Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Franziskus X Riccione X Sandro Hit merrie

 
Profiel   

https://www.horsetelex.com/horses/pedig ... et-hutveld
linkje naar de horsetelex van mijn merrie

Vooral het karakter van de hengst vind ik heel belangrijk en het vermogen om te sluiten (liefst een hengst die PSG of hoger heeft gelopen)
mijn merrie heeft een goede stapt: heel goed ritme en viertakt, en tweehoefjes overstap.
Draf: veel schwung en zweefmoment, zou actiever mogen vanachter.
Galop: bergop, veel afdruk
de merrie is maar 163cm
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 11:26 



 
Profiel   

Heb je ook een goede standfoto?

En als je een hengst zoekt die minimaal zelf PSG heeft gelopen, zoek je dus automatisch een oudere, bewezen hengst en vallen alle jonge hengsten af.

Vermogen om te sluiten, bewezen en maat: Hermes. Echter, hij schijnt niet het makkelijkste karakter te hebben. Ik heb zelf wel 2 veulens van hem gehad die als veulen prima waren qua karakter. Hoe de nakomelingen later in het werk zijn durf ik niet te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 11:30 



 
Profiel   

Aan Hermes heb ik ook gedacht, maar ik wil de gok op een slecht karakter niet nemen. Ben overigens wel fan van hem!

Standfoto heb ik niet, maar ik zal proberen er een te maken. Ze zou wel wat meer bergop gebouwd mogen zijn

zelf dacht ik misschien aan donnerhall bloed... Damon hill, damsey

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 11:36 



 
Profiel   

Tja, slecht karakter wil ik ook weer niet zeggen bij Hermes. Hij schijnt lastig te zijn, maar dat kan natuurlijk ook komen door zijn hormonen / hengst-zijn. Uiteindelijk dóet hij het wel allemaal voor Dinja en loopt ie op vrij jonge leeftijd toch topscores in de GP. Als het echt een rotbok was geweest dan was dat ook niet gelukt.

En de twee veulens die ik hier heb (gehad) zijn beiden echt heel prima en gemiddeld qua karakter.
Zijn eerste jaren heeft hij niet veel gedekt dus ik weet niet hoe nakomelingen zelf zijn onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 11:38 



 
Profiel   

een rotbok zal het zeker niet zijn! maar ik denk toch dat het voor mijn vrij sensibele merrie niet helemaal een match is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 11:43 



 
Profiel   

Interessante merrie en ik lees graag mee ivm mijn eigen merrie.
Hoe is ze qua bouw? Modern, bloederig of heeft ze best wel body?

Qua rijdbaarheid en selectie voor de (top)sport vind ik de collectie van Reesink altijd positief opvallen.

PSG+ dan weer niet zoveel aanbod gelijk, maar met bijv een Mauro Turfhorst zou ik er niet bang voor zijn dat hij onvoldoende zou sluiten later.
Als je toch meer bewezen wil dan misschien Benicio, vanwege de vererving van top rijdbaarheid en 3 goede gangen, dan lever je in ieder geval niet in.

Nog een optie die in Duitsland veel gebruikt is vanwege de rijdbaarheid is Asgard's Ibiza... Of die ook echt vermogen tot sluiten vererft durf ik dan weer niet te zeggen.
Die staat nu weer in NL maar of hij beschikbaar is voor de fokkerij is nog niet bekend.

3 hele verschillende hengsten, I know :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 12:17 



 
Profiel   

Guillaume_ev schreef
https://www.horsetelex.com/horses/pedig ... et-hutveld
linkje naar de horsetelex van mijn merrie

Vooral het karakter van de hengst vind ik heel belangrijk en het vermogen om te sluiten (liefst een hengst die PSG of hoger heeft gelopen)
mijn merrie heeft een goede stapt: heel goed ritme en viertakt, en tweehoefjes overstap.
Draf: veel schwung en zweefmoment, zou actiever mogen vanachter.
Galop: bergop, veel afdruk
de merrie is maar 163cm


Puur gebaseerd op je wensen denk ik aan Ferro/ Negro bloed. Donnerhall bloed gaat over het algemeen geen actiever achterbeen geven. Damon Hill fokt geen maat, Damsey gaat het achterbeen niet verbeteren.

Als je echt graag Donnerhall bloed wilt kijk dan eens naar Dancier bloed, Dancier Gold, ..die lijkt wel een fijn bewerkbaar achterbeen te hebben. Maar Donnerhall bloed gaat geen bergopwaartse bouw geven. Of Dante Weltino die heeft zich natuurlijk al ruimschoots bewezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 12:36 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Interessante merrie en ik lees graag mee ivm mijn eigen merrie.
Hoe is ze qua bouw? Modern, bloederig of heeft ze best wel body?

Qua rijdbaarheid en selectie voor de (top)sport vind ik de collectie van Reesink altijd positief opvallen.

PSG+ dan weer niet zoveel aanbod gelijk, maar met bijv een Mauro Turfhorst zou ik er niet bang voor zijn dat hij onvoldoende zou sluiten later.
Als je toch meer bewezen wil dan misschien Benicio, vanwege de vererving van top rijdbaarheid en 3 goede gangen, dan lever je in ieder geval niet in.

Nog een optie die in Duitsland veel gebruikt is vanwege de rijdbaarheid is Asgard's Ibiza... Of die ook echt vermogen tot sluiten vererft durf ik dan weer niet te zeggen.
Die staat nu weer in NL maar of hij beschikbaar is voor de fokkerij is nog niet bekend.

3 hele verschillende hengsten, I know :D

Ze heeft niet echt veel body, eerder een fijn type. Is zeker niet bergaf gebouwd maar zou toch wat meer front en schoft mogen hebben.
Benicio vind ik ook een hele gave en heb ik van nog mensen gehoord dat de rijbaarheid echt top is! Voeg ik toe aan mijn lijstje
Ibiza vind ik ook gaaf! Ga ik nog even bekijken hoe hij het nu gaat doen.

Iemand ervaring met florencio bloed ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 13:51 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Guillaume_ev schreef
https://www.horsetelex.com/horses/pedig ... et-hutveld
linkje naar de horsetelex van mijn merrie

Vooral het karakter van de hengst vind ik heel belangrijk en het vermogen om te sluiten (liefst een hengst die PSG of hoger heeft gelopen)
mijn merrie heeft een goede stapt: heel goed ritme en viertakt, en tweehoefjes overstap.
Draf: veel schwung en zweefmoment, zou actiever mogen vanachter.
Galop: bergop, veel afdruk
de merrie is maar 163cm


Puur gebaseerd op je wensen denk ik aan Ferro/ Negro bloed. Donnerhall bloed gaat over het algemeen geen actiever achterbeen geven. Damon Hill fokt geen maat, Damsey gaat het achterbeen niet verbeteren.

Als je echt graag Donnerhall bloed wilt kijk dan eens naar Dancier bloed, Dancier Gold, ..die lijkt wel een fijn bewerkbaar achterbeen te hebben. Maar Donnerhall bloed gaat geen bergopwaartse bouw geven. Of Dante Weltino die heeft zich natuurlijk al ruimschoots bewezen.

Negro vind ik ook wel leuk opzich, de moeder van mijn merrie heeft al een negro nakomeling ook! Hoe is het karakter van Negro nakomelingen en de stap? Zou indd wel het achterbeen verbeteren en veel front.
Alleen heb ik zelf een kleine voorkeur voor Duits bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 14:07 



 
Profiel   

En Revolution?
Buiging in het achterbeen, maat en karakter.

Zo zonder beeldmateriaal van de merrie is het eigenlijk niet goed te adviseren.

In de moederlijn is het beste recente resultaat geboekt met Johnson. Lijkt ook goed bij de wensen aan te sluiten. Alleen is niet iedereen fan van het karakter. De een kan er mee lezen en schrijven en de ander totaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 18:03 



 
Profiel   

Ik heb een Hermès en dit is qua karakter het fijnste paard wat ik ooit onder het zadel heb gehad. Nuchter, fijn te bewerken onder het zadel en in de omgang echt geweldig. Ze komt uit een Paddox merrie, uit de stam van Uptown. Een zwaluw maakt geen zomer, maar wilde dit toch even melden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 20:12 



 
Profiel   

Karakter is prima, maat en stap zijn wel aandachtspunten. Ik denk dan eerder aan een zoon of kleinzoon (bijv. Nacho) maar het is moeilijk adviseren zonder een goede standfoto van de merrie.

Of Ferdeaux, maar het ligt er een beetje aan wat je zelf de belangrijkste aandachtspunten vind. Achterbeen, karakter, maat etc.?

Als Hermes je aanspreekt dan zou je ook kunnen kijken naar diens vader Easy Game, fokt veel maat alleen achterbeen en galop moeten van de merrie komen.

Andere ingang maar Zack bloed is ook bewezen en geeft heel veel talent voor sluiten en een goed achterbeen, fokt ook maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 08:43 



 
Profiel   

Ha wat leuk, ik ken de fokster van deze merrie en haar paarden goed. Alleen al aan de afstamming in de titel wist ik om welk paard het ging :D. Ben je in contact met de fokster?

Aandachtspunt bij de moeder (v Riccione) is snelheid en activiteit in het achterbeen.

Charmeur doet het goed op dit lijntje. Zowel in eerste (Charmeur x Riccione, halfbroer van je merrie) als tweede (Charmeur x Negro x Riccione) generatie lijken dit heel talentvolle paarden te zijn. De Charmeur x Negro doet het heel goed op de jonge paarden wedstrijden momenteel.

Verder is dit natuurlijk ook het lijntje van Ziyech. Met zijn vader Blue Horse Zackerey v. Zack x Sandro Hit, Duits gekeurd, combineer je het beste van Nederland en Duitsland. Fantastisch front, veel actie in de benen, fantastisch meewerkend karakter (jawel, ik ben fan en overweeg hem ook voor mijn merrie) ... mij lijkt dit een interessante optie voor Martha. Wat mij zou doen twijfelen is het Sandro Hit bloed dat zo dichtbij zit ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 18:15 



 
Profiel   

Dat valt nog wel mee toch? Bij de merrie pas in de 3e generatie..uiteraard is het wel lijnenteelt op Sandro Hit. Ik ben ook weg van Ziyech qua achterbeengebruik en beweging. Lijkt mij qua achterbeengebruik beter te passen dan Charmeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 08:38 



 
Profiel   

SarahJ schreef
Ha wat leuk, ik ken de fokster van deze merrie en haar paarden goed. Alleen al aan de afstamming in de titel wist ik om welk paard het ging :D. Ben je in contact met de fokster?

Aandachtspunt bij de moeder (v Riccione) is snelheid en activiteit in het achterbeen.

Charmeur doet het goed op dit lijntje. Zowel in eerste (Charmeur x Riccione, halfbroer van je merrie) als tweede (Charmeur x Negro x Riccione) generatie lijken dit heel talentvolle paarden te zijn. De Charmeur x Negro doet het heel goed op de jonge paarden wedstrijden momenteel.

Verder is dit natuurlijk ook het lijntje van Ziyech. Met zijn vader Blue Horse Zackerey v. Zack x Sandro Hit, Duits gekeurd, combineer je het beste van Nederland en Duitsland. Fantastisch front, veel actie in de benen, fantastisch meewerkend karakter (jawel, ik ben fan en overweeg hem ook voor mijn merrie) ... mij lijkt dit een interessante optie voor Martha. Wat mij zou doen twijfelen is het Sandro Hit bloed dat zo dichtbij zit ...

Jaa ik sta in contact met de fokker! En ik zie dan ook de filmpjes op facebook van de Charmeur x Negro, wat een paard!!
BH Zackerey voeg ik toe aan mijn lijstje! Wat een gave hengst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 11:22 



 
Profiel   

wat dacht je van de hengst EBONY
kan goed sluiten. loopt grand prix
Mooi aan de maat en fijn karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 18:17 



 
Profiel   

splenius schreef
wat dacht je van de hengst EBONY
kan goed sluiten. loopt grand prix
Mooi aan de maat en fijn karakter.


Deze staat ook op mijn lijstje, echt een fijne hengst volgens mij :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 08:53 



 
Profiel   

https://www.gestuet-neuenhof.de/nl/heng ... n/escolar/



Escolar..


Zou ik eens naar kijken..

Duits gefokt. Top exterieur . Is sterk bespierd en bewezen hengst!!

En voor bloederige merrie.. krijg je meer body en bespiering.. bij veulen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 01:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen