Karakters nafok Dating AT Davinci du Bois en FS Numero Uno

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Karakters nafok Dating AT Davinci du Bois en FS Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 14:21

Kan iemand over een van de genoemde hengsten iets vertellen over het karakter van de nakomelingen? Ben vooral benieuwd naar nafok uit wat hetere of sensibele moeders.

Dating AT
Davinci du Bois
FS Numero Uno

Bedankt vast!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:58

Mijn Dating AT dochter is nog niet zo oud, is vorig jaar juni geboren. Maar is een hele nuchtere tante, niet snel onder de indruk en heel gezellig.
Ik moet zelf soms even schakelen, ik ben heel sensibel gewend. Voordeel is dat deze veel minder snel ontploft of ergens een probleem van maakt, maar ze is ook niet snel onder de indruk als iets niet te bedoeling is. Waar ik bij de rest maar mijn stem iets hoef te verheffen, heeft deze vaak een iets duidelijker signaal nodig.
De fokker gaf ook aan dat het ze opvalt dat Dating ze vaak makkelijk geeft, zij wonen dichtbij de hengstenhouder en hebben hem dus ook vaak gezien. Nu is de moeder van die van mij ook geen moeilijke als ik de fokker zo hoor.

Voorbeeldje, eerste kennismaking met mijn 'lintenmonster'
Afbeelding

En even een dekje erop gooien omdat het kan (en letterlijk gooien ook, wennen ze vast :+ )
Afbeelding

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Karakters nafok Dating AT Davinci du Bois en FS Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:52

Bokker Nicole heeft volgens mij ook een nakomeling(en) van Dating AT

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:28

Mijn nakomeling van Dating AT had geen fijn karakter. Heel bang en lastig als veulen. Is inmiddels wel beter geworden..

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:46

mijn nakomelingen van Dating AT waren niet makkelijk, hadden erg vlugge losse achterbeentjes zeg maar. Ze hadden beide een afwijking in de stand van de hoeven en moesten dus vaak gecorrigeerd worden door de hoefsmid, maar waren enorm lastig te bekappen. beide als veulen verkocht dus geen idee hoe het uiteindelijk geworden is.
"[Edit""] Mijn merries waren gewoon normale brave merries

Van de andere hengsten heb ik zelf nog geen veulens van gefokt, maar hoor ik eigenlijk wel van beide hele goede berichten over.

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Re: Karakters nafok Dating AT Davinci du Bois en FS Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 12:14

Bedankt vast voor de reacties!

En Mooney prachtig beestje heb je! Jouw verhaal klinkt echt exact hetzelfde als het verschil tussen mijn 2 Cassanova dochters haha. Het is overigens de dochter uit de merrie voor wie ik nu Dating overweeg die zo schaapmak is.

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Karakters nafok Dating AT Davinci du Bois en FS Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:49

Een Cassanova? Cassanova fokt wel erg braaf dus dat zou ik wel aandurven. Overigens heeft Marjolein ook een hele vette valk nu uit het buitenland gehaald :j

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 16:20

KellyDV schreef:
Een Cassanova? Cassanova fokt wel erg braaf dus dat zou ik wel aandurven. Overigens heeft Marjolein ook een hele vette valk nu uit het buitenland gehaald :j


Heb al een veulen van Cassanova uit deze merrie :D. Heel erg mak en stabiel beest. Uit mijn andere merrie ook 2 Cassanova veulens gefokt en heb die nu drachtig van Don Cremello. Ben dus wel fan van Marjolein haar hengsten, maar vind het ook leuk wat breder te kijken.

flinders

Berichten: 50
Geregistreerd: 23-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:43

Afbeelding
Wij hebben een 3,5 jarige ruin van FS Numero Uno! Een bravere pony ga je niet vinden, ik heb hem vorige zomer zelf even zadelmak gemaakt (3 keer opgezeten) en hem toen weer op de wei gegooid. Laatst weer een keer op gaan zitten en wat was hij weer abnormaal braaf. Als hengst was hij wel wat lastiger in de omgang, maar nadat hij gecastreerd is is hij zo lief geworden.

Het enige jammere is is dat hij wat te groot is, hij meet nu 1.50. Dat was wel een beetje te verwachten gezien zijn moeder 1.52 is, maar ons werd verteld dat FS Numero Uno wel klein fokte...

Bovendien is hij ook tekoop ;)

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:35

hooffie schreef:
mijn nakomelingen van Dating AT waren niet makkelijk, hadden erg vlugge losse achterbeentjes zeg maar. Ze hadden beide een afwijking in de stand van de hoeven en moesten dus vaak gecorrigeerd worden door de hoefsmid, maar waren enorm lastig te bekappen. beide als veulen verkocht dus geen idee hoe het uiteindelijk geworden is.
"[Edit""] Mijn merries waren gewoon normale brave merries

Van de andere hengsten heb ik zelf nog geen veulens van gefokt, maar hoor ik eigenlijk wel van beide hele goede berichten over.
waren die van dating of van zijn vader dimension. Van dimension heb ik er namelijk meerdere gezien met een frans voetje. In een andere stand bekappen is leuk maar je pikt ze er op de keuring zo uit op het straatje. Vaak ook nog met extra knik in de beweging omdat het been frans wil en dat in beweging ook is maar de hoef dan recht is gemaakt waardoor het in stand dus niet frans staat. Je moet er al verdomd vroeg bij zijn wil je het echt kunnen corrigeren.

Toontredend, x of o benen natuurlijk hetzelfde verhaal.

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:37

flinders schreef:
[ [url=m/9bXEws.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben een 3,5 jarige ruin van FS Numero Uno! Een bravere pony ga je niet vinden, ik heb hem vorige zomer zelf even zadelmak gemaakt (3 keer opgezeten) en hem toen weer op de wei gegooid. Laatst weer een keer op gaan zitten en wat was hij weer abnormaal braaf. Als hengst was hij wel wat lastiger in de omgang, maar nadat hij gecastreerd is is hij zo lief geworden.

Het enige jammere is is dat hij wat te groot is, hij meet nu 1.50. Dat was wel een beetje te verwachten gezien zijn moeder 1.52 is, maar ons werd verteld dat FS Numero Uno wel klein fokte...

Bovendien is hij ook tekoop ;)

Prachtig dier!
De hengst heeft verkleind tot nu toe ten opzichten van de moeder, maar als er achter de moeder paard lijnen zitten had zij mogelijk met een andere d pony hengst een grote e kunnen fokken. Er zijn meer invloeden als alleen de hengst.

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:13

lailapri schreef:
hooffie schreef:
mijn nakomelingen van Dating AT waren niet makkelijk, hadden erg vlugge losse achterbeentjes zeg maar. Ze hadden beide een afwijking in de stand van de hoeven en moesten dus vaak gecorrigeerd worden door de hoefsmid, maar waren enorm lastig te bekappen. beide als veulen verkocht dus geen idee hoe het uiteindelijk geworden is.
"[Edit""] Mijn merries waren gewoon normale brave merries

Van de andere hengsten heb ik zelf nog geen veulens van gefokt, maar hoor ik eigenlijk wel van beide hele goede berichten over.
waren die van dating of van zijn vader dimension. Van dimension heb ik er namelijk meerdere gezien met een frans voetje. In een andere stand bekappen is leuk maar je pikt ze er op de keuring zo uit op het straatje. Vaak ook nog met extra knik in de beweging omdat het been frans wil en dat in beweging ook is maar de hoef dan recht is gemaakt waardoor het in stand dus niet frans staat. Je moet er al verdomd vroeg bij zijn wil je het echt kunnen corrigeren.

Toontredend, x of o benen natuurlijk hetzelfde verhaal.



nee van Dating. ze hadden erg smalle voetjes en beide links voor erg frans. Achteraf gezien heb ik nog eens naar Dating zelf gekeken ( stiekem een mogelijkheid gevonden om hem zonder springschoenen te zien) en die heeft dezelfde bemerking op de voeten. blijft inderdaad aanwezig na corrigeren helaas. voor mij ook de reden om destijds de veulens te verkopen. wel jammer want ik had eindelijk een palomino merrieveulen waar ik op hoopte

flinders

Berichten: 50
Geregistreerd: 23-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:07

lailapri schreef:
flinders schreef:
[ [url=m/9bXEws.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben een 3,5 jarige ruin van FS Numero Uno! Een bravere pony ga je niet vinden, ik heb hem vorige zomer zelf even zadelmak gemaakt (3 keer opgezeten) en hem toen weer op de wei gegooid. Laatst weer een keer op gaan zitten en wat was hij weer abnormaal braaf. Als hengst was hij wel wat lastiger in de omgang, maar nadat hij gecastreerd is is hij zo lief geworden.

Het enige jammere is is dat hij wat te groot is, hij meet nu 1.50. Dat was wel een beetje te verwachten gezien zijn moeder 1.52 is, maar ons werd verteld dat FS Numero Uno wel klein fokte...

Bovendien is hij ook tekoop ;)

Prachtig dier!
De hengst heeft verkleind tot nu toe ten opzichten van de moeder, maar als er achter de moeder paard lijnen zitten had zij mogelijk met een andere d pony hengst een grote e kunnen fokken. Er zijn meer invloeden als alleen de hengst.


Dankjewel!
Vanuit moeders kant zit zover ik weet geen paard in, zijzelf is alleen wat groter. Nouja goed je weet ook wel dat genoeg hengsten en merries ingemeten worden, dus grote kans dat haar moeder en vader bijvoorbeeld ook al 1.50 waren. De moeder is een Mariano merrie en haar moeder is weer een Valido merrie. Allemaal wel Duits maar moet schijnbaar erg interessant is ons verteld op de keuring. _/-\o_
Maar goed, wij zijn blij met onze nuchtere ruin en hopen dat hij in de toekomst een leuk huisje gaat vinden!

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 11:18

lailapri schreef:
waren die van dating of van zijn vader dimension. Van dimension heb ik er namelijk meerdere gezien met een frans voetje. In een andere stand bekappen is leuk maar je pikt ze er op de keuring zo uit op het straatje. Vaak ook nog met extra knik in de beweging omdat het been frans wil en dat in beweging ook is maar de hoef dan recht is gemaakt waardoor het in stand dus niet frans staat. Je moet er al verdomd vroeg bij zijn wil je het echt kunnen corrigeren.

Toontredend, x of o benen natuurlijk hetzelfde verhaal.


hooffie schreef:
nee van Dating. ze hadden erg smalle voetjes en beide links voor erg frans. Achteraf gezien heb ik nog eens naar Dating zelf gekeken ( stiekem een mogelijkheid gevonden om hem zonder springschoenen te zien) en die heeft dezelfde bemerking op de voeten. blijft inderdaad aanwezig na corrigeren helaas. voor mij ook de reden om destijds de veulens te verkopen. wel jammer want ik had eindelijk een palomino merrieveulen waar ik op hoopte


Super fijne input bedankt!
Ik was inmiddels eruit dat ik met Dating ging dekken. Maar mijn merrie heeft 1 stijl voetje, dus een hengst met bekende 'slechte' voeten is dan niet echt de beste keuze.

Dat wordt het toch Numero Uno denk ik, over hem heb ik echt alleen maar goede verhalen gehoord waar ik ook informeer. Beide hengsten gingen voor mij gelijk op qua beweging en nakomelingen. Ondanks Numero Uno denk ik op karakter een iets veiligere keuze is heeft Dating uiteindelijk 'gewonnen' omdat ik hem zelf het gaafst vind om te zien en je moet toch ergens de knoop mee doorhakken |o. Mijn merrie is 1.44 dus het maakt opzich niet uit als Numero Uno wat maat meebrengt.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Karakters nafok Dating AT Davinci du Bois en FS Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:19

Ik heb een Davinci uit een zeer sensibele merrie. Heb nog nooit zo'n lief en aanhankelijk paard gehad. Moeder is totaal niet van het knuffelen, maar hij wel. Super mensgericht. Hij is nu bijna 2