Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor mijn merrie QUASIMODO VAN DE MOLENDREEF x ARPEGGIO

 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar jullie advies voor mijn merrie. Ze is spring gefokt maar ze heeft een dressuur ruiter getroffen. Ze kan fijn bewegen en heel goed springen. Heliavira is QUASIMODO VAN DE MOLENDREEF x ARPEGGIO x PION is een zelf gefokte merrie ik ken dus haar familie erg goed. We hebben veel fijne sportpaarden uit deze stam gefokt. Het zijn allemaal alerte paarden die goed kunnen bewegen.

Ik wil graag een leuke nakomeling voor mezelf fokken. Dus een paard dat fijn kan bewegen en verder allround inzetbaar is.

- Ik ben erg erg gecharmeerd van Mclaren mede door zijn goede beweging en karakter.
- Franzikus staat ook op mijn lijstje maar dat is Oldenburg ik weet niet of dat wel handig is (misschien een zoon).
- Krem staat in mijn regio vindt ik een leuke hengst hij staat bekend dat hij fijne karakters vererft.
Misschien is een gelderse hengst een optie? Duvira (haar oma) was ook gelders en heeft sportpredikaat via 2 x Z dressuur en 1x Z springen.

Ik ben heel benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /heliavira


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 18:39 



 
Profiel   

Ik was er van overtuigd bij de topictitel dat het om een springhengst zou gaan.

Wbt Franziskus is misschien zijn zoon Frankie Lee interessant.

Ik zou haar oma eerder half gelders noemen, Pion was geen gelderse ( F1 product) maar gaf wel goede sportpaarden en de kleur komt er ook vandaan.

Het ligt er heel erg aan wat je wilt fokken, je merrie heeft aardig wat massa..wil je dat behouden of wil je luxer fokken? Wil je meer een dressuurpaard die ook een sprongetje kan maken? of moet het echt ook wat beter kunnen springen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 09:04 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik was er van overtuigd bij de topictitel dat het om een springhengst zou gaan.

Wbt Franziskus is misschien zijn zoon Frankie Lee interessant.

Ik zou haar oma eerder half gelders noemen, Pion was geen gelderse ( F1 product) maar gaf wel goede sportpaarden en de kleur komt er ook vandaan.

Het ligt er heel erg aan wat je wilt fokken, je merrie heeft aardig wat massa..wil je dat behouden of wil je luxer fokken? Wil je meer een dressuurpaard die ook een sprongetje kan maken? of moet het echt ook wat beter kunnen springen?


Ja ik begrijp wel dat je dat gedacht hebt idd een springhengst . En klopt dat oma een F1 product is. Maar die zag er wel gelders uit qua bouw. Met een wat plattere kont maar dat heeft ze niet doorgegeven aan de kinderen.

Ik hoef niet perse een goed springpaard maar voor de lol een sprongetje maken is wel leuk.
Dus meer een allround paard voor mezelf. Eigenlijk ben ik wel heel blij met de merrie zelf qua bouw en type ze kan heel goed springen en fijn lopen. Als ik iets zou wensen is het iets meer front.
En als ik voor gelders zou gaan dan behoud ik de massa wat ik overigens niet erg vindt.
Maar goed wat luxer zou misschien een goede keuze zijn. Wat zou je dan aanraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 11:35 



 
Profiel   

Als ik denk aan luxer, maar toch met behoud van wat massa en het verbeteren van het front + allround en gelders dan denk ik aan Imposant. De enige vraag is denk ik of hij voldoende maat geeft.

Wellicht is de hengst Abrilon ook interessant, komt uit een lijntje van goede karakters en is echt klassiek gelders gefokt. Hengst zelf heeft een prachtig front. Of hij kan springen weet ik niet maar verwacht het wel gezien de afstamming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 16:03 



 
Profiel   

Ik denk dat er veel leuke hengsten beschikbaar zijn die beter zouden passen dan Krem! Het leuke kleurtje gaat er waarschijnlijk toch uit vanwege het schimmelgen van je merrie. Wat vindt je van Campbell VDL? Is een Holsteiner hengst. Wij hebben daar een nakomeling van gehad die echt fantastisch kon springen maar ook echt heel goed (ver boven gemiddeld) kon lopen. In feite een kopie van je merrie maar dan iets luxer, was echt een fantastisch paard en heel leuk allround.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 16:14 



 
Profiel   

JusticeJ schreef
Ik denk dat er veel leuke hengsten beschikbaar zijn die beter zouden passen dan Krem! Het leuke kleurtje gaat er waarschijnlijk toch uit vanwege het schimmelgen van je merrie. Wat vindt je van Campbell VDL? Is een Holsteiner hengst. Wij hebben daar een nakomeling van gehad die echt fantastisch kon springen maar ook echt heel goed (ver boven gemiddeld) kon lopen. In feite een kopie van je merrie maar dan iets luxer, was echt een fantastisch paard en heel leuk allround.


Bedankt voor het meedenken. En ik ben het met je eens over Krem. Het is ook niet mijn 1e keus maar evt een optie.
Campbell heeft heel mooi bloed maar ik zoek niet direct een springhengst en een schimmel hoe mooi ook heeft niet mijn voorkeur. Het is wel een hele mooie hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 10:24 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Als ik denk aan luxer, maar toch met behoud van wat massa en het verbeteren van het front + allround en gelders dan denk ik aan Imposant. De enige vraag is denk ik of hij voldoende maat geeft.

Wellicht is de hengst Abrilon ook interessant, komt uit een lijntje van goede karakters en is echt klassiek gelders gefokt. Hengst zelf heeft een prachtig front. Of hij kan springen weet ik niet maar verwacht het wel gezien de afstamming.



Bedankt voor deze 2 hengsten. Ik schrok ff van de 1e foto die ik tegen kwam van Imposant voor de koets. Maar ik heb uiteraard even verder gekeken en wat filmpjes opgezocht en is wel een hele mooie hengst die ook wel heel allround is. En front heeft hij zeker!

Abrilon is wel heel erg gaaf de kleur is ook echt heel mooi. Jammer genoeg niet zoveel beeld materiaal van hem te vinden online. Via instagram van zijn ruiter wel gevonden. Zelfs een spring foto. Maar dit is wel 1 die ik op het lijstje zet ik lees dat hij een heel goed karakter heeft. Ik vindt het type mooi, veel front en kan goed bewegen.

Bedankt voor het meedenken ☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 10:31 



 
Profiel   

Abrilon is zeker geen verkeerde optie!

Als je een Gelderse hengst zoekt die wat meer spring gericht is kan je Casaron ook eens op zoeken. Een fijne allround paard met een goed karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 10:40 



 
Profiel   

Abrilon is van een bokker dus die kun je wellicht irl bezoeken, als je even de zoekfunctie gebruikt op Bokt. Ahoy gaf zulke fijne en brave nakomelingen, en Imposant is ook zeker de moeite waard. Ik vind het ook een heel fijn dier en gefokt door een bokker CJJ9 dus die kan wellicht ook meer informatie geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 14:00 



 
Profiel   

Ik denk dat de Grand Prix dressuurhengst Gribaldi Junior RT wel iets voor je kan zijn.
Deze hengst is bij het NRPS goedgekeurd en zijn moeder (wat tegenwoordig dus bijna niet meer voorkomt, is zowel Z springen als Z dressuur). Dus mooi allround gefokt.
Daarnaast is het een heel heel sterk gebouwde hengst met goed fundament, ongecompliceerde hengst met een zeer goed karakter.

https://www.stoeterijdubois.nl/gribaldi-junior-rt.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-22 12:08 



 
Profiel   

Zal hier ook even reageren, ik ben inderdaad de ruiter van Abrilon :)
Hoewel alle hengsten hier thuis braaf zijn (love het gelders, en mijn schoonvader fokt ze er echt op), is Aapje echt een speciaal dier.
Je kan het echt zo gek niet bedenken of je kan het met hem doen of er achter hangen. Over viaducten heen, langs de snelweg op (en dan écht langs de snelweg haha, wij hebben hier een grasstrook die langs de snelweg loopt), met een ploeg door het land, sinterklaas optochten, echt alles kan dat dier!

Je mag me altijd een berichtje doen op insta (of hier) hoor als je meer info wil! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-22 14:56 



 
Profiel   

kevinsky schreef
Abrilon is zeker geen verkeerde optie!

Als je een Gelderse hengst zoekt die wat meer spring gericht is kan je Casaron ook eens op zoeken. Een fijne allround paard met een goed karakter.


Bedankt voor je toevoeging casaron is zeker een mooi paard maar dan heeft toch abrilon mijn voorkeur die heeft wat meer front.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-22 15:34 



 
Profiel   

hooffie schreef
Ik denk dat de Grand Prix dressuurhengst Gribaldi Junior RT wel iets voor je kan zijn.
Deze hengst is bij het NRPS goedgekeurd en zijn moeder (wat tegenwoordig dus bijna niet meer voorkomt, is zowel Z springen als Z dressuur). Dus mooi allround gefokt.
Daarnaast is het een heel heel sterk gebouwde hengst met goed fundament, ongecompliceerde hengst met een zeer goed karakter.

https://www.stoeterijdubois.nl/gribaldi-junior-rt.html


Prachtige hengst hele mooie kleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-22 15:36 



 
Profiel   

xmichxrocky schreef
Zal hier ook even reageren, ik ben inderdaad de ruiter van Abrilon :)
Hoewel alle hengsten hier thuis braaf zijn (love het gelders, en mijn schoonvader fokt ze er echt op), is Aapje echt een speciaal dier.
Je kan het echt zo gek niet bedenken of je kan het met hem doen of er achter hangen. Over viaducten heen, langs de snelweg op (en dan écht langs de snelweg haha, wij hebben hier een grasstrook die langs de snelweg loopt), met een ploeg door het land, sinterklaas optochten, echt alles kan dat dier!

Je mag me altijd een berichtje doen op insta (of hier) hoor als je meer info wil! :)


Bedankt voor je reactie en dat is heel leuk om te horen. Vindt heet wel een hele mooie hengst. Mocht ik voor gelders gaan dan wordt dat hem denk ik. Wel fijn om te horen dat hij zo'n makkelijk karakter heeft. Mijn merrie is namelijk wel heel lief in de omgang maar wel een uitdaging onder het zadel wat karakter betreft. Verder is ze wel heel fijn te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-22 15:39 



 
Profiel   

HeyLia schreef
xmichxrocky schreef
Zal hier ook even reageren, ik ben inderdaad de ruiter van Abrilon :)
Hoewel alle hengsten hier thuis braaf zijn (love het gelders, en mijn schoonvader fokt ze er echt op), is Aapje echt een speciaal dier.
Je kan het echt zo gek niet bedenken of je kan het met hem doen of er achter hangen. Over viaducten heen, langs de snelweg op (en dan écht langs de snelweg haha, wij hebben hier een grasstrook die langs de snelweg loopt), met een ploeg door het land, sinterklaas optochten, echt alles kan dat dier!

Je mag me altijd een berichtje doen op insta (of hier) hoor als je meer info wil! :)


Bedankt voor je reactie en dat is heel leuk om te horen. Vindt heet wel een hele mooie hengst. Mocht ik voor gelders gaan dan wordt dat hem denk ik. Wel fijn om te horen dat hij zo'n makkelijk karakter heeft. Mijn merrie is namelijk wel heel lief in de omgang maar wel een uitdaging onder het zadel wat karakter betreft. Verder is ze wel heel fijn te rijden.


mijn eigen merrie heeft in 2020 een veulen gekregen van zijn kleinzoon, Deifeldt's King. Echt een onwijs leuk veulen. En dit jaar is ze drachtig van Abrilon, veulen is voor mijn schoonvader want die wou heel graag een veulen uit haar haha. Is een hannoveraanse merrie, best een heethoofd maar kan gruwelijk draven. Verwacht best wel wat van het veulen hahahah
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-22 16:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen