Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

dekhengst(pony) springen

 
Profiel   

Hey, vorig jaar had mijn connemara pony een veulen van Calipso van de Vondelhoeve, dit jaar wil ik opnieuw graag met haar fokken.
info over mijn merrie:
- zelf 1m10 gesprongen
- heeft 1m eventing gedaan en was hier TOP voor
- gouden karakter
- mist wat lef
- heeft een iets te korte galop
- 1m48
in mijn volgend veulen wil ik dus vooral lengte in de galop verbeteren en wat meer lef. Ik wil ook graag een pony gebruiken die al 1m30 liep voordien, maar ik sta ook open voor een jonge pony met veel potentie.
Ik dacht al aan volgende hengsten: Blackwoodland Rock en Macho Carwyn, omdat die beiden op hoog niveau gepresteerd hebben en ook tussen de paarden, iemand die hier nakomelingen van heeft en foto's/ Filmpjes wil delen?
Filmpjes van mijn merrie: https://www.youtube.com/watch?v=zo1BDKOJVrc
https://www.youtube.com/watch?v=qtEGbRTjcPU
Bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 16:46 



 
Profiel   

Een jonge hengst met enorm veel potentieel en heel veel galop is Wacko van het jachtveld. Wacko heeft dan ook nog eens een top instelling en is bloedmooi.
[ img ]

Een andere hengst die momenteel heel goed presteert in Frankrijk is Top magic van de groenheuvel
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 18:29 



 
Profiel   

Leuke merrie!
Om binnen het connemara stamboek te blijven is Goliath van de Groenweg misschien ook een optie, enorm spring vermogen.
Kijk bij connemara's sowieso naar de HWSD status van de merrie en hengst, maar daar ben je je waarschijnlijk al van bewust. Blackwoodland Rock is bij mijn weten zelf niet getest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 21:18 



 
Profiel   

Wacko had ik inderedaad al gezien en vind ik echt een leuke hengst, ik zou echter liever nog een jaartje wachten tot wanneer er wat meer filmpjes/resultaten zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 05:44 



 
Profiel   

Ik lees niet dat je binnen het Connemara stamboek wil blijven, wat denk je dan van Gruyter's Bruno Mars?
Goede galop, veel springvermogen en scoorde erg hoog op de terreinproef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 22:25 



 
Profiel   

wow inderdaad heel toffe hengst :) bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 09:57 



 
Profiel   

bij het NRPS zijn ook een aantal goede springponyhengsten.
Waaronder Kobra van Orchids, Zeppe van de IJsseldijk en Forsyth Junior .
Kobra komt uit de zelfde lijn als meerdere EK springpony's zoals Kosmo van orchids (ook nog beschikbaar via diepvries). Zeppe heeft zelf ook EK gesprongen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 10:37 



 
Profiel   

Blackwoodland Rock!
Fantastische springer, met een super karakter

En als het goed zijn er nog wel rietjes van hem in Nederland ( via carry huis in 't veld)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 12:11 



 
Profiel   

Misschien niet direct je eerste keuze, maar ik het een super springpony die op haar beurt ook weer top springer vererft. Haar moeder is 1,33 en vol new forest, haar vader is Don Cremello du Bois. Hoewel mijn pony geen dressuuraanbidder is, is ze zeker verbeterd op gangen. ze springt ook op karakter. in de training als ze het niet redde vouwde ze alle ledematen zo ver mogelijk omhoog en schoof over haar buik over de balk om zo alsnog de hindernis te halen. Mijn merrie is slecht 1,38 maar loopt regelmatig prijzen, ook als d en e bij elkaar worden gedaan in de ranking. Ze is tot en met 1,20 uitgebracht. (in 4 maanden van 80 cm naar 1,20m). Daarna heb ik haar gedekt en heeft ze weer lekker 2 jaar veulen mogen krijgen en een jaartje mogen ontzwangeren en u is ze met haar 4e ruiter van start gegaan en die waren laatst 2e op de regio's in het L.
https://www.youtube.com/watch?v=6hfMZZMMszo

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 22:26 



 
Profiel   

Uit nieuwsgierigheid, welke hengst is het geworden TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 17:53 



 
Profiel   

toch besloten pas volgend jaar opnieuw te fokken met haar, zodat ze gelijk met onze andere merrie bevalt en er niet te veel leeftijd tussen de veulentjes zit, zeker omdat de andere een paard is
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 19:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen