Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstkeuze voor Vivaldi merrie

 
Profiel   

Hallo,

Omdat ik het altijd leuk vind om te lezen wat er in de topics voor informatie wordt gegeven door jullie ben ik benieuwd wat jullie zouden adviseren bij de merrie die ik heb staan. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen visie over wat hij/zij mooi vindt. Ik vind het gewoon leuk om andere meningen en gedachten te horen.

Het gaat om de volgende merrie.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... a-dylanthe

[ img ]

Dit zijn naar mijn gedachten plus/verbeterpunten.
Plus:
- Karakter (geen dooie, maar makkelijk na te rijden)
- Flexibiliteit
- Functionele gangen, met een ruime stap.

Verbeterpunten:
- Bovenlijn
- Kracht
- Voeten (ze heeft geen slechte voeten maar een hengst met slechte voeten zou het niet goed doen)

In het verleden heeft de merrie twee veulens gehad. De oudste is nu 8 jaar en loopt Z1, heeft het zelfde fijne karakter als haar moeder en verwacht dat die nog wel verder gaan komen. Dit paard is naar wat ik mooi vind wat rank. De andere nakomeling is niet bij mij in beeld en weet dus ook niet hoe deze zich ontwikkeld.

Wat of welke hengst zouden jullie kiezen op het moment dat je deze merrie zou hebben staan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 07:52 



 
Profiel   

Mooie merrie! Veel sport ook in het lijntje. Wil je haar nogmaals aanbieden voor predikaat nu ze sport is? Ik zou met deze merrie richting het negro bloed gaan kijken. Ik moest denken aan Mauro,maar die heeft geen gelijke voeten. Kjento misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 08:08 



 
Profiel   

Aansprekend dier, van welke hengsten heeft ze twee veulens gehad?

Ferro bloed zou inderdaad prima kunnen passen wbt de bovenlijn en het toevoegen van kracht. Hoe zit het met het achterbeengebruik? souplesse? galop?

Ik zit ook te denken aan een Toto jr zoon, lengte heeft de merrie genoeg in haar rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 10:03 



 
Profiel   

@sorbertje: aanbieden is inderdaad iets wat nog de moeite waard zou kunnen zijn nu ze sport is.
Waarom niet Negro zelf maar één van zijn zonen? Handige info over Mauro, die had ik inderdaad zelf ook op m'n lijstje gezet.

@Elisa2: Estoril(2014) & Impression(2020).
Ik vind dat ze een fijn achterbeen heeft ze kan makkelijk sluiten maar souplesse mag meer. Galop geldt het zelfde voor naar mijn inziens mag het allemaal net een tandje meer voor het oog maar het is makkelijk om mee te werken.

Ik heb volgens mij nog ergens een foto in eigen beheer van het veulen uit 2020. Zal die nog eens even opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 14:49 



 
Profiel   

Van de Estoril wordt een instagram pagina bijgehouden: https://ap.lc/nyvqA

Het kind van de Estoril dus haar kleinzoon staat momenteel op sporthorses.
https://www.sporthorses.nl/advertentie/195248/te-koop/paarden-te-koop/nickel/?search=four%20legends

Op de foto het veulen uit 2020
[ img ]
op het moment van de foto nog geen twee weken oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 07:51 



 
Profiel   

Dankjewel, de rug is wel duidelijk een aandachtspunt.

Kjento zou ik geen gekke optie vinden, kan qua beweging en souplesse meer toevoegen dan Negro zelf denk ik. Maar ik denk ook aan Las Vegas die eigenlijk ook op alle punten wel zou kunnen verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 09:01 



 
Profiel   

De rug en het wat hoge kruis vind ik ook een aandachtspunt inderdaad. Maar ik vind dat je een heel mooie merrie hebt.

Sorbetje: Mauro geen gelijke voeten? Dat heb ik nooit bij hem gezien. Mauro zou ik eigenlijk helemaal geen gekke keuze vinden voor deze merrie. Ik denk dat hij de rug / bovenlijn zeker kan verbeteren.
Maar Kjento is ook echt geen gek idee inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 19:46 



 
Profiel   

ik heb hetzelfde type merrie geen vivaldi maar een Le vivaldi
deze is drachtig van Glamourdale
Had negro geprobeerd maar was niet gelukt dus toen voor Glamourdale gekozen.
Maar Negro of Glamourdale zou beiden wel kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 12:17 



 
Profiel   

Bedankt voor de complimenten over de merrie.

@spenius, waarom heb jij gekozen voor Glamourdale en bijvoorbeeld dan niet voor bijvoorbeeld Kjento?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 08:21 



 
Profiel   

sorbetje schreef
Ik moest denken aan Mauro,maar die heeft geen gelijke voeten.

Bedoel je niet Miami?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 08:49 



 
Profiel   

"De voeten zijn ruim voldoende ontwikkeld, goed van kwaliteit, rechtsvoor is een fractie smaller. De verzenen zijn goed ontwikkeld."

Dit staat in het rapport van Mauro: https://www.kwpn.nl/database?paard=p-597019

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 08:55 



 
Profiel   

Aah duidelijk, was me niet eerder opgevallen, maar het rapport ook niet gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 09:31 



 
Profiel   

Ik zie niet zo’n probleem in die rug eigenlijk…Ze heeft wel een hoge schoft. Dat komt ook terug in haar index. Met Impression lijkt de rug en schoft prima. Impression scoort ook op een lage schoft en dat zie je in het veulen terug. Kjento of zijn broer Mowgli misschien? Scheelt ook wat in het dekgeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 09:35 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ik zie niet zo’n probleem in die rug eigenlijk…


Ik dacht al dat ik er niets meer van kende, want dat zie ik ook nie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 15:38 



 
Profiel   

Ja zo kun je het ook noemen ;-), ik zie wel degelijk een wat verzonken middenstuk wat ook terug te zien is bij de kleinzoon zelfs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 15:41 



 
Profiel   

Mooie merrie. Ik snap wat je bedoelt met iel, dat zie je bij die For Legends (die overigens op een 'prachtige' manier door de baan wordt gejast :') ) ook wel terug. Al zal die nog wat uit moeten groeien lijkt me. Ik vind de rug ook iets gezonken achter de schoft idd, maar niet heel nadelig lijkt me. Ik vind de schoft van de 3-jarige vooral lang, maar ik zie geen gezonken rug.

Enfin, dat gezegd hebbende, denk ik dat er genoeg interessante keuzes worden genoemd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 15:56 



 
Profiel   

s0173957 schreef
janderegelaa schreef
Ik zie niet zo’n probleem in die rug eigenlijk…


Ik dacht al dat ik er niets meer van kende, want dat zie ik ook nie :D

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 18:11 



 
Profiel   

Manny schreef
Bedankt voor de complimenten over de merrie.

@spenius, waarom heb jij gekozen voor Glamourdale en bijvoorbeeld dan niet voor bijvoorbeeld Kjento?


Ik heb voor glamourdale gekozen omdat ik geen 2 x Jazz wou in haar bloedlijn.
En zelf ken ik heel veel afstammelingen van Glamourdale en die bevallen mij wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 20:27 



 
Profiel   

Hoe zouden jullie denken over bijvoorbeeld Floyd TN & Nescio?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-22 12:16 



 
Profiel   

Bij deze merrie zou ik Nescio van die twee de beste optie vinden, maar is nog wel een jonge niet ggk hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-22 13:22 



 
Profiel   

Mooie merrie heb je Manny.

Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

Wij verwachten een For Ferrero,een Taminiau en een Bloomberg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-22 17:48 



 
Profiel   

Misschien out of the box. ik dacht aan de jonge hengst Secret Lover. Zal niet meer voor dit jaar zijn.
Ben ook benieuwd of jan en elisa2 deze hengst zouden gebruiken op zo'n merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 08:45 



 
Profiel   

Ik vind het niet gek gedacht, ik verwacht dat die de bovenlijn wel kan verbeteren en kracht toe kan voegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 09:07 



 
Profiel   

Ik herken het punt van de bovenlijf niet zo goed aangezien de merrie met haar 14 jaar niet meer zo strak in haar vel zit als de jonkies.

Ik heb de kleinzoon in beeld en die is nu al véél meer paard. Lang jeugdig geweest denk ik, maar ik heb begrepen dat hij voor 30k verkocht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 21:28 



 
Profiel   

Uiteindelijk voor Nescio gegaan, helaas is ze niet drachtig geworden vanwege een infectie in de baarmoeder. Hengsthouder en dierenarts hebben ontzettend fijn geholpen maar mocht niet baten.

En die bovenlijn, is uiteindelijk ook waarom ze geen Elite is geworden.
Heb eerst de thuiskeuring gedaan vervolgens nog CK. Wel ster geworden dus maar ze vonden de aansluiting in de rug niet voldoende. En daarbij niet bergopwaarts genoeg in de beweging.

Inmiddels staat de merrie niet meer bij mij. Mogelijk heeft de nieuwe eigenaar nog wat aan jullie tips :).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 08:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen