Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Daily Deal x Hotline

 
Profiel   

Hengst gezocht voor Daily Deal x Hotline merrie.
Bedoeling is om eventinggericht te fokken dus springhengsten mogen ook geadviseerd worden. Een goede dressuurhengst die mooi op de merrie aansluit wil ik ook nog overwegen.
Belangrijk is dat de hengst cool in het hoofd is, de merrie is enorm nerveus. De merrie heeft voldoende maat dus de hengst mag iets kleiner zijn (wel groter dan 1m60).
Momenteel is ze drachtig van Reddy Wally ter Linden en uitgerekend voor juli.
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 17:11 



 
Profiel   

Heb je een linkje naar horsetelex? En wat wil je nog meer verbeterd zien qua beweging/ springmanieren etc.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 09:04 



 
Profiel   

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ley-blesse
Linkje naar horsetelex.
Beweging van Blesse is zeker goed genoeg, misschien net iets meer ruggebruik. Springen heb ik echt geen idee van, ik heb ze nog nooit zien springen. Wel weet ik dat Daily Deal goed scoorde (voor een dressuurhengst) op vrijspringen in Duitsland en de verdere moederlijn goede allrounders gegeven heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 16:30 



 
Profiel   

Jammer dat dat niet geregistreerd staat, zo in horsetelex lijkt er erg weinig sport in de moederlijn te zitten.

Als ruggebruik al een aandachtspunt is in de beweging dan is dat het vermoedelijk ook op de sprong.

Ik zou denken aan een hengst als Diarado die nu op nr. 1 staat wbt de ranking voor het geven van eventingpaarden. Hij geeft ze bloedje mooi qua model en een prima beweging, daarin kan hij volgens mij de merrie ook goed verbeteren. En als er voldoende maat zit bij de merrie en de merrielijn dan past dat mooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 08:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen