Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhengst voor Adjan x Jetset D merrie

 
Profiel   

Hoi,

Ik overweeg om mijn merrie van 1m66 te laten dekken. Veulen zou voor mezelf zijn, dus ook jonge of minder commerciële hengsten mogen, maar ook de gevestigde waardes zijn welkom.

Wat wens ik :
-Merrie is erg “wakker” maar doodbraaf, dat wil ik zeker behouden dus een hengst met een goed karakter is een must.
- Galop wil ik verbeteren, ik vind de merrie net iets de vlak in de galop.
-Merrie heeft een zeer goede stap en een sterk achterbeen tijdens het werken. Wil ik uiteraard behouden.
- Bij spanning kan ze echt erg kort worden in haar gangen en in het lijf, en zit er veel opwaartse beweging in de benen maar grijpt ze te weinig naar voren, dat wil ik zeker niet bevestigen. Mogelijks dus een hengst die ruimer beweegt.
-Ik ben zelf 1m75 dus kleiner wil ik zeker niet gaan fokken.

Verder ken ik van de fokkerij en bloedbanden niet zo veel, dus ik sta open voor alle tips.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... happy-feet



[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 22:50 



 
Profiel   

Ik denk aan een Vivaldi zoon als ze echt een goed en krachtig achterbeen heeft, die maat, lengte in de rug (tegen het krabbelen), voorbeen, een goed karakter en een goede galop door kan geven. Bijvoorbeeld: Desperado.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 09:14 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik denk aan een Vivaldi zoon als ze echt een goed en krachtig achterbeen heeft, die maat, lengte in de rug (tegen het krabbelen), voorbeen, een goed karakter en een goede galop door kan geven. Bijvoorbeeld: Desperado.



Desperado is inderdaad een knappe hengst!

Ik vind zelf Johnny Depp een erg leuke hengst, maar ik weet helemaal niet of hij goed bij mijn merrie past. Ik ga uiteraard nog contact opnemen met de hengsten houders wat zij vinden passen, maar het is leuk hier al eens te horen wat mensen vinden of zouden kiezen. Zo heb ik al een beter idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 16:32 



 
Profiel   

Ik ben bang dat die geen lengte in de rug gaat geven..

Voor vrij bloed is wellicht Furst Dior ook interessant, of hij echt de galop gaat verbeteren weet ik niet, hij gallopeerd zelf prima maar niet extra oid. Maar hij kan zeker het model verbeteren en lengte toevoegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 09:01 



 
Profiel   

Oh oke dank je!

Niemand anders een idee..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 21:04 



 
Profiel   

Ik moest denken aan Giano. Ik verwacht dat deze hengst wel de gewenste lengte in zowel lijf als beweging kan geven. En ook een tikje luxer fokt.
Vind het lastig om een goed beeld te krijgen van de merrie dus afgaande op het geschreven stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-22 20:00 



 
Profiel   

Mijn merrie lijkt qua bouw op die van u.
Ik wil ze dit seizoen latten dekken door Tattoo h&db.
Die is lang gelijnd en beweegt heel licht voetig. Ook een fijn meewerkend karakter. Hij was bij BWP vice kampioen. Comme il faut en Kannan bloed kun je denk ik niet veel verkeerd mee doen. Vader Parfait is ook ondanks zijn leeftijd al heel populair. Enkel ontbreekt hij zelf wat lengte voor onze compactere modellen vind ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 12:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen