Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pony hengst met veel beweging gezocht

 
Profiel   

Wij zoeken voor onze merrie een nieuwe date.
We hebben al heel wat opties bekeken, maar nog niet helemaal uit onze keuze.
Merrie is een 6 jarige welsh cob gefokte merrie met een sensibel karakter. Staat niet echt in het cob model. Heeft vorig jaar een veulen van de New Forest hengst Asterhof’s Magic Gold gehad. Zeer mooi en groot veulen met voldoende beweging en een geweldig karakter.

Alle opties staan open in principe, maar onze voorkeur is New Forest , Duitse rijpony, etc. Een cob hengst is niet wat we zoeken.

Verbeterpunten merrie:

Rug/ lendenen gebied
Net wat meer ruimte in de stap.
Merrie heeft een vrij plat kruis
Minder sensibel is voor mij oké, maar moet niet meer “ bloed” in.

Ons wensen lijstje ;
een hengst met veel beweging
een heel nuchter en makkelijk karakter
KI met vers sperma.
Stokmaat eind D maat.

Ons lijstje tot nu toe ;

The mickle’s Moxie ( new forest )
Brunmershoeve Orbison H ( new forest )
Koetsiershoeve Magic star ( new forest )
Mochyndaear Dragonfly in Amber ( nrps)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 18:23 



 
Profiel   

Toevallig laatst de Welsh keuring gezien en misschien past Coelenhagen's Chaplin wel? Die werd drafkampioen in zijn klasse. Oogde wel aardig braaf ook. Hij heeft een wat kort, steil kruis. Hier staat een foto van hem:
[VN] [FOTO] Hengstenkeuring van het Nederlands Welsh Pony en Cob Stamboek
https://fb.watch/iO5zSTxoZg/ Hier nog een filmpje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 18:29 



 
Profiel   

The Mickles Moxie is gisteren weer kampioen geworden. Maar dekt hij dit jaar wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 18:42 



 
Profiel   

Rocamor schreef
The Mickles Moxie is gisteren weer kampioen geworden. Maar dekt hij dit jaar wel?


Vraag ik me ook af, want volgens mij staat hij bij Roos (meisje dat hem ook voorstelde) voor de sport.
Ik zou ook absoluut voor Moxie gaan anders, want wat een heerlijke beweger en fijn karakter!

Orbison ook echt een knapperd, overigens, maar ik was van Moxie wederom onder de indruk gisteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 18:58 



 
Profiel   

Heb je een standfoto en draffoto van je merrie? Dat maakt het wat makkelijker te adviseren ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 19:43 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is de enigste foto die ik zo snel kon vinden. Hier is ze wel ruim 8 maanden drachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 20:10 



 
Profiel   

Ik kan op die foto je pony niet zo goed beoordelen ;) maar goed, je zou op 25-3 naar de nrps-showdag kunnen gaan, voor de 3e bezichtiging. Daar komen erg fijne hengsten voorbij. Verder vind ik van de Welsh NWR en partbreds alle goedgekeurde jonge hengsten heel goede bewegers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 21:11 



 
Profiel   

heb je al aan de wpbr hengst Casanova du bois gedacht? Dan blijf je kwa fokkerij/ras ook een beetje in een bepaalde fokkerij, zodat je uit de nakomelingen ook weer een lijn verder zou kunnen zetten evt. ( misschien niet jouw doel, maar mocht je ooit willen verkopen... is het wel iets om over na te denken)
Deze hengst fokt echte opvallend fijne gebruiks/sportpony's die het ook in de keuringsbaan goed doen. De karakters zijn erg goed
Wanneer je kruist met bijv. forest kan dat (omdat deze foktypes erg uiteenlopen) wisselend uitpakken en is eigenlijk ook kwa fokkerij meer een soort "eindproduct".
Als je in de welsh cobs wilt blijven zijn er ook wel een aantal mooie C's en D's (alleen misschien niet allemaal KI beschikbaar)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 14:21 



 
Profiel   

Ik vind Crown Dramatic zelf prachtig en ook nog goed bewegen. Is een Duitse rijpony.
https://www.dressurstall-krohn.com/crow ... unsichtbar

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 22:47 



 
Profiel   

Moxi is dit jaar niet beschikbaar voor de fokkerij, helaas had hem zelf ook op ons lijstje staan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 10:29 



 
Profiel   

Hoe groot wil je?

Anders is ons bewegingswonder Arendsnest’s Cappuccino misschien iets, hij is alleen slechts 1.35m

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 13:24 



 
Profiel   

Je krijgt net als ik waarschijnlijk veel hengsten aanbevolen die in duitsland staan maar dat is niet meer zo handig. Dan moet je pony daarheen om legaal te kunnen dekken. Of op een EU station staan en de meeste staan dit niet.

Ik ben zelf naar Geronimo Taonga aan het kijken, blijft toch wel een van de best bewegende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 13:35 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Je krijgt net als ik waarschijnlijk veel hengsten aanbevolen die in duitsland staan maar dat is niet meer zo handig. Dan moet je pony daarheen om legaal te kunnen dekken. Of op een EU station staan en de meeste staan dit niet.

Ik ben zelf naar Geronimo Taonga aan het kijken, blijft toch wel een van de best bewegende.



Dat klopt. Heb zelf ook al heel wat hengsten bekeken in Duitsland, maar daar eigenlijk vanaf gestapt. Zit niet echt te wachten op dit gedoe.
Wil echt graag in de D- maat blijven, ook voor de hengst.

Geronimo Taonga heb ik ook al naar gekeken en heb nu nog een hengst op het oog.

Natuurlijk dekken vindt ik geen optie. Al teveel ellende van gezien. En mijn merrie is zelf ook niet heel erg makkelijk naar andere paarden.

Weet iemand hoe het zit met een vos x een Palomino/ crèmelo etc.? Geeft deze combinatie altijd een Palomino of een kleurtje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 22:01 



 
Profiel   

vos x palomino = 50% vos/50% palomino
vos x cremello = 100% palomino

Ik heb vorig jaar een veulen gehad van een Duitse rijpony, FS Mr Right. Mijn merrie krijgt dit jaar weer een veulen van hem. Ik heb gedekt via een Nederlands station (Stal het Gruyter).
Er zijn in Nederland ook hele fijne pony's te vinden. Casanova du Bois is al genoemd, zou een hele fijne keuze zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 22:25 



 
Profiel   

Awlwoods dream of Mogli al eens bekeken?
Palomino Welsh 1.34.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 22:44 



 
Profiel   

Van de afgelopen hengstenkeuring NRPS en Welsh zijn de volgende hengsten mij bijgebleven als passend bij jouw wensenlijstje:
- Coelenhages Chaplin
- Hulst Curioso
- Bijsterhofs Coer Noble
- Diamond of the King
- Den östriks Keizer
- Orchard Bellingcat

Verder zijn er best een aantal van vorige jaren die zouden kunnen passen, maar ze moeten je vooral aanspreken en bij je merrie passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 09:58 



 
Profiel   

lastig oordelen maar ik zie een wat stijl achterbeen en misschien geen lange koot maar wel iets week. Daar zal ik echt op letten. Ik had zo een merrie, uiteindelijk beide achterbenen de strekpezen stuk. Ik heb van haar een fijne merrie overgehouden uit don cremello du bois. Beenstand heel veel verbeterd.
Op deze foto lijkt de merrie ook wat onderstandig voor en wat neerwaarts gebouwd.

Hij lijkt wat heet, maar dat is wat ik op de keuring zie, maar is noxville misschien wat? Of harvey's dream of gold? Beide nrps.
Verder denk ik dat je aan gin fizz misschien ook een fijne hengst heb. Allround en geheel duits gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 23:26 



 
Profiel   

The Mickle's Moxie dekt dit jaar voor het laatst. Daarna gaat hij voorlopig uit de dekkerij

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-24 09:33 



 
Profiel   

Mox schreef
The Mickle's Moxie dekt dit jaar voor het laatst. Daarna gaat hij voorlopig uit de dekkerij

Weet je ook waar hij ter dekking staat dit jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-24 16:43 



 
Profiel   

Bij diegene zelf volgens mij ?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-24 21:22 



 
Profiel   

Dat wordt geregeld via de eigenaar. Maar daar staat de hengst zelf overigens niet.

De eigenaar staat hier benoemd met telefoonnummer en email: http://www.newforestpony.nl/horses/the-mickles-moxie/

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-24 07:08 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Deze hengst zou erg goed aansluiten aan je wensen lijst.
Davinci du Bois
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-24 07:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen