga met @bruceandnoon mee; Asterhof's Magic Gold! https://www.facebook.com/19695540105199 ... 792222086/

Het blijft ook persoonlijk natuurlijk, maar ik vind Spoekedammetje's Nick ook een goede hengst. Vriendelijke, werkwillige pony met mooie zelfhouding.

Ik heb er zelf 1 van Woodrow Carisbrooke die ook echt een super karakter heeft en naast een erg mooie draf, erg goed kan springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:49 



 
Profiel   

bruceandnoon schreef
Asterhofs Magic Gold? Gouden karakter ook!

Zijn vader is sulaatik's vinginio en dat is weer een Valentino. Omdat er al zoveel Valentino zijn bij het nf wil ik er geen Valentino in, dat maakt het redelijk moeilijk.

Woodrow carisbrooke vind ik zeker een leuke hengst, maar die is maar 144, wat niet echt groot is.

Bowo, dankjewel voor de hengsten. Freedom vind ik zeker gaaf om te zien, maar op stand vind ik dat wel echt een heel kort propje. Julian elessar en magic star spreken mij wel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:03 



 
Profiel   

Klopt mijn Carisbrooke wordt dit jaar 6 en ook 1.44. Ben ook erg benieuwd of hij nog iets groeit.
Wil je wel in de D maat blijven?

Ik vind pony's als Julian wat te fijn worden voor het New Forest type, maar Ellesar en Esse Golden Bigwig wel weer meer in het type. Esse Golden Bigwig fokt wel weer groot (regelmatig uit de D maat)

Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:34 



 
Profiel   

Brummerhoeves QH? Weet alleen niet zeker of die dit jaar beschikbaar is, moet je even contact opnemen met Hannes Brummer of Gertie Spijkers :)

Redd Bull is ook een erg gave hengst :j


Hier zelf een merrie van Jacodi's Bo's Barclay en zij is drachtig van Magic Gold. Hebben ook een halve forester, van Woodrow Carisbrooke.. Maar als je groter wil dan is hij misschien niet perse de beste keus. Al vraag ik me af of 1.44 zijn uiteindelijke schofthoogte is, of bij goedkeuren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 23:15 



 
Profiel   

ik zou even februari afwachten! Dan is de hengstenkeuring van het NNFPS en hoogstwaarschijnlijk ook wel online mee te volgen via Clipmyhorse. Dan kan je de hengsten die nieuw goedgekeurd worden en een groot aantal oudere hengsten bekijken ! Weet je ook meteen welke hengsten er nog wel ter dekking staan (want ponyhengsten worden vaak verkocht/gecastreerd voor de sport)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 10:08 



 
Profiel   

Zowel brummershoeve qh als redd bull hebben Valentino bloed, dat is iets wat ik zo veel mogelijk wil vermijden.
Hoe groot carisbrook echt is weet ik niet maar op de nf site staat 144 wat niet mega groot is.

Hooffie dat ga ik zeker doen, maar ik dacht ik kan mij beter vast voorbereiden op welke hengsten wel en niet kunnen zodat ik wat gerichter kan zoeken. Maar bedankt voor de tip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 22:23 



 
Profiel   

Ben je gisteren nog naar de hengstenkeuring geweest of online gekeken.
Ben benieuwd of je een keuze hebt kunnen maken.
Wij hebben 2 jaar terug een super veulen gehad van Heihoeve's Boston. Wat een fijn dier met maat en beweging.
Afgelopen jaar hadden we een nakomeling van Popping's William.
Fijne gebouwd.( Merrie fokt heel fijn) met ontzettend veel beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 13:57 



 
Profiel   

Ik ben er niet geweest, maar heb wel online gekeken. En heb wel een jonge hengst op het oog. Maar ik wil ook nog even overleggen met andere wat die van deze combinatie vinden, omdat ik zelf nogal nieuwe ben in de fokker wereld

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 17:38 



 
Profiel   

Er zaten idd interessante hengsten tussen.
Wws dek ik komende seizoen ook met een jonge hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 19:17 



 
Profiel   

astrea schreef
Er zaten idd interessante hengsten tussen.
Wws dek ik komende seizoen ook met een jonge hengst.


Persoonlijk vond ik juist dat er weinig interessants tussen zat bij de jonge aanwas. Weer veel van hetzelfde, iets nieuws zou toch ook wel weer eens welkom zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 16:09 



 
Profiel   

Voor mij viel er ook veel af. Er zit veel Valentino bloed in alle hengsten en dag wil ik juist zo veel mogelijk vermijden.
Al vond ik havehoevens igo wel een goeie hengst. Ook kwa bloed lijkt dit goed te passen. Uit deze moederlijn is in combinatie met ralph al een gekeurde hengst gekomen. En voor de rest lijkt hij mij Valentino vrij. Alleen weet ik niet of ik met deze combinatie een juist newforest model ga fokken, daarom zou ik graag eerst met andere overleggen of dit een slimme keuze is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 17:28 



 
Profiel   

Net jammer van zijn blauwe ogen (maanogen), dat is voor mij echt een no go :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 11:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen