Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Tuschinski x Jet-Set D merrie

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

Sinds enige tijd hebben wij ons lease-paard overgekocht. Omdat ze ons zo lief is zouden we graag een opvolger van haar willen, mocht dit ons gegund zijn. Echter hebben zowel mijn moeder als ik niet ontzettend veel verstand van de hengstenkeuze welke voor haar geschikt is, dus waarom niet hier om advies vragen? :D

Linkje naar horsetelex voor haar afstamming:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 7/antana-v

Wat zouden we willen behouden:
- Ze is erg lief, heeft humor en een fijn karakter. Is buiten het rijden om heel relaxed, soms wel wat ‘veel’ merrie
- Verfijnd hoofd, mag van mij persoonlijk chique blijven
- De maat is prima, mag groter maar zeker niet kleiner
- Lekker veelzijdig, ze kan alles, van springen/cross tot lekker grondwerken

Wat willen we verbeteren:
- Ze heeft een kleine emmer als het om rijden gaat, snel paniek waardoor ze het even kwijt is. We zouden graag een nuchtere hengst willen welke een nuchter karakter heeft (en hopelijk vererfd :p ) Ze is niet onhandelbaar maar wel sensibel.
- Haar beweging is goed maar niet bijzonder. Voornamelijk de stap en draf zouden ruimer mogen, de galop is opwaarts en ruim genoeg.

Ze heeft op het moment een welvaartsbuikje omdat ze stil staat en ze was niet bijzonder geinteresseerd in een nette standfoto, maar voor het idee:

[ img ]

[ img ]

Helaas heb ik geen bewegend beeld, maar hopelijk geeft dit een beetje een overzicht. Ik ben heel benieuwd naar jullie wijze adviezen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 21:28 



 
Profiel   

Hey deze merrie ken ik, haar totilas dochter ook. Deze is laatst ster geworden . Knappe merrie hoor. Ik weet wel dat ze na die totilas niet meer drachtig is geworden. Misschien een idee om een swab te laten nemen voordat je begint met dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 22:13 



 
Profiel   

Als je die stamboekscore kijkt is het gewoon kinderachtig dat ze geen ster geworden is.

Die swab zou ik ook doen en ik zou een Totilas zoon nemen. Waarbij Toto jr. natuurlijk het meest voor de hand ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 22:27 



 
Profiel   

De totilas is echt een poppetje ook wat apart karakter. Wel lief en braaf onder het zadel. Heb haar geschoren voordat ze naar de eptm is gegaan.

Ik heb gehoord dat ze Antana meerdere keren nog hebben laten insimineren zonder resultaat. Daarom zou ik echt een swab adviseren. Wellicht zat ze toen niet goed in haar vel? Ik weet het niet, maar wel iets om rekening mee te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 22:35 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties, leuk dat je haar kent AM Horses! De Totilas dochter ken ik ook, prachtige merrie is dat. Ze is inderdaad een tijdje niet drachtig geworden dus we willen alles onder invloed van een arts doen, een swab is daarin zeker geen slecht idee! Enkel als alles groen licht krijgt zouden we het willen proberen, ze is ook al 17.

JandeRegelaa(r), mag ik weten waarom je Totilas bloed aanraad? Puur uit interesse, ik ben erg fan van zijn nakomelingen, ik denk dat er ook wat moois uit zou rollen als we de combi maken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 07:59 



 
Profiel   

Omdat ze een goede Totilas nakomeling heeft. Dus die mix klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 08:33 



 
Profiel   

Wij hebben een tweejarige van Kingston (Toto Jr. x Turbo Magic) uit een Tuschinski merrie in de opfok staan. Laatst nog geweest en ik werd opnieuw heel blij van hoe die uitgroeit.

@TS, enig idee hoe het met de twee eerdere veulens van je merrie is gegaan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 08:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen