Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor hengst dressuurmerrie Lord Europe x Geniaal

 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Hallo iedereen,

Puur uit interesse vraag ik mij af wat voor hengst (springen of dressuur) bokt zou kiezen voor deze merrie.

Ja ze is nu 2 jaar dat weet ik, ik ben gewoon nieuwsgierig wat jullie zouden kiezen voor onze Princess en waarom jullie die hengst zouden gebruiken voor deze merrie

Afstamming is Lord Europe x Geniaal.
Ze is ongeveer 1.70 m.



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 28-07-22 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Titel verduidelijkt

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 15:43 



 
Profiel   

Daar is op deze manier natuurlijk niet heel veel zinnigs over te zeggen.
Dan krijg je losse flodders van rijpony's via barok pinto en cremello tinkers naar alle andere persoonlijke favorieten.

In dit topic vind je de regels voor dit forumdeel:
[EHK] Regels en richtlijnen [EHK] Exterieur en Hengstenkeuze

Voor jouw vraag specifiek van belang:
Citaat
Geef verder een duidelijke omschrijving (doel, karakter, goede en slechte eigenschappen, gebreken, pluspunten enz) van de merrie en een korte omschrijving van wat het doel van het veulen is.

Ze is natuurlijk nog maar 2 jaar, maar je kan vast wel iets zeggen over het karakter (mensgericht, introvert, ....), het temperament (flegmatiek, sensibel, ...) en de kwaliteit van de beweging in vrijheid.
Omdat je ook vraagt naar springhengsten: heb je de merrie wel eens laten vrijspringen? Hoe deed ze dat? (Filmpje?)

Verder is met een foto op het harde de beenstand/hoefvorm beter te beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 16:40 



 
Profiel   

Nou in ieder geval een dressuurhengst. Ze komt uit een prachtige stam, de Lady Cara lijn. Veel predikaten en sport. Je zal met de bloedvoering wat uit moeten kijken ivm inteelt want ze voert veel grote namen in haar pedigree.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 16:40 



 
Profiel   

Uit dat lijntje is de maat een punt van aandacht en temperament (hete paarden) en dat speelt waarschijnlijk ook een rol in de hengstkeuzes die gebruikt zijn bij het fokken van jouw merrie.

Nu is er inderdaad weinig zinnigs te zeggen over een hengstkeuze zonder aanvullende informatie, in ieder geval zit er lijnenteelt op Ferro in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 12:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen