Ponyhengst voor Glamourdale x Djamaï du bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Re: Ponyhengst voor Glamourdale x Djamaï du bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 01:18

Ik denk dat Stal Nieuwmoed in Vorden meerdere passende hengsten heeft voor jouw merrie.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 09:24

DWensink schreef:
Ik denk dat Stal Nieuwmoed in Vorden meerdere passende hengsten heeft voor jouw merrie.

Welke stel je voor? Ik heb ook op zijn site zitten snuffelen maar kom er niet echt uit

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 09:33

m_scrabble schreef:
Top braaf, goede instelling en een echte sportpony. Jup: https://www.stal-koetsiershoeve.nl/heng ... est/jup-2/

Grappig. Ik heb nog altijd woodrow carisbrooke op mijn lijstje maar nog geen geschikte merrie gehad waarbij is dacht van dit is echt de goede match. Nu heb ik een bijna 2 jarige in de opfok en die komt heel dicht in de buurt moet ik zeggen. Alleen even uitzoeken of dit gaat met het bloedpercentage.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Ponyhengst voor Glamourdale x Djamaï du bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:58

Thunbergia's Galanthus vind ik leuk zeg <3. Lijkt me een op en top veelzijdige kinderpony.

Hendi's Picasso en Coco ook, trouwens.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Ponyhengst voor Glamourdale x Djamaï du bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 10:11

Galanthus zit jasper achter, daar heb ik een merrie van gehad en verhalen over gehoord... en die kloppen. Ik heb die merrie met don cremello gedekt en daar nog een nakomeling van. Een stuk braver maar nog altijd een grote kop erop...

Picasso vind ik een fijn dier om te zien. Maar ik denk dat de schouder bij deze merrie niet past.

Coco past bouwtechnisch dan een stuk beter (misschien wat kort in de hals maar wel mooi gespierd en dat mist de merrie wel wat).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:14

lailapri schreef:
Galanthus zit jasper achter, daar heb ik een merrie van gehad en verhalen over gehoord... en die kloppen. Ik heb die merrie met don cremello gedekt en daar nog een nakomeling van. Een stuk braver maar nog altijd een grote kop erop...

Picasso vind ik een fijn dier om te zien. Maar ik denk dat de schouder bij deze merrie niet past.

Coco past bouwtechnisch dan een stuk beter (misschien wat kort in de hals maar wel mooi gespierd en dat mist de merrie wel wat).

Galanthus zelf is echter kennelijk doodbraaf.

Wat je over Picasso zijn schouder zegt snap ik wel, ja. Die is vrij stijl.

Ik moet wel zeggen dat ik de site van de hengstenhouder een beetje tegenvind vallen. Veel hengsten zonder een duidelijke standfoto of een filmpje. De ene hengst heeft 20 foto's, de andere maar 1. Jammer.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Ponyhengst voor Glamourdale x Djamaï du bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 14:30

Is helaas bij meerdere hengstenhouders zo. Kan het ook wel begrijpen. Veel werk en dan nog een site. Uitbesteden kan maar kost vaak genoeg. Ze hebben nog redelijk wat beeldmateriaal.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 07:52

De uitslag van haar dna onderzoek is binnen:
A/a, E/e, nd1/nd2, LP/n, te2/n
EMS/n, LAM/n, CIAR/n

Wel verrassend dat ze geen Dun is, misschien dat ik dat nog eens laat over testen. Echter nu is natuurlijk vooral het ziekteplaatsje van belang. Geen CA-SCID-WFFS-GBED-HYPP-PSSM1-HERDA-MH-WFFS-MYT. Ze heeft zowel Arabisch volbloed als Amerikaans als warmbloed als new forest in de lijnen dus hier ben ik blij mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding