Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Elite, Sport (1.35) Verdi x Cavalier merrie

 
Profiel   

Hallo,
Voor onze Verdi merrie zoeken we een passende hengst.
En ik was benieuwd wat er voor ideeën zouden komen uit een topic :)

9 jarige merrie
1.35 geklasseerd
Elite Sport

Verbeterpunten:
-betere galop, mist hierin wat sprong en gedragenheid
- merrie is vrij neerwaarts, heeft veel van Verdi
- meer souplesse, met name in de galop
- meer karakter in het parcours, merrie kan soms wat 'gemakzuchtig' zijn.

Over het algemeen een fijne merrie die net wat meer lossigheid en hardheid mag hebben. Daarnaast zou de hengst wat meer 'brand' mogen toevoegen, merrie mist soms wat instelling.
Exterieur, mooie merrie, 80 punten op exterieur op de keuring, super correct, iets strak op de lendenen. In het werk zou ze wat opwaartser mogen zijn. De hengst moet over een goede galop beschikken en lossigheid hebben.
Ik ga een filmpje uploaden en een standfoto toevoegen.

Sterke voorkeur voor een bewezen (sport)hengst.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 21:42 



 
Profiel   

Als je een hengst zoekt met meer karakter/pit en goede galop zou ik het zeker gaan zoeken bij Numero Uno nakomelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 18:30 



 
Profiel   

Taloubet k z.... bewezen hengst !!! top type, niet op voorhand gebouwd, maar juist zeer mooi in harmonie, balans.

uit deze moederlijn nakomelingen met bot, dus goede benen en mooi ronde ribbenkast , en goede natuurlijke bespiering.

https://stallions.zangersheide.com/nl/p ... OUBET-Z-x-


ik heb taloubet , krista ,zn moeder, en ook bigstar junior k z, en vele nakomelingen taloubet kz vaak gezien, en zelf met krista, taloubet en bigstar junior aan de hand gelopen.

Krista v polydor DE bewezen fokmerrie, goede karakter, goed model, nakomelingen van krista en van taloubet k z. Zijn allemaal nuchter en trekken op de sprong. dus als ze aan t werk zijn trekken ze op de hindernis hebben moed en hart voor t werk.

ook jaloubet k vdl jonge hengst, 3/4 broer van taloubet k z, komt ook uit Krista

https://www.vdlstud.com/nl/paarden/Jalo ... -x-Polydor

van zijn nafok is nog niet zoveel resultaat als zn grote broer taloubet k z en bigstar junior k z.

maar kwa prestaties doet hij t zelfde als zn broers op deze leeftijd en de nafok, gaat mijn inziens ook dezelfde kant op!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 18:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen