Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gunner

 
Profiel   

Hee allemaal.

Nadat ik met veel verdriet begin dit jaar mijn topper Lil Cromed Gun (goed in de westernsport, daarna omgeschoold naar Z dressuur) heb laten inslapen. Ben ik nu trotse eigenaar van een quarter x Spaans/Portugese merrie. En zou ik vreselijk graag een halfbroertje of zusje van mijn vorige paard fokken. Helaas willen ze zijn vader (Gunners Crome Son) enkel volle quarters laten dekken, komt mijn merrie en dus ik ook niet in aanmerking. Nu ben ik dus opzoek naar een hengst uit dezelfde lijn (Gunners smoking gun vaders kant, Lil Ruf Peppy moeders kant) om nog iets van zijn bloedlijn in bezit te krijgen in combinatie met mijn super merrie. Kent iemand een hengstenhouder doe hierin mee zou willen gaan?

Ik vind het geen probleem als vader niet geregistreerd word of op het stamboek komt. Het word een veulen om te houden en de hoop om iets van mijn grote vriend terug te zien in combinatie met mijn merrie! Dus zeker niet voor de handel en geen "smet" voor het fokkersprofiel
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 00:27 



 
Profiel   

Je had het beter bij western fokkerij kunnen plaatsen.

Ik zou sws wel naar een geregistreerde hengst kijken. Papieren ga je er van de AQHA niet bij krijgen. Maar je wil wel weten wat erin zit qua genetische afwijkingen, karakter, bewegen.

Maar het kan zeker bij bewezen hengsten wel een obstakel worden om er eentje te vinden die buiten het ras om dekt. En het geeft ook geen enkele garantie natuurlijk dat je zo een paardje uit deze merrie krijgt of iig iets herkenbaars wat je zoekt. Houd daar in je achterhoofd rekening mee, anders kan je zo teleurgesteld worden en jaren naar iets zoeken wat misschien niet geheel wil lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 00:42 



 
Profiel   

superpony schreef
Je had het beter bij western fokkerij kunnen plaatsen.

Ik zou sws wel naar een geregistreerde hengst kijken. Papieren ga je er van de AQHA niet bij krijgen. Maar je wil wel weten wat erin zit qua genetische afwijkingen, karakter, bewegen.

Maar het kan zeker bij bewezen hengsten wel een obstakel worden om er eentje te vinden die buiten het ras om dekt. En het geeft ook geen enkele garantie natuurlijk dat je zo een paardje uit deze merrie krijgt of iig iets herkenbaars wat je zoekt. Houd daar in je achterhoofd rekening mee, anders kan je zo teleurgesteld worden en jaren naar iets zoeken wat misschien niet geheel wil lukken.


Het meest bizarre is dat mijn merrie qua gedrag heel veel kenmerken qua karakter laat zien van mijn overleden ruin. Ik hoop die 2 top karakters samen te kunnen voegen. Al is het in die wereld indd heel lastig. De meeste hengstenhouders staan niet open voor kruisingen. Al kan een kruising juist heel sterk uitpakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 00:53 



 
Profiel   

Raar,in Spanje fokken ze juist deze kruisingen..Azteca's heten ze dan. https://www.bokt.nl/wiki/Azteca

Dus zo vreemd vind ik deze kruising niet.

Ik kan je verder niet helpen bij een hengst met het juiste bloed maar wellicht hebben ze dat bij het Azteca stamboek nog tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 09:08 



 
Profiel   

Ik zou fokkers benaderen met het azteca verhaal erbij. Dat maakt duidelijk dat het niet zomaar een kruising is en idd op het western forum deel zetten. Even met de mod overleggen dat deze dicht gaat en het topic daar juist open

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 12:33 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken via TeM, omdat er gezocht wordt naar een Quarter hengst zullen we dit topic sluiten en het WN topic actief maken :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 16:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen