Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze voor Lord leatherdale merrie

 
Profiel   

Voor mijn Lord Leatherdale x Belisar merrie ben ik op zoek naar een hengst voor volgend seizoen. Zou graag zien dat deze een goed front, grootramigheid, goede rug en iets minder vlak kruis vererft. Fijn karakter en bewerkbaarheid ook erg prettig. Qua gangen zijn met name een goede draf en galop van belang. Sterke voorkeur voor een bewezen hengst.

Ze heeft twee nakomelingen van Negro, mooi om te zien maar blijven mij wat te klein. Mooie Nespresso die naar België is verkocht. Afgelopen jaren twee Taurus veulens, bewegen fijn.

Wat zouden jullie adviseren?

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1640457/doya
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 16:59 



 
Profiel   

Heb je misschien ook foto's van de merrie.
Als ik zo je beschrijving lees denk ik aan.
INDIAN ROCK
DESPERADO

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 23:12 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 07:18 



 
Profiel   

Hoe is het achterbeengebruik van de merrie? en de souplesse? Heeft ze voldoende kracht?

En voldoen de veulens van Taurus aan je wensen?

Met deze bloedvoering kun je natuurlijk alle kanten op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 07:38 



 
Profiel   

Achterbeen is oké. Niet geweldig, maar ook niet slecht. Souplesse ook wel oké, kracht kan wel wat verbeterd worden. Front is een duidelijk aandachtspunt.

Maat blijft voornaamste aandachtspunt bij haar nakomelingen. Laatste veulen van Taurus (bij haar voorgaande eigenaar gefokt) vond ik fijn bewegen maar had qua uitstraling voor mij net niet dat wauw gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 08:49 



 
Profiel   

splenius schreef
Heb je misschien ook foto's van de merrie.
Als ik zo je beschrijving lees denk ik aan.
INDIAN ROCK
DESPERADO


Die had ik inderdaad ook op de lijst staan. Had bij beide alleen nog niet direct “dit is hem”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 08:52 



 
Profiel   

Ze lijkt wel een lange hals te hebben maar die blijft wellicht te horizontaal.

Voor maat, front, goed achterbeen en drie goede gangen denk ik aan Las Vegas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 11:56 



 
Profiel   

Wat zijn jullie gedachten over Kjento, Vitalis en Dancier gold?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 13:50 



 
Profiel   

Kjento heb ik ook aan gedacht, kun je proberen als het Negro bloed zo fijn aansluit.

Vitalis zou ik niet doen ivm een gebrek aan kracht en Dancier Gold heb ik wel een paar fijne nakomelingen van gezien maar zelf geen goed beeld nog van zijn nafok. Van wat ik heb gezien had in ieder geval veel souplesse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 14:54 



 
Profiel   

ik zat ook aan Jovian te denken.
Kennis van mij heeft daar 2 hele fijne zeer goed bewegende 3 jarige en 2 jarige van.
Veel oprichting en krachtig achterbeen met genoeg souplesse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:33 



 
Profiel   

splenius schreef
ik zat ook aan Jovian te denken.
Kennis van mij heeft daar 2 hele fijne zeer goed bewegende 3 jarige en 2 jarige van.
Veel oprichting en krachtig achterbeen met genoeg souplesse.


Lees dat hij drager is van WFFS, dus heeft niet mijn voorkeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 20:11 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Kjento heb ik ook aan gedacht, kun je proberen als het Negro bloed zo fijn aansluit.

Vitalis zou ik niet doen ivm een gebrek aan kracht en Dancier Gold heb ik wel een paar fijne nakomelingen van gezien maar zelf geen goed beeld nog van zijn nafok. Van wat ik heb gezien had in ieder geval veel souplesse.


Dank voor het meedenken! Waar vind je Vitalis zijn gebrek aan kracht in tonen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 20:15 



 
Profiel   

Nou ik hem nog als jong paard, en sowieso moet je voor kracht niet bij Vivaldi bloed zijn. Het was heel lang een slappe dweil achter, inmiddels met veel training valt het minder op door veel training maar ik zou het niet doen bij een Lord Leatherdale merrie omdat LL ook geen kracht geeft achter van nature. Ondanks zijn andere kwaliteiten die hij natuurlijk ruim heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 09:37 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Nou ik hem nog als jong paard, en sowieso moet je voor kracht niet bij Vivaldi bloed zijn. Het was heel lang een slappe dweil achter, inmiddels met veel training valt het minder op door veel training maar ik zou het niet doen bij een Lord Leatherdale merrie omdat LL ook geen kracht geeft achter van nature. Ondanks zijn andere kwaliteiten die hij natuurlijk ruim heeft.


Dank voor je uitleg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 15:04 



 
Profiel   

Hem is Ken trouwens, ik was kennelijk niet goed wakker nog. Graag gedaan. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 17:32 



 
Profiel   

Ik ben het eens met Elisa. LL staat nou niet echt goed bekend om een sterk achterbeen, dus dat zou ik wel zoeken in een hengst. Vivaldi bloed zou ik inderdaad niet kiezen.

Wat denk je van Mauro Turfhorst? Maat, front. En Zack wil het kruis nog wel eens wat minder vlak geven (al zie ik dat zou niet terug in jou merrie bij die foto in de wei). Heb je een wat betere standfoto van je merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 17:36 



 
Profiel   

carola schreef
Ik ben het eens met Elisa. LL staat nou niet echt goed bekend om een sterk achterbeen, dus dat zou ik wel zoeken in een hengst. Vivaldi bloed zou ik inderdaad niet kiezen.

Wat denk je van Mauro Turfhorst? Maat, front. En Zack wil het kruis nog wel eens wat minder vlak geven (al zie ik dat zou niet terug in jou merrie bij die foto in de wei). Heb je een wat betere standfoto van je merrie?


Die staat ook ergens op de lijst inderdaad. Weet iemand al iets over zijn nakomelingen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 20:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen