Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht! Fewspot hengst dubbel homozygoot

 
Profiel   

Omdat helaas mijn droom een extra hobbel heeft gekregen (minetje @ [F-AM] Loophole voor sperma uit de Verenigde Staten?) ben ik aan het oriënteren naar een andere hengst.

(Samenvatting; droom voor een leopard gestipt veulen uit mijn bruine merrie, enige hengst met maat en dubbel homozygoot staat in de US)

Ik ben dus op zoek naar een fewspot hengst, ras maakt mij niet uit, ik kijk zelf graag naar de kwaliteiten en of hij bij mijn merrie zou passen. Wat wel een harde eis is is dat de hengst dubbel homozygoot moet zijn. Dus LP/LP en PAT1/PAT1 om de grootste kans te hebben op een leopard gestipt veulen. Daarbij is mijn merrie helaas klein gebleven, kwpn gefokt en maar 1.58 hoog. De hengst moet dus minstens 1.65+ zijn, liefst richting de 1.70. Verschil in schofthoogte zal niet uitmaken, aangezien het veulen door middel van ICSI in een grote draagmerrie gezet zal worden.

De hengst die ik had gevonden is: https://warmblood-sales.com/horse/pax-asgard-af-pegasus maar die staat helaas in de US en zij hebben geen sperma klaar voor de EU.

Omdat er hier natuurlijk ontzettend veel mensen zijn, weet iemand toevallig nóg een hengst die aan deze eisen voldoet?

Alvast heel erg bedankt voor je tijd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 17:17 



 
Profiel   

Misschien Houdini, die is wel iets kleiner dan 170cm, maar vanuit de UK is nog altijd makkelijker dan vanuit US? https://www.knabstrupperlink.com/uk-stallions

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 17:23 



 
Profiel   

Jorex schreef
Misschien Houdini, die is wel iets kleiner dan 170cm, maar vanuit de UK is nog altijd makkelijker dan vanuit US? https://www.knabstrupperlink.com/uk-stallions


Dankjewel! Heb ze gelijk een berichtje gestuurd *\o/* Ik heb heel google doorgespit maar zo raar dat ik hem alsnog niet tegen ben gekomen hahah

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 19:56 



 
Profiel   

Aah super dat je er eentje dichterbij hebt gevonden. UK is ook wel iets moeilijker geworden sinds de Brexit, maar moet wel haalbaar zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 19:27 



 

Tinniie schreef
Aah super dat je er eentje dichterbij hebt gevonden. UK is ook wel iets moeilijker geworden sinds de Brexit, maar moet wel haalbaar zijn :)
Voor de UK gelden inmiddels dezelfde regels als voor andere landen, dus daar zou ik niet zonder meer vanuit gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 12:08 



 
Profiel   

Alles wat geen EU is toch moeilijker, daarom versturen wijzelf bijvoorbeeld ook geen sperma naar Noorwegen of Zwitserland. Wij werken wel met gekoeld zaad, dus zitten met tijdslimiet, diepvries heb je wat meer bewegingsvrijheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 13:59 



 
Profiel   

Mkango schreef
Tinniie schreef
Aah super dat je er eentje dichterbij hebt gevonden. UK is ook wel iets moeilijker geworden sinds de Brexit, maar moet wel haalbaar zijn :)
Voor de UK gelden inmiddels dezelfde regels als voor andere landen, dus daar zou ik niet zonder meer vanuit gaan.


Inderdaad is Houdini ook niet mogelijk helaas -O- De zoektocht gaat dus verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 11:20 



 
Profiel   

Peru`s Sarowski is ook Homozygoot

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 12:31 



 
Profiel   

Qwillion schreef
Peru`s Sarowski is ook Homozygoot


Helaas niet dubbel homozygoot. Mocht ik geen andere hengst kunnen vinden zal hij het zeker worden, maar ik hoop toch een volledig homozygote hengst te kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 19:20 



 
Profiel   

Er zijn meerdere poolse warmbloed hengsten die homozygoot zijn, in Frankrijk. Maar ze zijn te jong om te dekken deze jaar. Dat wordt 2023/2024.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-22 14:18 



 
Profiel   

Ik heb twee homozygoot fewspots (pony's).
Hengst LP/LP PATN1/PATN1
Merrie LP/LP PATN1/PATN1

Dit zijn twee nakomelingen van de hengst uit een eenkleurige merrie:

[ img ]

[ img ]

Beide dus bruin en beide LP en PATN1.

Dit zijn twee nakomelingen uit de merrie.

[ img ]

[ img ]

Beide valk en beide LP en PATN1.

Alle veulens hebben genetisch dus LP en PATN1 uit 100% homozygoot geteste ouders voor beide appaloosa genen. De gestipte zijn hengsten en die zonder stippen merries, dit zie ik eigenlijk vaker zo, de hengstjes zijn vaak het mooist gestipt maar de merrietjes herken je niet meer terug over een tijd want die kleuren zeer zeker nog door met hun beide appaloosa genen.
Maar zoals je ziet heb je echt geen garantie op stippen, de natuur geeft niet altijd wat er genetisch volgens theorie te zien zou moeten zijn en er zijn nog veel onbekende factoren die ook meespelen.
Ik zie eigenlijk best vaak zulke veulens met LP en PATN1 voorbij komen bij appaloosa fokkers van veel verschillende rassen. De kans op veel wit met stippen is wel heel groot, maar dus geen garantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 06:49 



 
Profiel   

Manda schreef
Ik heb twee homozygoot fewspots (pony's).
Hengst LP/LP PATN1/PATN1
Merrie LP/LP PATN1/PATN1

Dit zijn twee nakomelingen van de hengst uit een eenkleurige merrie:

[ [url=m/X3JUCC.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uxTUPu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide dus bruin en beide LP en PATN1.

Dit zijn twee nakomelingen uit de merrie.

[ [url=m/CdP9Gs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/olLAKK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide valk en beide LP en PATN1.

Alle veulens hebben genetisch dus LP en PATN1 uit 100% homozygoot geteste ouders voor beide appaloosa genen. De gestipte zijn hengsten en die zonder stippen merries, dit zie ik eigenlijk vaker zo, de hengstjes zijn vaak het mooist gestipt maar de merrietjes herken je niet meer terug over een tijd want die kleuren zeer zeker nog door met hun beide appaloosa genen.
Maar zoals je ziet heb je echt geen garantie op stippen, de natuur geeft niet altijd wat er genetisch volgens theorie te zien zou moeten zijn en er zijn nog veel onbekende factoren die ook meespelen.
Ik zie eigenlijk best vaak zulke veulens met LP en PATN1 voorbij komen bij appaloosa fokkers van veel verschillende rassen. De kans op veel wit met stippen is wel heel groot, maar dus geen garantie.


Dankjewel voor je berichtje! Alsnog zijn het wel ontzettend leuke veulens zeg!.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 21:06 



 
Profiel   

Carlsson von Dach misschien interessant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:51 



 
Profiel   

vraagje over Peru`s Sarowski

omdat vroeger altijd al spikkels heb gehad.
vind ik het wel leuk om weer eens een spikkel voor mijzelf te fokken.
maar hoe zit het met wat Peru`s Sarowski geeft hij nu altijd iets van spikkels door, want ik zie nu verschillende veulens van hem die effen zijn?
Gaan deze nog verkleuren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-22 08:42 



 
Profiel   

Die is heterozygoot voor PATN1.
Dus de effen dieren zullen wel appaloosa kenmerken krijgen, mijn gok is dat de meesten marmerbont gaan eindigen van de dieren die nu effen lijken. Maar je hebt dus geen garantie op panterbont.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 11:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen