Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

hengstenkeuze trakehner merrie Schwarzgold x travell

 
Profiel   

Aangezien ik zelf (nog) helemaal niet thuis ben in het fokken zou ik heel graag om wat advies willen vragen. _/-\o_

Helaas mag mijn merrie niet ingezet worden als rijpaard maar hebben wij wel groen licht (van dierenartsen) om verder te gaan als fokmerrie. Volgend jaar wil ik haar graag voor het eerst laten dekken... Maar welke hengst :+

Merrie heeft veel karakter, dit zie ik bij de nakomeling graag wel iets minder.
Ze is 1,67 nakomeling ook graag een wat grotere maat.
Stiekeme voorliefde voor aparte kleurtjes maar dit gaat niet boven de kwaliteit van het veulen.

Geen idee of er zo voldoende bekend is om een advies op te geven (zoals ik eerder zei ik ben hier echt nog niet in thuis hihi 8)7 )

[ img ]
Foto van haar op de keuring als 3 jarige

[ img ]
[ img ]
Meer recente foto's van aankoop tot nu
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 13:04 



 
Profiel   

Wat zijn haar goede en minder goede punten behalve karakter? Wil je in trakhener bloed blijven of is kwpn/ander stamboek ook prima?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 17:32 



 
Profiel   

Als je Trakehners wil fokken zou ik eens contact opnemen met het TCN (Trakehner Contact Nederland) of met Iris en Bert Jansen (Bert is voorzitter van het TCN geweest en een poosje geleden heb ik een super gesprek gehad met Iris over fokkerij en eigenschappen van hengsten en merries binnen het Trakehner stamboek) of misschien met Rob, de eigenaar van manege Groenewoude in Woudenberg, hij weet ook ontzettend veel van Trakehners.

Qua eigen ervaring met het ras weet ik dat de Caprimond lijn geweldige paarden geeft, dit is wel `oud bloed` o.a. Hohenstein is een zoon van hem en op youtube staat een filmpje van die 2 samen als vader en zoon en beiden gereden door een vader en zoon. Heel mooi.
Helaas heb ik zelf niet heel erg veel ervaring in de Trakehner fokkerij, maar het zijn fantastische paarden!
Heel veel plezier en succes met je knappe merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 19:02 



 
Profiel   

Heb je een linkje naar horsetelex?

En wil je binnen het ras blijven of maakt dat niet uit? En hoe zijn haar gangen?

Schwarzgold staat er om bekend maat te fokken, dus dat jouw merrie niet zo groot is doet mij vermoeden dat de geringe stokmaat uit de moederlijn komt en lijkt me als je groter wilt fokken dan een groot aandachtspunt.

Morricone doet het heel goed in de trak fokkerij, of hij echt maat fokt en hoe dat zit met karakter durf ik niet helemaal te zeggen.

Ik was destijds wel weg van Milford VDL van Millenium (zelfde vader als Morricone) NRPS ggk, hele brave hengst met voldoende maat en massa en heel veel souplesse. Heeft wel merries nodig met een goed achterbeen. Je kan altijd contact opnemen met de eigenaar om deze irl te bekijken mocht hij je aan staan: https://nrps.nl/database/de433330388515-milford

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 07:54 



 
Profiel   

Ik vind de ruglijn en de halsaanzet van de merrie niet zo mooi, dat zouden voor mij sterke aandachtspunten zijn. Wat was het resultaat op de keuring? Hoe beweegt ze? Wat is je fokdoel? Wil je binnen het Trakehner verband blijven? Hoe is haar karakter, wat maakt haar karaktervol (of is ze gewoon een eenkennige Trakehner)? Wat wil je behouden en wat wil je verbeteren? Wat is haar verdere afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 08:20 



 
Profiel   

Als je in de Trakhies wilt blijven, Morricone is geen Trakhener รจ.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 08:53 



 
Profiel   

Mijn fout inderdaad...zijn vader Millenium wel en die fokt natuurlijk ook goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 10:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen