Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

(Bonte) pony hengst gezocht.

 
Profiel   

Voor volgend jaar ben ik al langszaam opzoek naar een pony dekhengst voor ons merrietje.

Emma is een 1ste premie stamboek ster NAS merrietje met een stokmaat van 1,20. Ze is ook WPCV geregistreerd (partbred, is 87,5% welsh) en heeft daar meerdere kampioenstitels behaald. Ze is een geweldige kinderrijpony, heeft meerdere wedstrijden gelopen in dressuur, springen en cross en heeft echt een topkarakter.

[ img ]

[ img ]

Sinds vorig jaar wordt ze ingezet als fokmerrie en kreeg ze haar eerste veulen van een appaloosa hengstje van 1,26. Een schitterend zeer luxe hengstveulen.

[ img ]

Dit jaar heeft ze van hetzelfde hengstje net zo'n mooi veulen als vorig jaar aan de voet maar nu een merrieveulentje <3 .

[ img ]

Ik heb haar dit jaar weer gedekt met hetzelfde hengstje (is onze eigen hengst) en ze is nu alleen maar fokmerrie, wordt niet meer bereden.
Ze is altijd direct drachtig, heeft makkelijke bevallingen en is een hele goede moeder. Als alles weer zo goed verloopt wil ik haar volgend jaar weer dekken maar dan eens met een ander hengstje.

Ik denk aan een wat grotere pony hengst deze keer om een veulen met wat meer maat te krijgen. Karakter is erg belangrijk want ik fok kinderpony's. Opzich hou ik wel van een gokje dus wat betreft ras heb ik geen grote voorkeur maar wil op beweging niet te veel inleveren, eigenlijk ben ik ook benieuwd wat er wordt voorgesteld voor haar en uiteraard zoek ik wel een goedgekeurde stamboekhengst.
Na 3x een appaloosa hengst wil ik volgend jaar eens geen appaloosa hengst erop en als ik uit passende hengsten kan kiezen heb ik wel voorkeur voor eens een bonte hengst, liefst homozygoot bont dan natuurlijk maar dat is vast teveel gevraagd.
Voorkeur voor k.i. mogelijkheid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 20:29 



 
Profiel   

Picasso van Knedo? Ik geloof een stokmaat van 1.51m en erg veelzijdig: https://easpstamboek.nl/hengsten/eps-e- ... van-knedo/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 20:41 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk totaal niet thuis in de ponies maar volgens mii is er een bont Deutsches Reitpony die zich kwa karakter goed bewezen heeft : Jacky Boy heet hij

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 20:49 



 
Profiel   

Day and Night AT komt mogelijk volgend jaar bij zijn nieuwe eigenaar ook weer ter dekking, ook Duitse rijpony. Is alleen de vraag of je dat sperma naar Nederland kan krijgen.
Is wel heterozygoot, maar dat zijn bovenstaande hengsten ook.

En als je diepvries aandurft en voor nog meer kleuropties wilt gaan, de fokker van Picasso heeft ook een champagne bonte partbred Arabier ter dekking staan. Die zitten ook in Duitsland, maar volgens mij is die diepvries in NL te verkrijgen. Zowel voor bont als champagne heterozygoot, Khasanova (bij Gestuet Lindenhof).

Qua Nederlandse hengsten kwam ik zelf ook niet verder dan Picasso in mijn zoektocht.

In België heb je ook nog Pablo, maar dat is een echte (succesvolle) springer, dus die heeft niet de gangen die je zoekt. En die gaat tijdens het dekseizoen wel gewoon op internationale wedstrijd dus als je pech hebt qua timing is hij alleen diepvries beschikbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 21:07 



 
Profiel   

En een Welsh partbred? Daarvan zijn er heel veel, die mooi bij de merrie aansluiten qua model denk ik. Nieuwmoed's Mr Darcy bijvoorbeeld, 1,44m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 21:31 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik ben eigenlijk totaal niet thuis in de ponies maar volgens mii is er een bont Deutsches Reitpony die zich kwa karakter goed bewezen heeft : Jacky Boy heet hij



Daar heb ik een paar hele fijne ponys van gezien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 21:49 



 
Profiel   

Pytron's Brenin :D
Valk, 1,34cm, topkarakter, goed bewegen en bloedmooi.
Daarnaast kan je echt met een gerust hart je merrie met veulen brengen wanneer ze hengstig is. Alles is veilig, mooie grote stallen en lekker naar buiten op de wei. Want dat vind ik vooral een ding, je ziet soms plekken..... wil je ze zo weer mee terugnemen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 14:51 



 
Profiel   

Kijk deze hengst eens: https://www.warmbloodstallionsna.com/st ... p?spid=582

Hij staat in Engeland en ze hebben diepvries omm te verzenden. Er is een FB pagina. Zoek op Woodbury’s Harlequin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 18:36 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Kijk deze hengst eens: https://www.warmbloodstallionsna.com/st ... p?spid=582

Hij staat in Engeland en ze hebben diepvries omm te verzenden. Er is een FB pagina. Zoek op Woodbury’s Harlequin.



Na het lezen van de TS haar wensen, wilde ik net dezelfde posten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 17:54 



 
Profiel   

Fokker321 schreef
janderegelaa schreef
Kijk deze hengst eens: https://www.warmbloodstallionsna.com/st ... p?spid=582

Hij staat in Engeland en ze hebben diepvries omm te verzenden. Er is een FB pagina. Zoek op Woodbury’s Harlequin.



Na het lezen van de TS haar wensen, wilde ik net dezelfde posten!

Zijn grootvader is Neron die altijd op De Nieuwe Heuvel stond. De vader van deze hengst heb ik naar Engeland verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 18:36 



 
Profiel   

Ik heb diepvriesrietjes van deze hengst in mijn bezit, ik woon in België.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-23 14:27 



 
Profiel   

Dit vind ik ook altijd een erg gave hengst. Helaas heb ik er geen merrie (meer) voor
[ img ]
[ img ]


Ts is de merrie nog dragend geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-23 15:53 



 
Profiel   

youngbreeder schreef
Ik heb diepvriesrietjes van deze hengst in mijn bezit, ik woon in België.

TS heeft al ruim een jaar geen berichten geplaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-23 16:04 



 
Profiel   

Brainless schreef
youngbreeder schreef
Ik heb diepvriesrietjes van deze hengst in mijn bezit, ik woon in België.

TS heeft al ruim een jaar geen berichten geplaatst.



Maakt niet uit, misschien heeft iemand anders interesse :-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-23 18:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen