Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke hengst voor Kannan x Diarado merrie?

 
Profiel   

Beste,
Graag jullie mening over een geschikte hengst voor onze 5 jarige Kannan x Diarado merrie.
Merrie is best groot met 1m70 en ook nog eens lang, rechthoekig gebouwd. Toont veel vermogen, goede techniek op de sprong en heel voorzichtig. Wel regelmatig nogal onder de indruk van alles rondom maar gelukkig niet al te veel van de sprong zelf.( denk dat dit gaat beteren met de tijd) Loopt op z’n Frans, hoofd naar voor en afstanden rijden met haar is momenteel nog een ramp. Dus vooral galop en balans is een groot minpunt bij haar. 2023 verwachten we een veulen van Comilfo plus na enkele mislukte spoelingen van Chacoon Blue.
Dus dat is nog afwachten wat dat gaat geven. Hieronder enkele hengsten waar ik al bij stilgestaan heb maar nog niet zeker van ben.
- Candy de nantuel
- Diaron
- Catoki
- Cornet Obolensky
- Stakkatol
- Solid gold Z
- Mylord Carthago

Ben benieuwd naar jullie meningen en/of suggesties eventuele ander hengsten. Mijn voorkeur gaat uit naar hengsten die al iets bewezen hebben in de sport en/of iets bewezen hebben op gebied van nafok. Liever geen super groene hengsten net van de hengstenkeuring. Aan de andere kant een hengst van 7-8 jaar die zich begint te tonen in de sport en waar dan nog eens een top moederstam achterzit kan dan weer heel spannend zijn.

Alvast bedankt!

[ img ]


Laatst bijgewerkt door VJBH op 27-12-22 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 22:10 



 
Profiel   

Ik heb een frans gebouwde, vrij rechthoekige merrie (Darco x Elanville) staan. Voorzichtig genoeg, maar mocht wat techniek en snelheid bijkrijgen. 4j geleden gedekt van I'm Special De Muze en een geweldig merrieveulen uitgekregen. Atletisch, slim, snelle reflexen, vermogen, ... Kort opgepakt onder het zadel (door blessure van mij) en qua balans en werkwilligheid nog niet eerder zo'n jonge merrie onder mij gehad. Heel tevreden met deze combinatie. :)
Tulip (op de foto 2y, I'm Special x Darco)
Eerste keer beetje vrijspringen.
[ img ]
[ img ]

Moeders met mijn (nu jaarling) Chacoon Blue hengst.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 22:18 



 
Profiel   

De bedoeling is dat je er wel een standfoto bij doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 22:19 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
De bedoeling is dat je er wel een standfoto bij doet.

Foto toegevoegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 22:50 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Ik heb een frans gebouwde, vrij rechthoekige merrie (Darco x Elanville) staan. Voorzichtig genoeg, maar mocht wat techniek en snelheid bijkrijgen. 4j geleden gedekt van I'm Special De Muze en een geweldig merrieveulen uitgekregen. Atletisch, slim, snelle reflexen, vermogen, ... Kort opgepakt onder het zadel (door blessure van mij) en qua balans en werkwilligheid nog niet eerder zo'n jonge merrie onder mij gehad. Heel tevreden met deze combinatie. :)
Tulip (op de foto 2y, I'm Special x Darco)
Eerste keer beetje vrijspringen.
[ [url=m/S67Zdd.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/egtxWp.png]Afbeelding[/url] ]

Moeders met mijn (nu jaarling) Chacoon Blue hengst.
[ [url=m/WN2Tvn.png]Afbeelding[/url] ]

Mooi paarden! Zelf ben ik ook fan van beide hengsten. Al een heel goeie 5 jarige Chacoon gehad en een driejarige merrie v I’m special. Deze laatste komt ook uit de Diarado moeder. Ben benieuwd hoe die het gaat doen. Is wel een kleintje. I’m special is nochtans een hengst die men adviseert om te paren met een merrie die een wat opwaartse bouw heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 22:59 



 
Profiel   

VJBH schreef
janderegelaa schreef
De bedoeling is dat je er wel een standfoto bij doet.

Foto toegevoegd

Mooie merrie! Maar niet lang en rechthoekig. Het vertekend door de schouder. De galop zoals hij is komt door ook door die schouder. Is voor springen prima maar de galop wordt er niet mooier van. Hoewel Kannan wel een hele schuine schouder vererft normaal gesproken. Dus ik zou een hengst zoeken die een wat schuinere schouder geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 23:36 



 
Profiel   

VJBH schreef
janderegelaa schreef
De bedoeling is dat je er wel een standfoto bij doet.

Foto toegevoegd

Qua exterieur kan ze niet wegsteken dat ze een dochter is van Kannan vind ik zelf. Hengsten die ik zoek mogen schouder/nek wat meer oprichting hebben. Minder op de voorhand lopen. Lengte heeft ze zeker genoeg, komt op de foto mss niet meteen tot uiting. Haar volle broer was korter en liep ook veel meer op z’n Duits maar sprong dan weer minder goed. Tis altijd iets natuurlijk :) Enkele suggesties qua hengsten keuze? Uit mijn lijstje of iets anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 00:29 



 
Profiel   

https://www.vdlstud.com/nl/paarden/Star ... Conthargos
Jonge maar zeer interresant hengst uit bewezen moederlijn.

Ook jaloubet vdl.. 3/4e broer van taloubet z.. uit bewezen moederlijn!!

Gezonde nuchtere paarden met verstand van springen die in balans lopen( niet op voorhand) dat zijn alle paarden die ik oa uit Krista v polydor ( ja de moeder van oa taloubet k z) en nakomelingen van taloubet heb gezien in schoorl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 06:04 



 
Profiel   

VJBH schreef
Mooi paarden! Zelf ben ik ook fan van beide hengsten. Al een heel goeie 5 jarige Chacoon gehad en een driejarige merrie v I’m special. Deze laatste komt ook uit de Diarado moeder. Ben benieuwd hoe die het gaat doen. Is wel een kleintje. I’m special is nochtans een hengst die men adviseert om te paren met een merrie die een wat opwaartse bouw heeft.

Oef, beide veulens zijn bij mij net heel groot uitgevallen. Merrie is maar 1m65 ongeveer, 3 jarige was enkele maanden terug al 1m72, hengstje is ook zeer groot al... Hoefde voor mij niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 07:39 



 
Profiel   

Laurievc schreef
VJBH schreef
Mooi paarden! Zelf ben ik ook fan van beide hengsten. Al een heel goeie 5 jarige Chacoon gehad en een driejarige merrie v I’m special. Deze laatste komt ook uit de Diarado moeder. Ben benieuwd hoe die het gaat doen. Is wel een kleintje. I’m special is nochtans een hengst die men adviseert om te paren met een merrie die een wat opwaartse bouw heeft.

Oef, beide veulens zijn bij mij net heel groot uitgevallen. Merrie is maar 1m65 ongeveer, 3 jarige was enkele maanden terug al 1m72, hengstje is ook zeer groot al... Hoefde voor mij niet :+

Denk er net hetzelfde over! 1m72 is meer dan genoeg. 1m65 ben ik voor een merrie heel tevreden mee. Onze diarado merrie is maar 1m62 maar heeft wel de Rolex GP v Wellington gewonnen dit voorjaar en GP Aken en Wk Herning meegelopen. Dus grote wil niks zeggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 10:52 



 
Profiel   

amen schreef
https://www.vdlstud.com/nl/paarden/Star ... Conthargos
Jonge maar zeer interresant hengst uit bewezen moederlijn.

Ook jaloubet vdl.. 3/4e broer van taloubet z.. uit bewezen moederlijn!!

Gezonde nuchtere paarden met verstand van springen die in balans lopen( niet op voorhand) dat zijn alle paarden die ik oa uit Krista v polydor ( ja de moeder van oa taloubet k z) en nakomelingen van taloubet heb gezien in schoorl.

Amai ja die Stargos ligt me wel! Wat denk jij van zijn galop? Zie dat hij op de keuring daar een 7,5 voor kreeg maar is dat dan goed of eerder naar de lage kant. Daar weet ik zelf niet genoeg hoe die puntentelling te interpreteren. Solid gold Z is ook zo’n hengst waar ik twijfel aan de galop. Niet dat die dan slecht is, maar denk dat hij voor mijn merrie beter heel goed is, de galop. Wat denk jij? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 10:57 



 
Profiel   

Is het voor ET?
Ik zou er Cornet opzetten. Catoki gaat ook maar het diepvries is van zeer matige kwaliteit (lees: moeilijk drachtig te krijgen)
Mylord Carthago vind ik niet passen in de omschrijving. Wel commerciële hengst, maar niet op deze merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 20:53 



 
Profiel   

Ik zou voor catoki(bloed) gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 10:17 



 
Profiel   

Zou ook voor catoki gaan of solid gold.
Hoewel die laatste natuurlijk niet echt bewezen nafok heeft.

en met cornet kun je commercieel gezien niet zoveel fout doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 11:24 



 
Profiel   

Fokker321 schreef
Is het voor ET?
Ik zou er Cornet opzetten. Catoki gaat ook maar het diepvries is van zeer matige kwaliteit (lees: moeilijk drachtig te krijgen)
Mylord Carthago vind ik niet passen in de omschrijving. Wel commerciële hengst, maar niet op deze merrie.

Ja het is voor ET. Valt het Cornet sperma een beetje mee want daar hoor ik ook veel uiteenlopende verhalen van? Thx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 12:04 



 
Profiel   

Oehlala schreef
Zou ook voor catoki gaan of solid gold.
Hoewel die laatste natuurlijk niet echt bewezen nafok heeft.

en met cornet kun je commercieel gezien niet zoveel fout doen.

Dankje! Solid lijkt me ook super maar begin toch wat te twijfelen aan zijn galop. Die moet wel echt top zijn voor mijn merrie. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 12:06 



 
Profiel   

Heeft er iemand al een veulen van Diaron?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 12:13 



 
Profiel   

VJBH schreef
Ja het is voor ET. Valt het Cornet sperma een beetje mee want daar hoor ik ook veel uiteenlopende verhalen van? Thx!


Er zijn hengsten met beter sperma inderdaad. Kwaliteit diepvries is wisselend.

VJBH schreef
Heeft er iemand al een veulen van Diaron?


Dan dubbel je wel serieus op Diarado ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 12:45 



 
Profiel   

Fokker321 schreef
VJBH schreef
Ja het is voor ET. Valt het Cornet sperma een beetje mee want daar hoor ik ook veel uiteenlopende verhalen van? Thx!
Er zijn hengsten met beter sperma inderdaad. Kwaliteit diepvries is wisselend.
Mss moet ik is uitkijken naar een goeie zoon van Cornet? Eventueel eentje met vers sperma. Was laatst naar ‘Coeur de bella Donna’ aan het kijken. Springt geweldig, komt uit een top moeder (moederstam verder door mss iets minder) en lijkt mij qua exterieur wel matchen met mijn merrie. Natuurlijk nog super jong.

VJBH schreef
Fokker321 schreef
Heeft er iemand al een veulen van Diaron?
Dan dubbel je wel serieus op Diarado ...
Ja ik weet het. Ik ben helemaal weg van Diaron. Moet mss toch maar is aan mijn dierenarts vragen hoe riskant hij het vindt. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-23 22:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen