Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welsh Cob merrie welke hengst ?

 
Profiel   

Ik twijfel een beetje of ik mijn Welsh Cob kruis met een Welsh Cob hengst of toch kies voorheen luxer type. Ze is zelf een Kruizing tussen een Welsh C vader en Welsh D moeder. Ze is zelf een D van 145cm.

Kwa verbetering, tja ik vind haar geweldig, ze heeft een heerlijk karakter, 3 goede basis gangen. Misschien dat haar hoofd wat edeler had gekunt ?


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Hengst die ik bij de Welsh Cob op het oog heb is een typisch Welsh Cob

Medrus Keltic Knight

[ img ]

[ img ]

Maar soms twijfel ik om toch luxer te fokken, ik wil in iedergeval geen hengst waarvan er al heel veel nakomelingen lopen en ik hoef ook geen bijzondere kleur. Veulen fok ik voor mezelf , aangespannen en recreatie maar moet wel mee kunnen komen in de sport.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 19:03 



 
Profiel   

Leuke merrie heb je! Is Cassanova Du Bois niet iets voor je? Heerlijk karakter en maakt erg mooie veulens vindt ik. Hij is ook wat luxer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 17:52 



 
Profiel   

Voor mijn gevoel zijn daar al zoveel veulens van, ik zou toch wel wat ander bloed willen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 19:45 



 
Profiel   

Crisis wat een mooie merrie! Ik kan je niet helpen maar ik blijf even volgen voor de adviezen/ tips en voor jouw uiteindelijke keuze natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 20:00 



 
Profiel   

Wat vind je van deze hengst? Hij is 3 jaar, stokmaat staat er niet bij, maar het is een D.
https://www.turfhorst.nl/welsh-hengsten/?fb_album_id=4885718501545571

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 20:06 



 
Profiel   

Toevallig is er 5 juni een Welsh show bij Turfhorst, dan zou ik die hengst kunnen bekijken, hij spreekt me wel aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 20:41 



 
Profiel   

Wat vindt je zelf mooi? Wil je liever wat eleganter? Of wil je liever het robustere van de Welsh behouden?

Ik ben zelf echt fan van de wat grovere paarden, en vindt de hengsten van Arvalon, in Duitsland echt mega gaaf!
Bijvoorbeeld Gwendraeth Danny Boy (lekker grof) of Trevallion Harley (net iets eleganter).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 20:50 



 
Profiel   

Ik vind dat grovere ook erg mooi maar merk ook wel dat het bij het mennen best een opgave is ze dressuurmatig leuk voor elkaar te krijgen. Daarbij vind ik de ruggen van veel van die grovere hengsten ook niet ideaal hoewel me ook verteld is dat het gewicht vaak een vertekend beeld geeft.
Arvalon is niet erg up to date met hun online gegevens maar ik ga even kijken. Edit die dekken geen merries van anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 21:06 



 
Profiel   

Crista schreef
Wat vindt je zelf mooi? Wil je liever wat eleganter? Of wil je liever het robustere van de Welsh behouden?

Ik ben zelf echt fan van de wat grovere paarden, en vindt de hengsten van Arvalon, in Duitsland echt mega gaaf!
Bijvoorbeeld Gwendraeth Danny Boy (lekker grof) of Trevallion Harley (net iets eleganter).


Arvalon nemen geen bezoekende merries.

Trevallion Harley is de vader van mijn hengst Sublime Sponte.

Die turfhorst-hengst in de link hierboven is een NWR. Geen sectie D.
Ze hebben wel een heel mooie sectie C-hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 18:51 



 
Profiel   

Een mooie NWR of partbred is ook een goede optie denk ik. Je blijft dan dicht bij het ras, maar een scheutje Arabisch en Engels volbloed erin zorgt voor wat luxe en meest sterkere rug. Er zijn veel correcte hengsten te vinden, hoewel veel maar kort dekken helaas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 13:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen