Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor merrie v Vivaldi x Gribaldi

 
Profiel   

Petunia27 schreef
Jameson misschien? Maat galop front, je merrie moet dan wel een goede stap hebben.


Qua bloedvoering vind ik Jameson ook passen. Maar zijn eerste jaargang stelde op de HK teleur. En ik schrok zelf behoorlijk van de longeerfilmpjes die laatst online stonden. Als je de bovenlijn wil verbeteren, zou ik hem niet overwegen.

Die Red Viper is op zich wel interessant. Maar ik zou daar eerst eens nakomelingen van willen zien en wat meer willen weten/zien van dat paard in de sport. Met Cabochon erachter weet ik ook niet of hij echt een sterke bovenlijn gaat geven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 17:30 



 
Profiel   

Jameson is ongeveer de laatste die ik op het lijstje zou zetten als ik de bovenlijn zou willen verbeteren. Tot nu toe vallen de nakomelingen van hem ook nog niet zo mee. Slechte bovenlijnen en slechte stap. Hij is enorm populair en heeft heel veel gedekt, maar ik vind het nog niet zo'n toevoeging aan de fokkerij.
Als die bloedvoering je wel aanspreekt zou ik eerder voor de jonge Obsession gaan dan voor Jameson. Ze komen uit dezelfde moederlijn.

Red Viper is zeker een heel interessante hengst.

Number two heb ik hier een jaarling van staan. Heel correct dier, heeft massa aan de merrie toegevoegd.

Osaka vind ik wel erg interessant. Ozzy ook zeker. Maar dat zijn natuurlijk wel heel jonge, onbewezen hengsten waarvan je nog niet weet wat ze gaan brengen.

MBH Santiano heeft heel veel gedekt. Correcte veulens, maar hij geeft ze wel best bloederig / chique.

Estobar / Escolar zou ik zelf niet zo snel doen. Ik zie daar niet de meerwaarde van boven goede Nederlandse hengsten met betere voorwaarden. Dan zou ik liever de Escolar zoon Osaka doen.

Eigenlijk denk ik nog steeds dat Mauro waanzinnig aan al je eisen voldoet. Bevrucht ook goed, makkelijk beschikbaar in NL met gunstige voorwaarden. Eerste veulens lijken heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 18:52 



 
Profiel   

Obsession is een Vitalis-zoon en dus een Vivaldi-kleinzoon. Voor een Vivaldi-dochter waarbij je de bovenlijn wil verbeteren? Zou niet mijn voorkeur hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 21:28 



 
Profiel   

O ja, sorry, ik zat in die bloedlijn van Jameson te denken.
Maar zeker met je eens dat hij enorm teleurstelde in zijn nafok op de 1e bezichtiging. Ik was er toen live bij in Ermelo, en dat was niet best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 21:59 



 
Profiel   

Mij schoot Lantanas nog te binnen. Heeft niet zo veel gedekt, maar had wel twee goede zonen op de HK. Beide met goede bovenlijn, uit een Krack en een Tuschinski moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 09:02 



 
Profiel   

Jameson zou ik niet nemen, die hengst heb ik het zo niet voor.

Voorlopig blijven op mijn lijstje:

Osaka
Las Vegas

Waar ik ook nog gek op ben is Escamillo, maar enkel ter dekking via Paul Schockemohle dus geen optie, maar wat vinden jullie van zijn zoon Expectation? (is via VDL stud beschikbaar dus wel met gustregeling).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 14:03 



 
Profiel   

Twee veulens Las Vegas x Vivaldi

https://youtu.be/l3Scix_doW4
https://youtu.be/eucjKcc4p7o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 14:32 



 
Profiel   

Diortje_vds schreef
Jameson zou ik niet nemen, die hengst heb ik het zo niet voor.

Voorlopig blijven op mijn lijstje:

Osaka
Las Vegas

Waar ik ook nog gek op ben is Escamillo, maar enkel ter dekking via Paul Schockemohle dus geen optie, maar wat vinden jullie van zijn zoon Expectation? (is via VDL stud beschikbaar dus wel met gustregeling).


Nog een erg jeugdige hengst zo te zien, die groeit nog wel wat meer door. Het lijkt me een fijn gebruikspaard met genoeg veel souplesse. Achterbeen moet van de merrie komen en ik kan niet zo snel een standfoto vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 14:40 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 15:24 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 15:25 



 
Profiel   

manubres schreef



Dat zijn 2 heel fijne veulens, ik had ook de nakomelingen video van Kwpn gevonden, en de Las Vegas veulens vielen me echt enorm mee, meer bv dan die van MBH Santiano (persoonlijke smaak)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 15:26 



 
Profiel   

Van Mauro heb ik dan weer niets gevonden qua video's of verslag over nakomelingen, maar misschien erover gekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 15:29 



 
Profiel   

Mauro heeft er ook pas 10 (bij het KWPN) geregistreerd, waarvan er 4 op Horsetelex van Koele/Turfhorst zelf zijn. Mauro is vooral vorig jaar meer in the picture gekomen sinds hij bij Dinja/Reesink staat en zal dit jaar wel een stuk meer veulens krijgen volgens mij.

Nog een Escolar zoon waar ik heel knappe veulens van voorbij heb zien komen is Erbe (https://www.rickhof.de/hengste/erbe/ - hij heeft ook een nakomelingen pagina op FB).
Geen NLs dekstation maar wel erg goede voorwaarden dacht ik gehoord te hebben.


Las Vegas heb ik erg indrukwekkende fijne veulens van voorbij zien komen. Zelf zou ik eerst willen weten hoe ze onder het zadel zijn straks, maar dat is puur gevoelsmatig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 16:43 



 
Profiel   

Ik kende Osaka niet, maar heb even opgezocht en valt mij persoonlijk tegen. Een steile schouder en een hals die hij niet op een fijne manier gebruikt. Stap 7,5 wil je ook niet denk ik.

Mauro Turfhorst is mi een veel beter type, mooier exterieur en fijnere beweging. Negro in zijn pedigree dus dat is mooi. Ik heb een Mauro veulen gevonden, een hele knappe...Zal je even een pb doen waar je hem kan vinden (is bij iemand op haar FB).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 17:22 



 
Profiel   

Diortje_vds schreef
[ [url=m/jMy6Ij.jpg]Afbeelding[/url] ]


Pfoeh! Die beenstanden en voorvoeten word ik niet heel vrolijk van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 18:55 



 
Profiel   

Hij lijkt erg steil gekoot inderdaad, verder iets kort en strak in de rug maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik denk dat het Escolar bloed sowieso het front niet verbeteren gaat. Al lijkt dat bij Erbe beter te zijn.

Deze Escamillo zoon spreekt mij het meeste aan: https://www.youtube.com/watch?v=aTF3InvRDAY

Heeft ook een goede galop, maar is ook nog een jonge hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 09:25 



 
Profiel   

Escanto vind ik idd ook héél aansprekend, maar door die mindere voorwaarden :( ...wel beschikbaar via De Ijzeren Man maar dus geen gustregeling, enkel korting naar volgend dekjaar toe indien niet drachtig.

Zo jammer dat men zich daardoor moet inhouden vind ik ;( maar ik weet niet hoe ze zal bevruchten.

Het is echt moeilijker dan ik dacht...voor m'n Charmeur was het wel makkelijker :D
Ik ben nog steeds van geen enkele 100% overtuigd, want degene die me wel zouden kunnen overtuigen komen dan weer niet in aanmerking, vaak vanwege juist dat Vivaldi bloed :+ het zit in zoveel geweldige hengsten.

In ieder geval, ik blijf nadenken, en ik vind het zo tof dat jullie al zoveel hebben meegedacht en ook de nodige kritische noten hebben, en nieuwe inzichten geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 11:34 



 
Profiel   

Mijn pb aan jou is niet gelukt...Misschien omdat ik een link van een FB pagina van iemand erin heb gezet?
Als je een leuke Mauro Turfhorst wil zien en je hebt FB...Even bij de zoekfunctie: Mauro turfhorst veulen intypen en dan krijg je een paar fotootjes, maar linksboven (bij mij) is het veulen van Mauro Turfhorst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 11:59 



 
Profiel   

Ah dat is jammer van Escanto maar begrijpelijk in dit geval dat je geen risico neemt zolang je niet weer of ze makkelijk drachtig wordt.

Het is inderdaad wat lastiger om een geschikte hengst voor haar te vinden vanwege de bloedvoering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 15:13 



 
Profiel   

Nou, de filmpjes van Osaka vandaag zijn toch wel veelbelovend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:09 



 
Profiel   

manubres schreef


Fijne veulens, maar nu ben ik heel erg verliefd op dat Filou xVivaldi veulen <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:17 



 
Profiel   

Aimee schreef
Nou, de filmpjes van Osaka vandaag zijn toch wel veelbelovend.


Heb je een linkje? Draven kan hij wel in ieder geval..dat had ik al gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:42 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Heb je een linkje? Draven kan hij wel in ieder geval..dat had ik al gezien.


Nee, social media van Jill Bogers. Hij draaft goed, met veel kracht en afdruk. Maar z’n galop is ronduit indrukwekkend. Hals zou meer op lengte kunnen, maar goed, ligt dat aan het paard of aan de manier van rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:22 



 
Profiel   

Aimee schreef
Elisa2 schreef
Heb je een linkje? Draven kan hij wel in ieder geval..dat had ik al gezien.


Nee, social media van Jill Bogers. Hij draaft goed, met veel kracht en afdruk. Maar z’n galop is ronduit indrukwekkend. Hals zou meer op lengte kunnen, maar goed, ligt dat aan het paard of aan de manier van rijden?


Heb ook even gekeken, vrij veraf gefilmd. Wat ik zie zijn grote bewegingen, mooi voorbeen, goed ondertredend achterbeen, maar zou wat meer buiging mogen hebben en inderdaad veel te kort in de hals gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:55 



 
Profiel   

Meer buiging? :?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 01:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen