Welke hengst voor Sandro Boy jr x Hemmingway merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Welke hengst voor Sandro Boy jr x Hemmingway merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 22:36

Vrienden van mij, moeder en dochter, willen heel graag een veulen fokken uit hun merrie (2005, Sandro Boy Jr x Hemmingway). Het is een echt familiepaard, de merrie wordt heel all-round ingezet, zowel dressuur (L2), als springen (B) en eventing (B) en ook regelmatig een bosritje. Het veulen is bedoeld als opvolger voor deze merrie en dus niet voor de verkoop.

Eigenaren zijn op zoek naar een springhengst met fijne gangen en vooral ook een fijn karakter. De merrie zelf is echt een gouden paard, superbetrouwbaar in elke situatie en dat zouden ze graag willen behouden. De merrie is niet al te groot, zo'n 1.63. Het zou fijn zijn als het veulen uiteindelijk ook die richting op gaat, liefst niet kleiner.

Zelf hebben ze al wat rondgekeken naar hengsten, maar ze zien door de bomen het bos niet meer. Welke hengsten zouden jullie aanraden?

Om een of andere reden kan ik het paard niet vinden op horsetelex, dus daarom als laatste foto een foto van het papier.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rijpaarden
Berichten: 52
Geregistreerd: 11-02-18

Re: Welke hengst voor Sandro Boy jr x Hemmingway merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:55

Comme d’Api vd Hacienda. Top karakter, goed gesprongen. Weinig inteelt op de merrie.

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:41

Ik ga dit jaar met Diarado fokken op mijn Hemmingway merrie. (Voor beschrijving van mijn merrie zie [EHK] Hengstenkeuze voor Hemmingway x Elcaro merrie ) . Eigenlijk had ik dezelfde wensen voor een hengst, fijn meewerkend karakter, gezond, fijn springen, allround inzetbaar en goede gangen...en geen kasteel. Mijn andere keuze zou Donthargos zijn, een jonge hengst die ik ook superaansprekend vind. Maar omdat dit mijn allereerste veulentje wordt heb ik toch voor een meer bewezen hengst gekozen.

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Re: Welke hengst voor Sandro Boy jr x Hemmingway merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:52

ik weet even zo gauw niet een springhengst te noemen, maar heb wel wat aandachtspuntjes voor je zoektocht:
Let er op dat je een hengst kiest die geen hol voorbeen heeft of dit doorfokt (jouw merrie heeft wel die neiging)
En een hengst met goede lendenen. De merrie lijkt op de foto wat bolle lendenen te hebben

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Welke hengst voor Sandro Boy jr x Hemmingway merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 20:44

Dank voor jullie reacties, we gaan de opties bekijken!

Mochten er nog meer ideeën zijn, dat heel graag!