Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Duitse rijpony hengsten: Cosmopolitan en Gipfelstürmer

 
Profiel   

HRB is His Royal Badness, hele gave hengst maar wel alleen diepvries.

Nilay komt uit dezelfde moederlijn, maar misschien ook alleen diepvries. Volle broer Noxville.

Beetje bevooroordeeld van dit lijntje (ik heb een zus van Nilay/Noxville :+ ).

Geronimo vond ik in het echt op stal echt een hele aansprekende hengst, heel vriendelijk en rustig ook, vind de foto's hem alleen echt geen recht doen. Inderdaad super lijntje er achter.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 22:13 



 
Profiel   

Oh ja :+ Ik zat van Badness kan het niet zijn :+

Het sperma van Geronimo staat als: matig op de website van stal bekkers.

Nilay heeft wel een veel hoger arabisch % en dat zie je wel terug tov Badness.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 22:16 



 
Profiel   

Ik heb van Gipfelstürmer een jaarling en verwacht dit jaar nog eentje :D En de andere merrie is drachtig van Geronimo, in het echt zoveel knapper <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 22:48 



 
Profiel   

Als eerste volg je gevoel.
Ik heb 2 prachtige nakomelingen van connemara x Duitse rijpony. Had precies zelfde beweegredenen als jij.

Beide keren gedekt door hengst van Danica Duen. 1x sperma opgehaald en 1x merrie met veulen daar gelaten en laten dekken. Beide keren goede ervaringen...

Veel succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 00:09 



 
Profiel   

HMM schreef
Als eerste volg je gevoel.
Ik heb 2 prachtige nakomelingen van connemara x Duitse rijpony. Had precies zelfde beweegredenen als jij.

Beide keren gedekt door hengst van Danica Duen. 1x sperma opgehaald en 1x merrie met veulen daar gelaten en laten dekken. Beide keren goede ervaringen...

Veel succes met je zoektocht!



Oh wat leuk!

Welke hengsten heb je toen gebruikt?

Dus de verbetering heeft dus zeker doorgezet!? Leuk leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 09:27 



 
Profiel   

[ img ]
Hier 2x combinatie schimmel x Cassanova (perlino) gekruist... en 2x een prachtige valk gekregen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 10:42 



 
Profiel   

Quir schreef
Eens bij Marjolein kijken! (Stoeterij du Bois). :j


thnx Quir !!

Ik denk dat wij inderdaad wel wat moois hebben staan wat bij de merries past.

TS je bent altijd welkom om vrijblijvend te komen kijken !

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 11:37 



 
Profiel   

Nice!

Maar bij de connemaras zit de schimmelkleur er wel erg gebakken in heb ik het idee, dat is steeds schimmel x schimmel x schimmel. Iemand ervaring met testen op de schimmelkleur? Kan je ook testen wat de andere kleur erachter is zoals vos of bruin?

@marjolein, dat is misschien wel een goed idee. Zitten alle hengsten hoog in het arabisch bloed of valt dat mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 12:06 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Nice!

Maar bij de connemaras zit de schimmelkleur er wel erg gebakken in heb ik het idee, dat is steeds schimmel x schimmel x schimmel. Iemand ervaring met testen op de schimmelkleur? Kan je ook testen wat de andere kleur erachter is zoals vos of bruin?

@marjolein, dat is misschien wel een goed idee. Zitten alle hengsten hoog in het arabisch bloed of valt dat mee?

Je kunt vrij eenvoudig testen op kleur, door een pluk manen op te sturen. Je komt dan te weten of je pony’s homozygoot of heterozygoot schimmel zijn en welke basiskleur ze hebben en daarmee weet je in elk geval wat de kleurkansen kunnen zijn (wel weer afhankelijk van de hengst). Bij oa UC Davis kun je dat laten doen, ik heb dat voor mijn pony ook laten doen. NB je moet dus ook apart de “grey” test doen voor de schimmel-status. https://vgl.ucdavis.edu/panel/horse-coat-color-panel

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 17:28 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Nice!

Maar bij de connemaras zit de schimmelkleur er wel erg gebakken in heb ik het idee, dat is steeds schimmel x schimmel x schimmel. Iemand ervaring met testen op de schimmelkleur? Kan je ook testen wat de andere kleur erachter is zoals vos of bruin?

@marjolein, dat is misschien wel een goed idee. Zitten alle hengsten hoog in het arabisch bloed of valt dat mee?



Nee hoor! Wij hebben hoofdzakelijk Duitse rijpony's

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 07:47 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Zonnetje81 schreef
Nice!

Maar bij de connemaras zit de schimmelkleur er wel erg gebakken in heb ik het idee, dat is steeds schimmel x schimmel x schimmel. Iemand ervaring met testen op de schimmelkleur? Kan je ook testen wat de andere kleur erachter is zoals vos of bruin?

@marjolein, dat is misschien wel een goed idee. Zitten alle hengsten hoog in het arabisch bloed of valt dat mee?

Je kunt vrij eenvoudig testen op kleur, door een pluk manen op te sturen. Je komt dan te weten of je pony’s homozygoot of heterozygoot schimmel zijn en welke basiskleur ze hebben en daarmee weet je in elk geval wat de kleurkansen kunnen zijn (wel weer afhankelijk van de hengst). Bij oa UC Davis kun je dat laten doen, ik heb dat voor mijn pony ook laten doen. NB je moet dus ook apart de “grey” test doen voor de schimmel-status. https://vgl.ucdavis.edu/panel/horse-coat-color-panel


Een vraag, kan die ook bij van haeringen? Speciale reden waarom je dit in het buitenland hebt laten doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 21:37 



 
Profiel   

Bij merrie 1 zou je ook nog binnen de New Forest hengsten kunnen kijken wellicht? Nu zit ik alleen niet zo heel erg in het hengsten-bestand op dit moment, maar qua type en gewenste verbeterpunten zou je daar wellicht ook wat kunnen vinden? Er zitten koele kikkers tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 21:51 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Een vraag, kan die ook bij van haeringen? Speciale reden waarom je dit in het buitenland hebt laten doen?

Ik vond de recensies voor Van Haeringen niet altijd even goed, en van UC davis wel. En qua kosten ook prima. Vandaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 22:37 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
LaDonna75 schreef

Je kunt vrij eenvoudig testen op kleur, door een pluk manen op te sturen. Je komt dan te weten of je pony’s homozygoot of heterozygoot schimmel zijn en welke basiskleur ze hebben en daarmee weet je in elk geval wat de kleurkansen kunnen zijn (wel weer afhankelijk van de hengst). Bij oa UC Davis kun je dat laten doen, ik heb dat voor mijn pony ook laten doen. NB je moet dus ook apart de “grey” test doen voor de schimmel-status. https://vgl.ucdavis.edu/panel/horse-coat-color-panel


Een vraag, kan die ook bij van haeringen? Speciale reden waarom je dit in het buitenland hebt laten doen?

STOP! Schimmel niet bij van haeringen laten doen. Die doen een markertest voor schimmel, dan krijg je alleen wel of geen schimmel uit en niet homozygoot of heterozygoot. Dus dan heb je geld weggegooid en ben je niets verder.

Voor schimmel echt even het buitenland opzoeken qua lab, is ook minimaal extra werk. Ook daar wel even dubbel checken welke test ze doen. UC Davis doet sowieso de goede als je hem apart besteld (dus niet in een panel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 22:51 



 
Profiel   

Ik had op die site gekeken maar duizelde me al. Ik kijk er later naar!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 23:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen