Welke hengst voor palomino Magic Memphis x Kentucky merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fitandride
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-07-21

Welke hengst voor palomino Magic Memphis x Kentucky merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 14:32

Goedemiddag allemaal,

Na allerlei dierenarts onderzoeken, behandelingen, hoefsmid afspraken etc. blijft mijn paard af en aan kreupel, hier hoef ik verder geen advies/tips/commentaar over, dankjewel! :) Voor nu dus ook mijn keuze om haar te dekken en een veulentje te fokken, maar.... wij hebben nog nooit een veulen gefokt en hebben hier ook geen ervaring mee. Daarom graag jullie advies!

Waar ik eigenlijk wel over uit ben is dat ik een hengst zoek met een 'koel' karakter, Luna kan namelijk nogal heftig en 'druk' zijn. Ook souplesse is een aandachtspuntje, dit zou verbeterd mogen worden door een hengst. Daarnaast denk ik dat Luna een vrij lange rug en een stijl kruis heeft. En misschien is ze wat onderstandig? Verder vind ik het lastig om te kijken naar wat de verbeterpunten van mijn merrie zijn. Verder zouden we het wel leuk vinden een leuk kleurtje te fokken, maar een gezond/sterk veulen is natuurlijk belangrijker.

Verder gaat mijn voorkeur uit naar vers en een plaats waar de merrie kan staan tijdens het insemineren. Budget is eigenlijk max. 800 euro...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!

Gr. Sharon


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:51

Kijk eens naar de hengst White dream van AM stables.
Van wat ik er van zie kan die jouw merrie aanvullen qua bouw en karakter, rijpaard gefokt en ook nog eens garantie op een verdunningskleur :)

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Welke hengst voor palomino Magic Memphis x Kentucky merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:28

heb je wel een diagnose/oorzaak van die kreupelheid? ik vraag het meer omdat als het iets genetisch is, je dat denk ik niet door wil geven. Als ze ergens in haar bouw een zwak punt heeft waardoor ze gevoeliger blijft voor kreupelheden, kun je daar je hengst keuze op aanpassen.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Welke hengst voor palomino Magic Memphis x Kentucky merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:17

Ik kan je niet helpen maar vind dat je wel een heel mooi paard hebt :D