Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Samba Hit II x Rubinstein I

 
Profiel   

ik zou graag van jullie advies krijgen betreft welke hengst voor deze merrie. Ik heb haar drachtig van Kjento gekocht. Uitgerekend voor eind mei. Ik ben mij nu langzaam aan het oriënteren op hengsten.
Merrie heeft tot Z2 gelopen en is vanwege een blessure uit de sport. Zij heeft 2 veulens gehad waarvan niks behalve de naam bekend is.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 4/brooke-w

Dit is een video van toen zij nog bereden werd


Dit zijn naar mijn gedachten plus/verbeterpunten.
Plus:
- Karakter
- Functionele gangen
- Goede bovenlijn

Verbeterpunten:
- Kracht
- Mag wat verfijnen en meer langbenigheid
- Stap ruimer
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 18:50 



 
Profiel   

Leuke merrie, wat mij op valt is dat ze veel souplesse heeft, veel voorbeentechniek in draf en een goede stap in principe. Daarnaast heeft ze een wat lang achterbeen wat ze meer zou mogen buigen en ze zou meer met de schoft omhoog mogen bewegen.

Het is mooi vrij bloed dus wat dat betreft kun je veel kanten op.

Ik zit te denken aan Las Vegas, denk dat hij een goed achterbeen kan geven en wat meer "langbenigheid" zoals jij het noemt. Hij kan wel merries met souplesse gebruiken..of hij echt de stap kan verbeteren durf ik niet te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-23 16:11 



 
Profiel   

misschien Revolution (rocky lee)
die geeft langbenigheid en fijn karakter hebben zijn veulens.
Weet niet of hij genoeg buiging in het achterbeen mee geeft voor jou merrie.

of eventueel
Desperado geeft wel buiging en langbenigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-23 20:45 



 
Profiel   

Dank jullie wel. Doordat de merrie een heel makkelijk karakter heeft hoef ik niet perse een makkelijke hengst. Behalve de merrie heb ik altijd erg sensibele paarden gehad en vind het niet erg als er een veulen uitkomt dat iets sensibeler is dan zij. Ook al moet ik eerlijk zeggen dat ik haar karakter erg relaxed vind. Echt super makkelijk met alles en dat is ook wel erg fijn.

Las vegas had ik nog niet aan gedacht. Ga vanmiddag even kijken
Van Helgstrand had ik gekeken naar mogelijk Franklin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 10:56 



 
Profiel   

Wat grappig, ik ken deze merrie vanaf de tweede en derde eigenaar. Die is al flink wat verhuisd geweest als ik het zo even onderzoek. Hele brave, lieve merrie; echt een goedzak. Niet zo groot, van wat ik toen weet wel een wat langere rug en een beetje traag achterbeen. Moet zeggen op de video is het slecht te zien, maar dat lijkt wel beter met deze ruiter, al is de video ook alweer 6 jaar oud.

Ik zou het inderdaad zoeken in een chiquere, hoogbenige hengst die veel achterbeen buiging heeft.
Ben heel benieuwd naar het Kjento veulen wat je krijgt dit jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 11:24 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
Wat grappig, ik ken deze merrie vanaf de tweede en derde eigenaar. Die is al flink wat verhuisd geweest als ik het zo even onderzoek. Hele brave, lieve merrie; echt een goedzak. Niet zo groot, van wat ik toen weet wel een wat langere rug en een beetje traag achterbeen. Moet zeggen op de video is het slecht te zien, maar dat lijkt wel beter met deze ruiter, al is de video ook alweer 6 jaar oud.

Ik zou het inderdaad zoeken in een chiquere, hoogbenige hengst die veel achterbeen buiging heeft.
Ben heel benieuwd naar het Kjento veulen wat je krijgt dit jaar!


Zij is 1.69cm, voor mij valt de schofthoogte wel mee. Ik vind juist dat ze absoluut geen kortere rug moet hebben. Ik zal nog een stand foto plaatsen zodra ik deze heb. Zij is de laatste jaren niet meer bereden vanwege een blessure.
Heel heel leuk dat je haar kent. Ik vind het erg sneu dat ze in zo veel handen is geweest. Het is bij mij een impulsieve aankoop en ik heb niet zo snel een klik met een paard maar ik ben heel erg blij met haar. Zij mag straks ook gewoon haar oude dag bij ons slijten. Als jij nog informatie over haar hebt of weet of de vorige eigenaren nog fotos of iets van haar hebben hoor ik dat graag via pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 12:05 



 
Profiel   

En bij deze een standfoto. Ik hoop dat het gelukt is.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 21:30 



 
Profiel   

Mooi paard, ik heb zelf 2 Jovian’s staan van bijna 2 die allebei het langbenige hebben en mooi opwaarts van nature zijn. Jovian zelf heeft ook wel echt de verbeterpunten die je zoekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 21:52 



 
Profiel   

Ik vind de keuze voor Kjento eigenlijk wel passend. Eerst kijken hoe het veulen is en eventueel terugdekken?

Als alternatief zou ik misschien denken aan Ferdeaux.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 07:51 



 
Profiel   

Er zit zeker een kans in dat ik terug met Kjento dek maar ik wil ook andere opties meewegen.
Jovian heb ik overwogen. Ik vind hem heel gaaf, maar ik heb gezien dat hij WFFS + is. Ik weet nog niet of mijn merrie drager is of niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 11:41 



 
Profiel   

Ik vindt de merrie lang zat in haar lijf :-)

Out of the box zou je ook eens kunnen denken aan Gotcha Utopia, geeft goedbewegende nakomelingen met een goed achterbeen en heeft juist wat grootramige merries nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 08:41 



 
Profiel   

Imposantos of Bon Bravour zou ook mooi passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 09:07 



 
Profiel   

Zijn beide geen hengsten die het achterbeen kunnen verbeteren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 14:09 



 
Profiel   

Wat vinden jullie van Dynamic Dream? Hengst spreekt mij erg aan. Is ook moderner gebouwd en voor wat ze zeggen lijkt hij ook de achterbenen te kunnen verbeteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 08:45 



 
Profiel   

Ik zou zelf niet een op jonge leeftijd geblesseerde hengst gebruiken die waarschijnlijk ook niet meer terugkeert in de sport. Gewoon vanwege de onzekerheid of hij zich nog kan gaan bewijzen.

Met jouw wensenlijstje zou de hengst Night Shadow ook mooi kunnen passen.
Ik vind hem zelf altijd een beetje ondergewaardeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 11:39 



 
Profiel   

Ik heb geen tips, maar wat een gave merrie <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 12:36 



 
Profiel   

anoushka schreef
Wat vinden jullie van Dynamic Dream? Hengst spreekt mij erg aan. Is ook moderner gebouwd en voor wat ze zeggen lijkt hij ook de achterbenen te kunnen verbeteren


Hij heeft ook een wat lang achterbeen, dat komt via Sir Donnerhall. Maar als dit type en dit bloed je aanspreekt dan zou ik zeggen kijk eens naar Dutch Dream. Ook een Dreamboy zoon met een fijn achterbeen.

Night Shadow heeft ook een fijn achterbeen, vind dat ook een fijne hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 14:34 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
anoushka schreef
Wat vinden jullie van Dynamic Dream? Hengst spreekt mij erg aan. Is ook moderner gebouwd en voor wat ze zeggen lijkt hij ook de achterbenen te kunnen verbeteren


Hij heeft ook een wat lang achterbeen, dat komt via Sir Donnerhall. Maar als dit type en dit bloed je aanspreekt dan zou ik zeggen kijk eens naar Dutch Dream. Ook een Dreamboy zoon met een fijn achterbeen.

Night Shadow heeft ook een fijn achterbeen, vind dat ook een fijne hengst.


Dutch Dream spreekt mij niet aan. Ben vooral niet enthousiast over de stap.
Night Shadow mooie hengst, fijn achterbeen inderdaad. Vind hem wel een beetje klein met 1.65. Maar wel het overwegen waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 08:49 



 
Profiel   

Onderhand bij een paar hengsten shows geweest. Gisteren bij van olst.

Hengst inclusive viel mij positief op. Volgens mij wel echt een heet paard, maar ik denk dat mijn merrie dat wel kan hebben.

Ik ben verder ook gecharmeerd van Las Vegas maar die heb ik nog niet persoonlijk gezien.

Wat denken jullie van inclusive?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 17:22 



 
Profiel   

Diepvries en drager wffs. Is de merrie vrij?
Daarnaast is het echt geen makkelijk paard. Heel veel spanning.

Dan zou ik eerder voor Lantanas gaan. Die fokt echt top en heb je wel de luxe van Sir Donnerhall.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 19:52 



 
Profiel   

anoushka schreef
Onderhand bij een paar hengsten shows geweest. Gisteren bij van olst.

Hengst inclusive viel mij positief op. Volgens mij wel echt een heet paard, maar ik denk dat mijn merrie dat wel kan hebben.

Ik ben verder ook gecharmeerd van Las Vegas maar die heb ik nog niet persoonlijk gezien.

Wat denken jullie van inclusive?


Ik vind dat echt een heel leuk paard, goed achterbeen, krachtpatser en echt aanleg voor het zwaardere werk. Maar hij is inderdaad wel kneiterheet.

Dutch Dream viel me trouwens vandaag heel positief op weer. Stap was ook gewoon prima, is wel een stuk luxer dan een Inclusive.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 20:37 



 
Profiel   

Inclusive heb ik niet rekening gehouden met WFFS en ik weet niet of mijn merrie vrij is. Denk dat ik haar toch maar eens moet testen.

Bij het laatste filmpje dat ik gevonden van Dutch Dream ziet de stap er wel wat beter uit dan wat ik in een eerder filmpje zag.

Volgende week ga ik naar de hengstenshow van van Uytert. Kijken of ze ook Las Vegas presenteren.
Paar weken terug, bij stal Brouwer, zijn mijn ogen op One Million gevallen. Hopelijk wordt hij ook nog een keer bij van Uytert gepresenteerd en kunnen wij hem nog een keertje goed bekijken.

Ik vind het nog best lastig om een keus te maken. Helemaal aangezien ik weinig ervaring heb in de fokkerij. Ben ook erg benieuwd naar het Kjento veulen dat wij van haar verwachten over ruim een maand

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 10:27 



 
Profiel   

One Million moet je niet mee fokken, heeft hele rare afwijkende spronggewrichten. Ik snap werkelijk niet waarom ze die goedgekeurd hebben.

Las Vegas zal wel bij van Uytert te zien zijn, Hans Peter schijnt hem nu te rijden tijdelijk.

Als je meer zekerheid wilt wbt fokkerij kun je het beste gaan voor hengsten die al wat oudere nakomelingen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 11:56 



 
Profiel   

Vind one million ook een goede overweging, heb hem zelf ook gebruikt met een beetje dezelfde wensen als jou in een hengst.

Omtrend het berichtje over zijn sprong is een trauma van de opfok en helemaal na gekeken en goed bevonden om een schoonheids foutje na.

Zag lantanas ook voorbij komen geeft fijne krachtige veulens

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 14:41 



 
Profiel   

Zijn sprongen heeft hij aan beide achterbenen, kijk maar eens goed van achteren. Imo moet je zoiets niet willen fokken. Duidelijk een afwijkende stand.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 16:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen